Районни кметове се обединяват срещу тежкия трафик в София

Нужна е спешна реформа срещу задръстванията и катастрофите
20 дек 2019 21:51, Петя Славова
27

Малко повече от месец след изборите един от новите кметове на райони в София излезе с призив към колегите си по квартали за обединение срещу все по-тежкия трафик в столицата. Кметът на район "Триадица" Димитър Божилов призова с колегите си заедно да изготвят спешна реформа, чрез която задръстванията, катастрофите и замърсяването в София да бъдат сведени до минимум.
Още по темата

"Идеята на този меморандум е продуктувана от това, че пътната безопасност и сигурността на гражданите във и извън колите, е на първо място. Изготвихме и предложихме нарочен документ към всички районни кметове в останалите 23 района на столицата. Той съдържа предложения, които да направят така, че да повишим пътната безопасност и считам, че покрай последните трагични случаи с блъснати деца, тези мерки са много належаща", разясни Божилов пред екип на Bulgaria ON AIR.

По думите му войната по пътищата отдавна се е изнесла от магистралите и вече е по булевардите и улиците в градовете.

Божилов посочи, че ще предложат на Столичната община поставянето на още легнали полицаи, мобилни табели, които да сигнализират за скоростта и задръстванията, както и обновяване на пешеходните пътеки тип "зебра".

"Допълнителни предложения не са постъпили, но имаме принципно съгласие от немалко районни кметства. "Младост" подкрепя този меморандум, което е много хубаво, защото е един от най-големите столични райони и там има много пътни възли. Най-вероятно ще организираме среща с колегите, които са се приобщили към този меморандум", добави районният кмет на "Триадица" в ефира на "България сутрин".

За него всеки изгубен ден е забавяне, щом става дума за безопасността на гражданите. В момента изготвят доклад, който ще депозират до края на годината или през януари.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога от КАТ ще започнат да глобяват неправилно паркиралите. Всеки работен ден от 16:30 до 19:30 става страшна тапа и задръстване на бул. "Христо Ботев" до 32 СУ. Причината е в 3-4 неправилно паркирали коли точно преди светофара. Около 17:00 са толкова нагли, че паркират и в единствената останала лента за движение. Полицейска кола редовно минава оттам и нито веднъж не спря да състави акт на нарушителите.
26
2
 
3
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
София е гето. Парите се пилеят. Всички квартали са в развалини.
25
1
 
7
 
! Отговори
Софиянеца2 преди 4 години
.... все ище имам чувство за самосъхранение.Да се направят по- големи отбивки за левите завои, които в повечето пъти не са в синхрон със светофара направо и лентите истават празни. Пример - кръстовището на ХМС МладостКонцентрирането на бизнес сгради на едно място е абсолютна грешка. Създават пиков трафик сутрин и вечер. Пример Бизнесцентър Младост 4Да се строят многоетажни паркинги , а не да се подаряват терени на строителни фирми. Пример - терен бивш завод в Овча КупелИ още и още
24
2
 
9
 
! Отговори
Софиянеца1 преди 4 години
Трето - трамваите се закриват главоломно.И други- има изоставени с години коли по улиците срастнали се с асфалта. Никой не прави нищо . Ама иначе се слагат глоби за активните коли.Необходимо е да се строят надлези, които спестяват светофари, ама Фандъкова няма и понятие какво е това. Математиката й свършва до обекти в една равнина.Велиалеите са пълна глупост. Нали се сещате, че няма да сляза от колата си, за да гълтам изгорелите газове на колите пъплещи на светофара. Все още имам чувство за с
23
1
 
7
 
! Отговори
Софиянец преди 4 години
Защо чета само *** изказвания тук? Защо все колите са ви виновни? Ама моля ви, размърдайте си мозъците. Хайде да поразсъждаваме малко какво се случва. Кметовете са прости , Фандъкова също, държавата също.Първо- тази грешна политика за обезлюдаване на селата и натъпкване на цялото население в три града. Второ- алчност на строителни фирми да застроят всеки см и да продават на нереално високи цени. Себестойността на кв.м. Е 50% от обявената цена.Трето - всички трасета на трамваите се унищо
22
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някакви еко-талибани тук не са наясно, че колите в България, и в частност София са много по-малко отколкото в Берлин(437% повече) или Лондон(381% повече).А въздуха в Берлин и Лондон е по-чист. Такива задръствания нямат. Проблема е отявлено организационен.
21
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Качете се сутрин в автобус по Цариградско - километрични опашки от пушещи трошляци, които минават разстоянието от Орлов мост до Плиска за около 20 минути...а автобусите и тролеите прелитат покрай тях в бус лентата и го минават за 5 минути. Направо е комично като гледка. Ама *** го е срам да ползва градски транспорт - да не би някой да си помисли, че е ***, щом не е с таралясника... Български комплекси, какво да ги правиш...
20
0
 
