Черна статистика: Водим класацията в ЕС по катастрофи

България дава най-много жертви по пътищата
15 юни 2016 11:21,
41
Черна статистика: Водим класацията в ЕС по катастрофи
Снимка: Bulphoto

България е на челно място в Европа по брой загинали в автомобилни катастрофи. Това каза пред "Фокус" председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

"За трета поредна година има ръст на загиналите при автомобилни катастрофи. България е на първо място в Европа с 95 загинали на един милион жители. Ние сме на челното място по тази негативна тенденция", заяви председателят на асоциацията на пострадалите в катастрофи. По думите му, за да се намалят произшествията по пътищата трябва да се направи бърза промяна в законодателството свързана с бързо събиране на глоби и неизбежност на санкциите.

"Събиране на глобите от пътни нарушения в специален фонд, парите от които да се използват за закупуване на камери и оборудване на пътна полиция. Камерите са крайно недостатъчни. На 20 000 км републиканска пътна мрежа Пътна полиция разполага само с 200 камери, които са крайно недостатъчни за контрол на скоростта", каза още Тодоров.

Той уточни, че все по-честите сбивания на шофьори по пътищата се дължат на липсата на санкции за това, както и на не добре работещата съдебна система в страната. "Тази агресия не се наказва и хулиганите се чувстват безнаказани. Някои от тях търпят много ниски санкции или въобще няма такива", посочи той.

Владимир Тодоров заяви, че статистически най-много катастрофи стават в големите градове - София, Пловдив и Варна, но това е заради концентрацията на автомобили. "Има възпиращ ефект поставянето на видеорегистратор, защото шофьорите знаят, че те самите могат да бъдат записвани и наказвани", допълни още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
Никъде не пише че най много са катастрофите в Пловдив, след това във Варна и на трето място София. Това показва къде отиват парите за инфраструктура. В Пловдив загинали 52ма а в София 28. Крадливи шопи!
32
0
 
1
 
! Отговори
РОССИЯ преди 7 години
ами правителството да мисли как да решава проблема си с лошите пътища такси се събират данъци се плащат ....асфалтиране няма.пътищата са много лоши уж сме в евросъюза
31
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нормално е най-лоши пътища най-много катастрофи.
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 20Да, нарушител си!Сам го казваш, че ограничението в града е 50 а ти караш с 55, което е нарушение!И да, пречиш карайки в лява лента. Аз отново цитирам закона, където е казано защо!На магистрала ограничението е 140, което някак не се връзва с ... изпреварвам си аз със 120!Щом караш с такава скорост, то нямаш никаква работа в крайна лява лента. Ако малко покарате в Европа, то ще ги научите тези неща. Изрично за индианците си има и знаци, които оказват скорост за различни ленти.
29
0
 
2
 
! Отговори
Опит от Европа преди 7 години
Напълно съм съгласен с мнението за липсата на какъвто и да е контрол от КАТ. Първо поколение малоумици се възпитава само с тояга, така го правят в цивилизования свят, следващите поколения може и да имат вече някакви морални задвръжки по пътищата, ама за по-сигурно глобите пак високи, да боли. В Швейцария глобата е процент от годишния ти доход, наскоро писаха по сайтовете за един руснак с глоба 1.5 мил. франка за превишена скорост, от такава глоба и Абрамович ще го боли. Просто и ефикасно.
28
0
 
3
 
! Отговори
ИСТИНАТА преди 7 години
А някой някога да е чул или видял ром/турчин в учебна кола
27
0
 
3
 
! Отговори
До 20 преди 7 години
Като чета какво пишеш, разбирам че ти си от опасните шофьори на пътя. Примерно за скорост има поне две неща - (максимално) разрешена скорост и безопасна скорост. Понятие като "несъобразена скорост" няма. Това, че ти се движиш със скорост по-ниска от максимално разрешената, изобщо не означава, че се движиш с безопасна скорост. Порови се малко в нета какво е безопасна скорост, може много неочаквани за теб неща да научиш.
26
0
 
