Главният архитект на София: Без амнистия за незаконните гаражи

Колите в София – 2 пъти над средното за Европа
29 яну 2021 11:02, Красимир Ангелов
54
Главният архитект на София: Без амнистия за незаконните гаражи
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В производствата по събаряне на незаконни гаражни клетки в столичните райони се изминава дълъг път, като се провеждат различни процедури, но те се извършват, за да може производството да е достатъчно стабилно да издържи в съда. След всички тези процедури се пристъпва към физическото премахване, заяви главният архитект на София Здравко Здравков в интервю пред Радио София.

Той бе категоричен, че няма да има “амнистия” за незаконни гаражи или незаконни постройки.

Още по темата
През първата кампания вече са премахнати 200 незаконни гаражи, а през настоящата година предстои да бъдат премахнати още 1300. За всеки един от обектите, които са незаконни, ще бъде проведена тази процедура и тя ще бъде доведена до край, закани се арх. Здравков.

Той обясни, че се планира изграждането на големи обществени гаражи, но те трябва да бъдат обвързани със спирките на масовия градски транспорт.

Експериментално стартирахме с четири такива гаража, които са в непосредствена близост до метростанции. Като процедура най-напред сме с гараж, който се намира в район Студентски, до метростанцията на булевардите "Г. М. Димитров" и "Климент Охридски", гараж до Пета градска болница при спирката на метрото на “Мария Луиза”, в район “Подуяне” до новата метростанция на третата линия и в “Овча купел” при метростанцията пред 88-о училище. Това са четири големи гаража с 250-300 места, посочи Здравков.

Главният архитект на столицата обаче отбеляза, че нивата на моторизация в София надминават два пъти средноевропейските нива с между 600 и 700 автомобили на 1000 души. Общо в София са регистрирани около 1 милион. Това показва, че крайното решение на проблема минава през осмисляне на нивата на моторизация в града, посочи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
3
 
1
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 3 години
Терорйзмът взема заплата и не идва на работа Каква власт ви е на ума незнам и се събират едри хора пред съвета
11
6
 
0
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 3 години
Хомосексуалността напредва към моментаИ християните се крият във дома или колата сиТе не желаят дорй тестиси какво остава за дете
10
2
 
9
 
! Отговори
ДО 1 преди 3 години
Ами как няма да са два пъти повече колите,като много станаха твоите *** бе ***! Защо твоите съселяни не се върнат по родните места ва? Там нали имате места. !!!Акъл дава умникът!!!
9
3
 
1
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 3 години
Още 1980 година имаше нужда от 50 километра блоковетеСъс всички дорй тролей пред входа и болница на партера Но България хранеше победителите над Христос
8
4
 
6
 
! Отговори
Ха ха!!! преди 3 години
Този сравнява 'моторизация' на Столичен град със средна за Континент??? Ами да сравни тогава и паркоместата по съция начин! Да видим какво ще излезе?И вчера даде амнистия за небостъргача на Артекс - ама за обикновенните хора - дране до дупка!
7
3
 
10
 
! Отговори
Математиката преди 3 години
Главния архитект как си е взел изпита по математика?700 коли на 1000 души което е средното за Европа, при население на София от 1 милион и 300 хил, е равно на 900 хиляди автомобила.Общо в София са регистрирани около 1 милион." - т.е. София е около средното европейско ниво, а не 2 пъти над.
6
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами, като са ви 2 пъти повече колите в София , защо не въведете движение на четни и нечетни номера , бе , тъ.пи шопи ?Елементарно - щото ако го въведат ще си купим по две коли: едната с четен, другата с нечетен номер. Не знам кой е умния в случая, ама май не си ти...
5
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има градове в България, където проблемът с незаконните гаражи е решен от 15 години. Ама Европейската столица е с кмет от Самоков, няма как да станат нещата там!
4
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Архитекта малко е в стил има кола, има проблем. Няма кола - няма проблем. Щял да преосмисля нивата на моторизация...А да вземе да премисли това: всеки новостроящ се имот да има по две паркоместа на глава от проектните живущи? И вместо между две кооперация ли да никне трета - там да има паркоместа?Не, пича щял да преосмисля нивата на моторизация, щото така е по-лесно. Ми то е по-лесно и да седим на тъмно отколкото да строим електрицентрали, щом така сме почнали...
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Градоначалникнякой веднага ще възрази Гражданските да паднат с 1/2, сигурен съм, че застрахователите няма да одобрят
2
7
 
7
 
! Отговори
гост преди 3 години
Тези гаражни клетки, не са най-красивите, но някак дават сигурност на собствениците от набези. При нас има една такава улица с бетонни гаражни клетки. Общината трябва да помисли, първо тези собственици къде ще си паркират автомобилите след това. Ако мястото не се почисти и приспособи, всички коли отиват в тревните площи, в калта. Това не е решение да откажаеш някой от МПС-то му. В днешно време започва да става лукс да имаш МПС. Трябва да се ограничи един човек да има повече от 2 автомобила.
1
16
 
5
 
! Отговори
Градоначалник преди 3 години
Ами, като са ви 2 пъти повече колите в София , защо не въведете движение на четни и нечетни номера , бе , тъ.пи шопи ? Един ден се движат само четните номера , на следващия ден - само нечетните номера. И така ще свалите класацията на половина. Ама дървените шопски глави не ги лови акъла !