Пътищата ни лоши, контролът – слаб... Трябва ни нов модел!

"Галъп": Българите искат промяна за пътната безопасност
Обновена: 26 сеп 2018 20:40 | 26 сеп 2018 18:37, Веселина Йорданова
59
Пътищата ни лоши, контролът – слаб... Трябва ни нов модел!
Снимка: архив, БулФото

Качеството на пътищата у нас се оценява ниско. Хората възприемат подчертано негативно и цялостната законодателна рамка и имат много повече изисквания към формите на контрол по пътищата.

Сред онези, които шофират, мненията са още по-ярко изразени.

Още по темата

Това са изводите от ново независимо проучване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 932 души между 12 и 14 септември по темата за пътната безопасност.

Според социолозите българите очевидно търсят нов модел.

Сега действащият на практически споделена отговорност между институциите очевидно се възприема като основен проблем в обществото ни, когато става дума за пътна безопасност – 82% го оценяват негативно, а само 10% позитивно. 8% не могат да преценят.

Затова и мнозинство от 74% оценява ниско сега действащото законодателство по темата. 21% го оценяват положително, а останалите не могат да формират мнение.

Ясно личи генералното обществено раздразнение по тези въпроси. Това обяснява и недоволството от формите на контрол у нас. 73% ги оценяват като незадоволителни, а само 24% дават положителна оценка. Останалите не могат да преценят.

На този фон високо изглежда недоволството и към качеството на пътищата в България – цели 87% срещу 9% дали положителен отговор. 4% не могат да преценят.

Наскоро в друго изследване на "Галъп интернешънъл" се оказва, че българите поставят оценка "среден 3.15" на пътищата у нас.

-----------------------------------------------
Независимото проучване на "Галъп интернешънъл" е проведено сред 932 души между 12 и 14 септември. Абсолютното максимално отклонение е ± 3% при 50% дялове. 1% от извадката е равен на около 55 хиляди души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
2
 
! Отговори
Драмата не е в преди 5 години
споделената отговорност между институциите и техните ръководители, а в липсата на последици и последователност при прилагането им. Лицето Х, шеф на еди-коя си институция трябва да знае, че като неговите хора и той респективно, не си свършат работата ще има определени "бонуси" и те не са да продължи карирерата си като посланник тук или почетен консул там, а гарантирана и неизбежна "моряшка фланелка с обратно райе" по мярка за следващите няколко години. Тогава идват дисциплината, контролът и т.н.
56
0
 
2
 
! Отговори
SD преди 5 години
Кога?
55
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какъв е тоя "нов модел", който очаквате? Нали си харесвате "модела Борисов", избирате си го, величаете си го...Да не би да го разлюбихте? Или почнаха да ви плащат, за да го дискредитирате? Мого ли плащат или са дребни стотинки?
54
0
 
2
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До Анонимен52 За да са послушни, колега, за да слушкат...Много добре знаят, че ако не слушкат, са аут, и ще вегетират някъде , едвам свързващи двата края.Или вярваш в легендите за голямите специалисти и експерти, които са, постигнали сами и без протекция всичко? И че в Германия се успява със спане по паркингите, като преди това в България си правил хороскопи с компютър?А за Лилинцето-прочети и биографията, и си задай въпроса-може ли всеки обикновен българин/българка, да учеи и работи както тя?
53
0
 
2
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
Какво се опитва да каже статията, което не знаем? Дали че трябват пари за ремонт, а няма, и ще трябва да вдигаме пак я винетки, я еко такси, я нещо друго?
52
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото обират парите и до подизпълнителите стигат някакви мизерни пари,които не стигат за нищо и те трябва да пестят от материали,за да направят пътя,така се появяват опасните и некачествени пътища.
51
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо лоши бре? Нали бившия президент беше експерт по строителството им? После Лилито ли беше, кой, вече ги забравих всички калинки там... Интересно, но като се почне с Плевенлиев, всички до сега заемали тази позиция са жени. С множествени джендърни отклонения. Чудя се, защо другаря Борисов ги избира все такива?
50
0
 
