Нямало пропуски при ремонта на пътя Кричим - Михалково

Само година след ремонта подпорна стена рухна при 98-ия километър
10 фев 2021 15:17, Ния Христова
50
Нямало пропуски при ремонта на пътя Кричим - Михалково
Снимка: БГНЕС
Една година след като приключи реконструкцията на пътя Кричим – Михалково, рухнала подпорна стена при 98-ия километър в посока Девин отново повдига въпросите как се оползотворяват милионите левове за пътно строителство. В момента движението в участъка се извършва двупосочно в една лента. Тежкотоварните камиони над 3,5 тона трябва да използват обходни маршрути.
 
"Въпросната рухнала подпорна стена не е била включена в мащабното реновиране на трасето. Тази подпорна стена е от 1963 година, така че не можем по никакъв начин да говорим за пропуснати грешки по проекта", каза пред БНР областният управител на Пловдив Дани Каназирева.
 
Близо 23 милиона лева бяха вложени в ремонта на пътя Кричим - Михалково. Проектът се реализира със средства по Оперативната програма „Региони в растеж“ чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. С парите е трябвало да се извърши реконструкция на четири големи мостови съоръжения и тунела „Кричим”, който е с дължина 130 м, а по трасето да се изградят подпорни и укрепителни стени с различна височина, както и да се укрепят откосите с високоякостни мрежи.
 
„От „Пътно управление“ - Пловдив изтъкват, че при извършените огледите от специалистите не е било забелязано нищо тревожно, затова и не била обследвана по време на рехабилитацията.
 
"Разрушителните процеси се активирали след обилни дъждове в региона, като свлачището е подкопало пътя в дълбочина от 2 метра, разцепило е дори асфалта. Засегнатият участък е около 30 метра. Подпорната стена е доста стара, но има държавно приемателна комисия, която е приела обекта, и не знам защо в проекта не е било заложено обновяването и на тази стена", коментира и представителят на строителната фирма, работила на обекта, Паун Иванов:
 
"Така че няма неизпълнени неща, а това, че са аварирали тези подпорни стени, то не се случва само тук. Те са на над 50 години и преовлажняването е довело до нейното компрометиране. Докога ще отстраним проблема – проектът ще каже кога, аз не мога да ви кажа". 
 
На мястото вече има тежка техника, днес авариен екип на EVN трябва да изключи високото напрежение. 
 
"Това е необходимо, за да могат да започнат всички действия по укрепването", каза още областният управител Дани Каназирева: 
 
"Тежко е положението и проблемът е сериозен за тежкотоварните камиони, защото те ще преминават през Пампорово, а също и трафикът ще се прехвърли към самия Пловдив. Затова държа да се обсъди внимателно техническо решение за възможност за преминаване по този път в едната лента с всички предпазни мерки".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тикво ,ти като почнеш да правиш къща ,основата не те ли интересува бе толуб ??? Още десет живота да имаш ,никой няма да те запомни с нищо хубово !? Не знам само за кмета на Симитли
26
1
 
13
 
! Отговори
ДА ВЕ ! преди 3 години
И за язовира у Перник нямало , ама Лиляна Павлова гушна милиончетата и беж в ЕС !Кога Л.Павлова ще върне парите за язовира в Перник ?
25
1
 
13
 
! Отговори
Даа! преди 3 години
То да е само там , а то е в цялата държава !
24
1
 
12
 
! Отговори
НЯМАЛО ! преди 3 години
Нямало ''пропуски'' , да ве , и ''кой'' го казва , тоя който го е правил ли ????Няма ли независима проверка ?
23
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Стига сте дрънкали бе! Няма пропуск. Не е пропуснато да се вземат парите. И сега няма да пропуснат. Всичко се прави така,че след година или две /зависи колко е гаранцията/ да се вземат пари за същото място. Няма пропуск, всичко предвидено.
22
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Колко издънки още трябват, за да стане ясно, че с прости тутки строителство и градоустройство не бива?
21
2
 
18
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 години
Подпорната стена е от 50 -години, но се е свлякла след вашия ремонт. 1. Откъм ската вместо канавка за отводняване, сте сложили плътна стена и всичко се стича под пътя 2. При набиването на коловете за мантинелата сте изкъртили цялата стена. Сега трябва да ви наредят в редичка и да ви бутнат един по един в дерето. Когато *** комсомолски *** от Банки управлява, така стават нещата. Простия комсомолски *** освен да си направи харем от прости тутки, друго не може.
20
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много ясно че няма пропуски - пътят падна точно по график.
19
2
 
9
 
! Отговори
по Борисов преди 3 години
Пък и какви мантинели, виж докторе, виж. За чудо и приказ.Пък и как висят във въздуха тия мантинели, страхотни са.Браво, качествено и бързо строим, пък само как усвоявамееееее ... идея си нямате.
18
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С други думи сме получили за каквото сме си платили. Разликата в джобчето за нов хотел на Тотяв или Здравко
17
2
 
14
 
! Отговори
1234 преди 3 години
По документи всичко е ток, от 23 млн са изхарчени 3 останалото е ресто.... На герб трябва да се забрани да правят каквото и да, гвойздей да забият им е прекусилията....
16
1
 
10
 
! Отговори
мак преди 3 години
Да не обследваш толкова стара стена и да правиш ремонт на пътя на такова място е върха на про.сто.тия и некадърност. Явно е по-важно гл. инспектор да вижда само новичък черничък асфалт, да му радва окото. Другото не го интересува. Напоследък през ден чуваме за такива сензации, което е показателно. т.лупа вика - навсякъде се строиии, а ехото отговаря - до дни ще се срутиии.
15
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Разбира се, че няма!Комунистите са виновни, че са построили тази подпорна стена преди 60г. Ако не я бяха построили, нямаше да се срине сега.Да, нямаше да има и път, но това са подробности.Такова безхаберия и безотговорност тази държава досега не е преживявала.Могат да вземат едни пари, но не могат да носят отговорност.
14
2
 
9
 
! Отговори
до 11 преди 3 години
Знаят разбира се - ремонтира се това което е здраво. Така и да объркат ремонта - ще си остане здраво. Ако пък му има нещо гледат да не го барат, че те така и така нищо не правят ами ще ги карат и после да го работят. Абе калинки, как да са... Пипа се тънко и се прибира на дебело
13
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Борисов наслага прости п.ки на възлови места, защото е един обикновен комсомолски про стак.
12
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма пропуски вижте снимката, убаво си е.
11
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Значи те не са виновни, щото тая стена била строена през 1963-та, издържала е повече от половин век и те решили че няма нужда да я ремонтират.Ами още по-зле: те не знаят кое е за ремонт даже! Боже опази ни от герберасти и техните семейства!
10
2
 
15
 
! Отговори
11 преди 3 години
Ама естествено, как пък ще има пропуски. Никой не е очаквал и да има пропуски, разбир'ш ли.
9
1
 
18
 
! Отговори
до payak преди 3 години
Този участък не е строен с Цанков камък. Това си е там от 60 години /аз го помня от около 35/ говорим за участъка между Кричим и стената на язовир Кричим. Никога не е имало свличане на подпорни стени, дори при големите наводнения през 1997. Сега след ремонта пътя е без дупки, но е крив, на места стеснен повече от преди, невъзможно е да се движиш пеш по него без да ходиш по плътното. След скоростния ремонт започнаха повече свличания, а сеа и подпорни стени... ако това не са пропуски...
8
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И римляните са правили пътища. Още се ползват.:)))