3
 
! Отговори
До номер 21 <зле& преди 7 години
Би ли обяснил как едни и същи хора са "прости" в България и не са "прости", когато шофират извън България. Усещаш ли се колко много бъркаш? Едни и същи хора - българи и чужденци. Не схващаш ли най-простото нещо - не шофьорите са виновни, че непрекъснато правят нарушения, а тези, които ги оставят безнаказано да ги правят?
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Засега основният проблем е пълната липса на контрол от страна на КАТ, а почти всичко останало е следствие на тази липса на контрол. Номер 26 пише за дива надпревара - ами така е само там, където няма контрол. Номер 24 Някой пише нещо подобно, но не осъзнава, че причината за тези 10 дивака за 5 минути е пак липсата на контрол. Няма държава по света, където без контрол от страна на държавата, правилата да се спазват. Разберете го! Немци, французи и т.н. в България шофират по-дивашки от българите.
24
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Всеки уравновесен и разумен шофьор, който се връща в България, знае неприятното усещане - да започне дивата селска надпревара с трошки, чалгари, *** и всякаква *** по трагични в сравнение с другите държави пътища. Някакъв недоизмислен уестърн, в който все оцеляваме, въпреки простотиите, които са част от живота ни.
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
дааааа , работата е много на зле, няма да коментирам нищо - само ще дам пример от последния уикенд: - карах по участък с ограничение 80 км/ч , лично аз карах с около 90 км/ч и ме изпревариха стотици автомобили само за време около 10 минути , някои летяха сигурлно с по 160-200 км/ч, оглеждайки се се оказах единствения , който караше толкова бавно.... така че - правете си изводите
22
1
 
5
 
! Отговори
Някой преди 7 години
Не знам на кое място сме , но по пътищата настана ад. За 5 минути каране из града поне 10 дивака правят опасни маневри , карат бясно. НОРМАЛНО УПРАВЛЯВАЩИ АВТОМОБИЛИ ВЕЧЕ ПОЧТИ НЕ СЕ ЗАБЕЛЯЗВАТ. Само като видя луксозен автомобил БМВ , Мерцедес , Ауди ми се изправя косата и очаквам всичко - намразих ги вече тези марки по обясними причини - вътре само дебеловрати мутри или тунинговани мутреси , които гледат злобно и надменно. Не смея изобщо да ги поглеждам - налитат на бой за най-малкото
21
0
 
3
 
! Отговори
Не че нещо преди 7 години
ама и това са част видимите резултати
20
2
 
2
 
! Отговори
зле преди 7 години
Не че нещо ама почти всички в колите са залепнали на телефоните си, нарочно се изсилват по пътищата, опитват се на пешеходни пътеки да изпреварват пешеходци и какво ли още не. Никой не е виновен на простите хора, че са прости.
19
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До анонимен 14 : чакай малко сега. Колко е ограничението в града? 50 нали така? И кво като карам с 55 в лява лента понеже този в дясна кара с 45 и съм нарушител ли? На магистралата си карам със 120 в дясно, но проблема е като трябва да изпреваря... Някъв глъпак ми се набримчил със 180.. И като реша да изпреваря кротко със 130...Еми за това говоря. Ако искате да карате с 200, отидете на калояново!!!
18
3
 
3
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 7 години
Всъщност основната причина за многото загинали е липсата на контрол от страна на КАТ. Липсата на контрол води до много нарушения. Вероятно в България се правят по около 200 милиона нарушения всеки ден, които на практика всичките остават несанкционирани. Многото нарушения водят до много катастрофи и много загинали и ранени. Това е логическата последователност и за да се намали броя на загиналите, трябва да се почне от началото, а не от по средата, както ни манипулира КАТ. Началото е контролът.
17
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Към статистиката да добавим и 40 000 купени шоферски книжки само за миналата година - а по неофициални данни са над 1 милион. 99% процента от колите в БГ са бракувани в Германия/Италия кошници, които вместо да се нарежат за скрап се карат от шимпанзета с основно образование. Пияни/корумпирани катаджии на държавна хранилка, които ги мързи да гледат. Магистрали с огромни дупки, нацвъкани като лунен пейзаж - и на върха на това царство стои тиквения цар бивша мутра/рекетьор Бат Боко...
16
2
 
12
 
! Отговори
1 преди 7 години
Все чета в коментарите, че полицаите били виновни, политиците виновни, светофарите виновни. Умния човек търси да надгражда себе си,глупавия вината в другите!!! Българина няма култура на пътя, как може в чужбина да се кара с 50км щом е казано а тук *** да лети в градски условия с 80 примерно.. Няма как да стане..
15
1
 
10
 
! Отговори
1204 преди 7 години
Ако на път с ограничение от 90 км/ч решиш да караш с 40 км/ч, не означава че караш безопасно. Напротив ти си си опасност за всички които идват след теб с по-висока скорост от твоята.Куца ни не само културата по пътищата, но и автомобилните умения, иначе сме със самочувствие на състезатели.
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нека се има предвид че тази статистика е силно изкривена,защото за загинал в катастрофа се счита само този който е умрял в превозното средство. Ако това се случи след като е изваден от колата, или в линейката, или в болницата, вече не влиза в графата загинал при ПТП. А както всички знаем, тези на държавна хранилка имитиращи дейност, са царе на лъжите и измамите,само и само да излезе че вършат нещо, докато чакат двадесетте заплатки стресирани. А с фаровете какво стана, нали щяха да спасят света.