12
 
! Отговори
... преди 5 години
Пичове в момента строителството е БГ изкарва повече пари от наркотици, уръжия, проституция и трафик на хора взети заедно! Така, сега представете си, че има и едно така наречено абе тоя път той реално най-много да струва 1 милион лева, ама ние ше му искаме 20млн лв. Отделно то тоя милион лева дето реално струва ше спестим едни 600-700к лв и каквото стане това! Та такова е строителството тука в БГ! Аз даже се чудя как още се държат нещата цели!
49
0
 
8
 
! Отговори
черно море 1913 преди 5 години
Работниците се подпират на лопатите, никой не бърза за никъде,само да стане 5 часа и да си хидят,махат стария асфалт и после пак го слагат, няма хубава основа отдолу, матерялите са пълни ***,фирмите УСВОЯВАТ много добре, всичко е нареден сценарий,жалко за милиардите европари пахабени за некачесвени поръчки, в другите държави тези пари се разходваха за доброто на народа, а при нас фирмички връщат ресно на партийките дали им сладките поръчки,виновни няма, това е най голямата гарнация в бг,срам
48
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До като строителното министерство се ръководи от прависти, социолози, икономисти и други сти... ще е така. Мисли се как да се открадне, кой ще плати повече, какви простотии да измислят та шефовете да видят че се работи.
47
0
 
6
 
! Отговори
ПЪТ 813 С ДУПКИ преди 5 години
ПЪТ 813 ПЪЛЕН С ДУПКИ БЛАГОДАТЕНИЕ НА ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ ЗАКОНИ
46
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До уникално2007-***, когато е въведен в експлоатация най-проблемния сега 30километров участък на Тракия ББ още не бе на власт? Трейс е правил и този участък! Тогава Димо Димов от БСП си мълчеше за червената земя.
45
1
 
14
 
! Отговори
Партиен член преди 5 години
Докато попадайки в дупка причината е несъобразена скорост нещата няма да се променят.
44
2
 
19
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
"Пътищата ни лоши",но в замяна на това скъпи.Изградени с обществени поръчки раздадени на правилните фирми свързани с точните политико икономически структури и лица без значение от цвят и полит.принадлежност.Нека не се забравя,че хората ,които можеха добре да строят и получили сваята квалификация, и умения по време на "тъмния " социализъм или вече, по биологични причини ги няма или са в чужбина.Тук останаха демократичните недоучки,които са евтинички ,а те са такива защото просто нищо не могат
43
0
 
15
 
! Отговори
Американ преди 5 години
Не ви трябва нов модел. Трябва ви нов акъл. Ама *** акъл неще, пари иска. А който няма акъл, няма и пари...нищо няма, но иска.
42
2
 
15
 
! Отговори
Мафия преди 5 години
Пътната мафия управлява.Все пак видяхте какво стана с министъра, който спомена че асфалта при катастрофата на автобуса бил некачествен..... Одлюспиха го.. а ТРЕЙС оневиниха а думи, не с доказателства. За това и понеже сме доказали че сме ОВЦЕ нов модел няма да има, а децата ще умират по пътищата и за напред.
41
0
 
10
 
! Отговори
ОЩЕ преди 5 години
Още 12 лева и ще се оправим .
40
0
 
23
 
! Отговори
Шлосер преди 5 години
Модел си има и много добър при това. Воля няма, защото ... цялата система е сбъркана нарочно. Пари има обаче !
39
2
 
28
 
! Отговори
уникално преди 5 години
Е от какво сте недоволни Бойко прави магистрали и пътища,който са постоянно в ремонт!
38
1
 
26
 
! Отговори
11 преди 5 години
Защото се краде и винаги се разминава на крадците..