Рекорден брой жертви във войната на пътя през 2015 г.

В 96% от катастрофите у нас вината е у шофьора
15 мар 2016 16:44,
30
Рекорден брой жертви във войната на пътя през 2015 г.
Снимка: архив, Bulphoto

Рекорден брой пешеходци са загинали на пътя. През изминалата 2015-а година инцидентите с пешеходци с фатален край са повече в сравнение с всички предходни 5 години.

164-ма души, или 1/4 от всички загинали при инциденти на пътя през 2015-а година, са пешеходци. Те са с 8 повече от предходната. Ранени са близо 2000 души. Повече от половината - 51% от жертвите, са над 64-годишна възраст.

2016-а не започва по-оптимистично - само за първите 2 месеца на годината 20 пешеходци са изгубили живота си при пътни инциденти.

Всичко това са цифри, зад които обаче стоят конкретни човешки истории.

Такава е и историята на Марияна Владимирова, която пресича със страх на пешеходен светофар. Преди малко повече от година се прибира към вкъщи, светва зеленият сигнал и е пометена в гръб. Шофьорът не видял жената, защото говорел по телефона. Марияна е изхвърлена 2 метра пред колата.

Жената прекарва следващите 4 месеца в дома си със счупен крак и множество натъртвания. Големият процент от блъснатите пешеходци обаче не стигат дори до болницата - заплаха за живота има при всеки удар с повече от 30 километра в час.

"Броят на загиналите пешеходци е близък или малко по-малък от броя на загиналите при челни удари и самокатастрофирали, които са малко над 200 души годишно", коментира пред bTV комисар Бойко Рановски от "Охранителна полиция"-МВР.

При 96% от инцидентите вината е на шофьора. Затова полицията повдига все повече пешеходни пътеки, на места дори на 100-200 метра разстояние една от друга.

"В малките населени места продължава да не се спира на пешеходни пътеки, продължава да няма надигнати пешеходни пътеки и легнали полицаи", отбеляза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи.

Въпреки че загиналите са повече, все пак самите инциденти са повече от 100 по-малко.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
! преди 8 години
На всяко възлово кръстовище трябва да има камера! Друго спасение няма!
18
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако на всяка пешеходна пътека и рисково кръстовище има камери, от глобите ще има пари и за полицията и за пенсии...ще има двоен ефект, хем пари ще се събират хем ще има дисциплина, но явно някой не иска България да стане нормално място за живеене.
17
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ами като отмениха възможността с мобилни камери да се снимат престъпниците, така ще е. И по- лошо ще става.Много бой през ръцете трябва, да се конфискуват автомобили е нужно. И най- вече- истински мъже, които да въведат необходимите мерки!
16
3
 
14
 
! Отговори
. преди 8 години
Каква война на пътя бе ? Жива простотия си е това. Простотията от живота се пренася не пътя. Жертви на простотията на пътя !
15
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всеки знае, че статистиката на КАТ няма нищо общо с реалността. За какво ни пробутвате стъкмистиките им? Ще загиват хора разбира се, след като в България няма работещ държавен орган за контрол на движението и паркирането.
14
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Пътни знаци, маркировка и действия на служителите на КАТ, несъобразени с пътната обстановка - една от основните причини за многото катастрофи.
13
3
 
7
 
! Отговори
??? преди 8 години
Защо се мълчи, че при разрешена скорост по-ниска от безопасната скорост за конкретния път, катастрофите се увеличават. Този факт отдавна е известен на експертите по света, но само в България тъпо и упорито се увеличават насила катастрофите, като се намалява още и още разрешената скорост, на много под безопасната скорост.
12
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Но важното е да светят фаровете........
11
0
 
15
 
! Отговори
Факт преди 8 години
Основната причина за многото наручшения е повече от ясна - неработещият КАТ. Никога в никоя държава по света, правилата не се спазват само от добра воля, култура, манталитет, възпитание или някоя друга подобна простотия, каквито много хора ръсят в изобилие. Навсякъде правилата се спазват само когато шофьорите са убедени, че ако извършат нарушение, неизбежно ще бъдат наказани за него. По-просто казано като за катаджии, неизбежността на наказанието, а не размера на санкцията спира нарушителите.
10
3
 
9
 
! Отговори
bluesky1 преди 8 години
И освен това не ми се вярва роми или турци строителни работници да карат поршетата и БМВ - та, които всяка вечер се движат като побесняли по бул.България в София като се прибирам към къщи...ай сиктир
9
4
 
4
 
! Отговори
bluesky1 преди 8 години
На Бай ти *** все някой друг му е виновен. Ако на пътното платно по посока на движение се появи дупка следва да бъде намалена скоростта и да бъде преминато безопасно, или след като е намалена скоростта дупката да бъде заобиколена, а не 200 км/ч да навлезеш в насрещното без да имаш видимост. Ограниченията на скоростта са логични и правилни и трябва да останат и трябва да има жестоки санкции за неспазването им...а включените светлини ако не помагат, то със сигурност не вредят ...
8
0
 
7
 
! Отговори
Цеко преди 8 години
видими резултати
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Видимите резултати бе... после ГЕРБ лъжели. Както казват, точно така става:Държавата се движи СТАБИЛНО... надоло към дъното.Всеки може да види около себе си ВИДИМИТЕ резултати... особено ако пътува извън големите градове.Това са резултатите като теглиш кредит за милиарди всяка година и пускаш нъкоя стотинка за един два ШОУ ремонта.
6
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Значи трябва да минем денонощно на ДЪЛГИ! Може и да има ефект.
5
4
 
12
 
! Отговори
! преди 8 години
Е що така, нали специалистите ни уверяваха, че като караме с включени фарове, ще намалеят катастрофите?
4
6
 
4
 
! Отговори
anonimen преди 8 години
a za dupkite pak mal4at nie pak sme si vinovni 4e ne minavame prez tqx a se ma4im da gi izbegnem i zastra6avame jivota na nasre6tniq
3
4
 
1
 
! Отговори
chach преди 8 години
vinata e v ogranichenieto na skorosta.niskata skorost.lo6ite pati6ta.balgarskite 6ofiori v stranstvo niamat naru6enia i insidenti.
2
1
 
18
 
! Отговори
3M преди 8 години
В 96% от катастрофите у нас вината е у шофьора - вината на 100% е в неработещите институции, които създават чувство за безнаказаност в шофьора - това според мен е по-точния извод!
1
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ламбите помогнаха ли?