Колкото и санкции да наложим жертви на пътя ще има!?

Войната не е само в шофьорите, а и в институциите
24 апр 2018 10:45,
47
Колкото и санкции да наложим жертви на пътя ще има!?
Снимка: Bulphoto, архив


Предвиждат нови жестоки мерки за нарушителите на пътя. По-високи глоби, по-дълъг срок за лишаване от правоуправление на системните нарушители на пътя и разделяне на сега действащия закон на три части - Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и такъв за пътните превозни средства.
 
Санкциите обаче няма да спрат войната на пътя и няма да спасят човешки животи, смятат експертите.

"Вината за огромния брой загинали вследствие на катастрофи у нас не е само в шофьорите, тя е в институциите. След като глобите за пореден път бяха увеличени не видяхме никаква промяна в статистиката с жертвите. Никой не акцентира на най-важното, а именно, че е необходимо обучение през целия живот или т.нар. фазово обучение, което се въвежда от манталитета на децата още в най-ранна детска възраст", посочи в студиото на "България сутрин" автоинструкторът Йонко Иванов.

Още по темата

Той бе категоричен, че новите промени и разделянето на Закона за движение по пътищата представляват, по думите му, един политически инат.

"Всичко, което засяга такива важни тематики трябва да бъде обсъждано с експертите в дадената област. Това обаче не се случва. Също така един закон трябва да бъде ясен точен и достъпен за неговите потребители. Нито едно от тези условия не е изпълнено в трите части на механично разделените закони за движение по пътищата", подчерта Иванов.

За разделяне на Закона за движение по пътищата се говори от няколко години. Причината за това е, че сега действащият е най-променяният в нормативната база. Предстои категоризиране на нарушенията и при 3 по-тежки такива в рамките на 2 години, за да вземем книжката си, ще трябва да се явим отново на шофьорски изпит. Скачат и глобите на пътя, а дистанцията освен повод за внимание ще стане и повод за съставяне на актове.

Пред Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Диана Русинова коментира, че е недопустимо глобата за шофиране без винетка да бъде в размер на 400 лв., а за минаване на червен светофар 150 лв., тъй като второто е много по-опасно и застрашава човешки животи.

"След като има толкова жертви това означава, че има нещо много сбъркано в системата. Нужно е да сменим изцяло подхода, за да намерим верния път и да сведем броя на загиналите до абсолютния минимум", допълни тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
5
 
! Отговори
M преди 6 години
Най-голяма вина за случилото се имат институциите. Постоянно си задаваме въпроса, защо всичката тази агресия спира, веднага след като шофьор напусне границата на родината. Отговора е ясен на всички. Просто знае, че в другата държава институциите работят, а тук дава някой лев на г-н некорумпирания катаджия или даяджия и продължава да убива хора по пътищата. А пък сега стана модерно да се защитават полицаите, че те никога не искат рушвет, а шофьорите им бутат парите насили... Трагедия!
25
0
 
9
 
! Отговори
Пипи преди 6 години
Има два вида нарушители: едните по случайност правят нарушение и ако има катаджия веднага го "катери", глоба, взимане на талон, книжка, разкарване по КАТ да си плати, да си вземе документите, тормозене до дупка. Другите правят нарушения от самонадеяност и пренебрежение на нормите - при тях катаджия я го спре, я не. Ако го спре дава рушвет някой лев и ни лук ял ни мирисал. Няма санкция за него има си книжка, талон и ни закон го лови, нито бонус манус му създава проблеми. Такива ми ти работи.
24
3
 
3
 
! Отговори
Жо преди 6 години
ШОФЬОР съм от 42 години. Пропътувал съм почти половин милион км.Дълги години много от българските шофьори не даваха предимство на пешеходците на пешеходните пътеки. Пресичането беше проблем за хората. Преди няколко години вдигнаха драстично глобата за недаване на предимство на пешеходна пътека- стана 100 лв. Резултатът е, че само след няколко дни масово шофьорите у нас започнаха да дават предимство на пешеходците.
23
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
КВИ ИНСТИТУЦИИ , БРЕ ХОРАААА? КВИ 10 ЛВ.???НАЛИ В СЪЩИТЕ ТЕЗИ ИНСТИТУЦИИ РАБОТЯТ ШОФЬОРИ СЪС СЪЩОТО СЪЗНАНИЕ НА ПЪТЯ КАТО ОСТАНАЛИТЕ???Да не говорим , че като е "в системата" прескача някоя глоба. Сиреч - безнаказани смееее! Нали служителите са с един и същи мозък. Да не би на работа да си го сменят с друг???
22
2
 
5
 
! Отговори
До Жо преди 6 години
Ами и в България вече трудно може да минеш с рушвет.Напротив-вероятността да те осъдят за предлаган подкуп е много голяма.Такива като теб, които си мислят, че всичко се решава с подкуп после реват в съда.Та изобщо не те съветвам да предлагаш подкуп на полицай.
21
2
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 6 години
Четвърто - при залавяне на корумпиран катаджия - дисциплинарно уволнение на всички работили в една смяна с него!Пето - караш без книжка - доживотна присъда в трудово изправителен лагер без право на помилване (така ще се махнат всички без книжки от пътя и няма да тежат на нас данъкоплатците)
20
2
 