3
 
! Отговори
фаогеномен преди 4 години
Солидаризация му е майката. Майсторите на нашата епоха са не други а районните кметове. Политиците са винаги ни лук яли ни лук мирисали. Затова сме на тоя хал. В препратка на пари стават мътните дълбочини! Затова само от село на село пишкира обират и от път и над път с право инфлацията загива, ха ха... А не трябва...
19
4
 
10
 
! Отговори
Край преди 4 години
Тази тема винаги ме възпалява много. Смятам че проблема с колите и паркираното и трафика е СИМПТОМ за това че българите не могат да организират общество и държава.Истанбул е с 3 ПЪТИ повече население от България. Трафика му е по добър от софийския, кола на тротоар/градинка/ площадка няма да видите.
18
8
 
13
 
! Отговори
Край преди 4 години
Властта отказва да спазва законите - Няма тротоар в София без паркирани по него коли - защо не се глобяват - това а забранено от закона. ПОПУЛИЗЪМ - властта се интересува само от харченето на данъците а не от налагането на РЕД в града.
17
8
 
12
 
! Отговори
Край преди 4 години
Всички европейски градове са направили да е много скъпо с кола и силен градски транспорт. Обаче българчето прави точно обратното с кола е по евтино от с градски транспорт. Резултата ще е затрупан с коли град и белодробни болести-всякакви.Бъкстон от ТКаблешков - Околовръстното - плътно с коли и по средата един празен тройлей дето не може да мръдне. Ако тия с колите се качат в тролей ще минат разстоянието за 2 мин. С коли го минават за 20.
16
5
 
8
 
! Отговори
Край преди 4 години
София е 1.5 млн човека. Поколението без книжка си отива. Даже ромите вече имат книжки. За 800 лв. си купуваш "кола" . Резултата е средна скорост от 12-13 км/час.Българите тая задача няма да могат да я решат и ще се заринат в така скъпите им на сърцето лимузини.
15
7
 
13
 
! Отговори
Край преди 4 години
Българина не може да организира държава. Доказателство за това е неспособността му да се справи с елементарното уравнение с което са се справили всички бели хора. В града трябва да има толкова коли за колкото има инфраструктура. Не колкото искат гражданите му, не колкото могат да намерят в италианските морги, а колкото побира града.В момента тротоари/градинки и площадки са заринати в коли.Няма европейски град в който всеки жител има кола..
14
2
 
13
 
! Отговори
пояснение преди 4 години
така ше е, с толко много новософиянци...., а и още ше дойдат!
13
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В най-гъстия трафик не се мярка ни една кола с повечен от един кефещ се в нея - самият шофиращ ственик. И така километри от единаци.А както за ученици има спец. рейсове до и от ичилищата, така и мн работещи могат дапътуват до и от работа е големите градове. За София задължително !
12
2
 
18
 
! Отговори
ля ля преди 4 години
да и аз съм за премахването на велоалеите ......само си кажете точно колко от вас ги ползва или карате по шосето!!!! или колко въобще са велосипедистите в София?! пълен провал и с тази пералня...... жив пример ул Раковски
11
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-добре е да направят един опит - да изключат всички светофари в София за едно денонощие. Почти сигурно е, че задръстванията ще изчезнат и ще се окаже, че в София колите са доста малко.
10
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всяко забавяне на скоростта на движение, забавя трафика и го увеличава. Затова по-нормален трафик би имало, ако светофарите са по-малко, а съществуващите да са в по-нормален режим на работа. Разбира се и без повдигнати пешеходни пътеки и увеличаване на разрешената скорост на всички булеварди с отделни платна за движение за всяка посока. Специално за Цариградско шосе връщане на предишната разрешена скорост от до 110 км/час.
9
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като за начало за облекчаване на трафика може да премахнат всички велоалеи.
8
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Застрояването също трябва да спре сградите и канализацията е съобразена преди мутрите да си наумят, че игла не трябва да можеш да хвърлиш в София.