Защо проектът за велоалеи на бул. "Каблешков" роди недоволство?

От Сдружение "Велоеволюция" коментираха пред Bulgaria ON AIR
3 юни 2020 12:52, Анисия Иванова
31

Преди три дни започна разширението на столичния булевард "Тодор Каблешков", а идеята е да се продължи изграждането на вътрешния градски линк, като очакванията са транзитният трафик през центъра на града да се понижи.

След разширението ще има еднопосочни велоалеи, широки метър и половина от двете страни на булеварда. Пешеходци и велосипедисти ще се движат на две различни нива. Радостина и Петя от Сдружение "Велоеволюция" коментираха проекта за Bulgaria ON AIR.

"Проблемите са основно, че това трябва да е главно велосипедно трасе. Това трасе трябва да осигури бързо, безпрепятствено и безопасно придвижване на всякакви средства за микромобилност. Задминаването е нещо естествено, защото велосидепът се движи с мускулната сила на лицето, което го управлява", казaха от "Велоеволюция".

Предвиденото разстояние между два велосипеда изглежда изключително малко - метър и половина, след това два, като има бордюр от едната страна.

"Българските велоалеи ще заприличат на холандските и датските, само когато са достатъчно широки и удобни. Това целим със сигнала, който пускаме", добавиха още от Сдружението.

Според тях всички страни в Европа са осъзнали кризата за градско пространство в условията на коронавирус. Сигналът им предстои да бъде изпратен до общината, след като получат проекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
4
 
! Отговори
Програмист Кореняк преди 3 години
До ПрограмистПрибирай се обратно на село да кодиш оттам, София не е за теб :)
7
8
 
6
 
! Отговори
До Програмист преди 3 години
Ама верно компютърджиите сте ялови по природа... то по твоята логика и данък въздух да се плаща? Велосипедиста не замърсява, при положение, че целим по- малко емисии изказването ти е меко казано нелепо, а инак от велоеволюция са доста нахални, да се радват, че изобщо има велослеи, а не да ми се сравняват с Холандия !
6
7
 
23
 
! Отговори
Софиянец преди 3 години
Българските велосипедисти са най-невъзпитаните и неуправляеми участници в движението! А сравнението със Холандия и Дания е несравнимо и смешно..... Това не е обида.-астанете на моста на влюбените до НДК и погледайте надолу 20-30 минути,какви ,,браунови движения" правят велосипедисти неспазващи нито сфетофар,нито маркировка. ..А за претенции и флашмоби са винаги готови и винаги при произшествие велосипедиста е невинен?!?Уважението и спазване на правилата трябва да е взаимно драга ,,Велоеволюция
5
1
 
6
 
! Отговори
Пешеходец преди 3 години
Всички велосипедистки харесват широки велоалеи.
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
'Щото има ли случай нещо да е подготвено, започнато, завършено и поддържано както трябва в нашата китна Родина? Графа, Дондуков, магистралите, площадът пред Св.Седмочисленици, пл.Света Неделя и т.н., и т.н.? ...
3
17
 
16
 
! Отговори
Програмист преди 3 години
ВелоДебилите първо да почнат да плащат данъци и тогава да реват за пътната инфраструктура. А ние дето плащаме акцизи и ДДС върху горивата, данък МПС, гражданска, винетки и какво ли още не - кучета ни яли!
2
10
 
21
 
! Отговори
Жо преди 3 години
На 100 автомобила, по булеварда преминават 1 или 2 велосипеда. За сметка на велоалеите на пътното платно се премахва една от лентите за движение. Това води до задръствания, замърсяване на въздуха и автомобили върху трамвайните линии.
1
8
 
15
 
! Отговори
Бг пор преди 3 години
Защото Бг жалкаря недоволства от всичко и от всеки