10
 
! Отговори
Iceblast88 преди 6 години
Първо - в актовете да ПТП да започнат да се пишат реалните причини - не на общо основание - превишена скорост - като причина за ПТП е дупка да се пише в акта - вина за ПТП - АПИ и държавата!Второ - замяна на 60% от служителите на КАТ с камери - тя не пита за рушвет!Трето - АПИ да си вършат работата и да чистят край пътищата, да кастрят дървета за да се виждат знаците и да се обиколи цялата пътна мрежа и където няма нужда от даден знак да се премахне, а не на дълга права ограничение 50!
19
2
 
5
 
! Отговори
akud преди 6 години
само големите санкции са истинската превенция. друг е въпроса ,че наистина иституциите са виновни защото срещу подкуп се оправят актовете . а законите са равни за всички и се събират. всичко ще ОК
18
2
 
8
 
! Отговори
До 17 Жо преди 6 години
Бъркаш разбира се. няма държава по света, в която огромните наказания да са спряли нарушителите и това е факт. Правила се спазват не заради размера на глобите, а заради това, че там си сигурен, че ако нарушиш правилата, веднага ще последва глоба. В България си сигурен, че каквото и да направиш, ще ти се размине. Не случайно българите са примерни шофьори в чужбина, а чужденците са като отвързани в България и правят най-много и най-опасните нарушения.
17
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва да се прави така, че шофьорите да не извършват нарушения, а не както е сега да се иска шофьорите да извършват повече и по-тежки нарушения, за да може някакви да се кефят колко тежки наказания им се налагат след като е станала катастрофа и има жертви и ранени. всяко предложение за по-строги наказания, СЛЕД нарушението е реално предложение за повече нарушения и катастрофи. Последните 28 години го доказва.
16
7
 
7
 
! Отговори
Жо преди 6 години
НОРМАЛНО е да се завишат глобите, след като сегашните глоби не плашат нарушителите. Също трябва да се подобри законодателно начина за събиране на глоби. Защо мисля така? Ами отидете в чужбина и вижте как внимателно карат там българските "джигити", как паркират, как спазват знаците.Според вас, каква е причината за тази промяна в поведението на "великия български шофьор"? Ами просто казано, там не можеш да минеш с 20 лв рушвет.Трябва да вземем пример от другите държави по въпроса.
15
4
 
5
 
! Отговори
дядо Пижо преди 6 години
Да се режат пръсти при всяко провинение. За 50 г. нямам нито едно провинение. Ако направя какво ще ми вземат от 250 лв. пенсия? Дъртия нали? Ами няма да го намерят.Колкото и по 10% да увеличават НЯМА ДА ПЛАТИМ!
14
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-добре при нарушение да се реже десният крак. Така няма да има с какво да се натиска газта. При повторно провинение и левият.
13
0
 
5
 
! Отговори
До 10 преди 6 години
За обучението пишат само шофьорите без опит, защото реално това няма значение. В твоя случай дали за книжката са платени допълнително още 50 лева или не, не се отразява на възможностите като шофьор на кандидата за шофьор. Това заплащане очевидно е начин за някакви допълнителни пари, което не влияе по никакъв начин на качеството на обучението. И разбира се шофьор ще станеш не като изкараш курса, а като покараш известно време и наистина се научиш да шофираш, но за това ти трябва книжка.
12
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Санкции за водачите само, защо? А за ненормалната пътна организация, абсурдни знаци и нерегулирани разумно светофари, нищо!!! А за напрежението на което да поставени българите от таталната несправедливост и корупция, бедността и шуробаджанащината, простотията и необразоваността, която се налага, за тях нищо! Глоби и наказания само. А кой продаде над 200 000 книжки на неграмотни и неуки при Борисов 1? Ето резултатите от корупцията които ще плащат хората случайно нарушили.
11
1
 
14
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 6 години
За България войната на пътя е заради КАТ, по-точно не само защото КАТ не работи, но и защото самото му съществуване пречи да се създаде работеща структура за контрол на пътя. Шофьорите във всички държави шофират по начина, по който КАТ им позволява да го правят.
10
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Глобите трябва да са високи, но не и абсурдно високи, което автоматично става предпоставка за корупция. Но най-вече да се прилагат. Да станат неизбежни. Трябва много контрол, камери и веднага покани за плащане. В случай, че не се плати до месец - 10% отгоре, след това още 10% и т.н.Българите масово имат недвижимо имущество и когато вече стане рецидив неплащането - съдия изпълнител.Ключовата дума е "неизбежност", а не ултра-високи глоби!
9
3
 
8
 
! Отговори
До Анонимен 1 преди 6 години
Брат прав си, но преди няколко години ходих на курс за А категория. Минах си целия курс, бяхме 8 човека. В деня на изпита правихм застраховки живот и т.н бяхме на полигон и след това на градско. На полигона имаше малка къщичка и инструктора ни каза който иска да няма проблеми по 50лв. от човек. Странно, но на изпита бяхме 12 човека. Ако не дадеш .... пак трябва да се явиш ако дадеш- все едно купуваш. ГРЕДА.... без избор. на друго място да идеш всичко от начало.. не е ясно дали пак няма да е така
8
0
 
7
 
! Отговори
до последния групак преди 6 години
И да се отреже най малко един пръст при първо провинение и по два при всяко следващо.
7
2
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Всичко опира до контрола за спазването на закона, като обучението, възпитанието, културата или манталитета нямат нищо общо с начина на шофиране.Колкото до глобите и другите наказания, умните хора отдавна са го казали: Ефективността от наказанията се измерва с тяхната НЕИЗБЕЖНОСТ, като размера на наказанията е несъществен.