Опасно: 90% от маркировката на пътищата липсва или не се вижда

50 души губят живата си в катастрофи, защото я няма
Обновена: 27 дек 2019 21:38 | 27 дек 2019 12:18, Камелия Цветанова
78
Опасно: 90% от маркировката на пътищата липсва или не се вижда
Снимка: Булфото

Mаркировката по 90% по пътищата у нас не отговаря на стандарта за светлоотразителни качества.

На 30 на сто от шосета, предимно общински или между малки населени места, изобщо липсват осеви линии и други означения, по които да се ориентират шофьорите. Това сочи  проучване на Института за пътна безопасност, проведено от началото на октомври досега на републикански и общински пътища.

Още по темата

Предстои довършване на изследването, след което неправителствената организация ще го изпрати на премиера Бойко Борисов, на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", на министерства, агенции и на Сдружението на общините.

"Искаме изпълнителната власт да се намеси решително и през 2020 г. да се обнови хоризонталната маркировка поне по пътищата от Първи и Втори клас, където движението е двупосочно и стават тежки катастрофи. Целта е да спасим от 30 до 50 човешки живота", каза пред "Труд" инж. Богдан Милчев, шеф на Института.

По думите му липсата на добра маркировка се превръща в предпоставка за пътен инцидент, особено в зимните месеци, когато светлата част на деня е по-къса, има валежи и т. н.

Един от изводите на експертите е, че Българският държавен стандарт за светлоотразителни свойства на боите за маркировка е изключително добър, взет е изцяло от стандарта в Германия. Проблемът обаче е, че у нас съдържанието на боята се изследва в лаборатория преди да бъде сложена на асфалта и липсва контрол какво реално има на шосето.

Ето защо изследването е направено с мобилен уред ретрорефлектометър Delta LTL2000S/SQ, производство на САЩ. Измервани са светлоотразителните свойства на боята денем, нощем, по време на мъгла или на дъжд. Проверена е например хоризонталната маркировка на изхода на София на магистрала "Хемус" при отбивката за Долни Богров, както и на опасни участъци, в които през последните 3 месеца са ставали тежки катастрофи със загинали. Установено е, че тези, които правят маркировка, "спестяват" най-много от слагането на т. нар. перли за нощно виждане, от "котешки очи" и т. н.

От Института смятат, че при обновяване на маркировката самите шофьори ще станат по-внимателни, ще намалее усещането им за пълен хаос и липса на контрол по пътищата. Силен антикорупционен ефект ще има също и върху производителите на боя, възложителите и изпълнители на обществените поръчки за строеж и ремонт на пътища.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
62
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Маркировката се прави с боя, която трае няколко дни след нанасянето. След това изчезва. Това не е нанасяне на маркировка, а усвояване на парите, предвидени за маркировка по пътищата. В България най-важното е да се усвоят парите.
15
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
то път липсва, вие за маркировка говорите
14
0
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямате на представа за какво става въпрос, пътувам често от Хасково за Истанбул, на магистралата е пълен кошмар, направен е ремонт на части от настилката и маркировка няма, светлоотразителите се виждат едвам от 5 метра. Като минеш при пропадналите комшии нещата стават други.
13
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То да е само маркировката на рамо да ги носиш! Това много добре се знае от всички, но не е удобно да се каже важното е да има фанфари, а на истината май ната и.
12
1
 
33
 
! Отговори
Гербав бизнесмен преди 4 години
Краде ми се бе хорааа...Много ми се краде !
11
0
 
19
 
! Отговори
бай ганю преди 4 години
тя топлата вода е измислена отдавна за нас остава най лесното просто да я въведем ама ние и толкова не можем
10
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
МАРКИРОВКАТА ВЕЧЕ С АКВАРЕЛНИ БОИЧКИ ХАХАХАХА
9
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
глупости бойко каза че всичко е повече от прекрасно и качествено! как не ви е срам да пишете такива глупости беееее
8
0
 
25
 
! Отговори
Шофьор преди 4 години
И отново се доказва най-главното: ЛИПСА НА КОНТРОЛ И НА ОТГОВОРНОСТ!
7
1
 
24
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Няма я защото са разредили боята до прозрачност.Полагат и една нова която се маже.Тя пък след три месеца става черна от триенето на гумите върху нея.По тошково време боята се усещаше като грапавина когато се мине през маркировката
6
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Плопаднала и тотално изоставена територия!
5
0
 
37
 
! Отговори
Пирко преди 4 години
Нали се строй качествено ? Всичко е Шменти Капели А Вий Българи вярвайте на годишния отчет на правителството
4
0
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Каква Ви пътна маркировка, то асфалт/път няма. Ремонта трая от ден до пладне. Знаци/табели за ремонт масово липсват, както си караш и ... изнената - дупка или асфалта нарязан, липсва. Цялата инфраструктура като цяло е ... иначе винетки. Една шапка пари се наляха в уж електронната система - нищо не работи, някой захлеби мъжката. Хората на запад, за цената която ние уж ремонт правим - те на ново го правят, наклони, градинки, шахти, маркировки. Предсатава си нямаме как се стои ...
3
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Герберастията краде парите за боята!Кви маркировки ,кви глупости!?Важното е Катажийницата да дере глоби!С един куршум два заека!
2
1
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който е млад да се спасява! И аз чаках 30 години нещо да се промени и дочаках!Мафията превзе абсолютно всичко в държавата.
1
0
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това важи и за асфалта, уж е там ама не се вижда.