Шишков: Магистралите ни се разпадат като мине гаранцията от 7 г.

Анализ на АМ "Хемус" показал: Дебелина на асфалта само 18-21 см
21 фев 2023 12:17, Анисия Иванова
45
Шишков: Магистралите ни се разпадат като мине гаранцията от 7 г.
Снимка: БГНЕС

"Строителството на концесия ще ни гарантира по-бързо и качествено изграждане на магистралите“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Министърът обясни, че е необходимо спешно да се проектират и изградят над 1000 км магистрали, за да има добра проходимост и да бъде намален броят на катастрофите в страната.

"Проблемът е, че магистралите ни се разпадат, като мине гаранцията, а тя е 7 години на асфалта“, каза министър Шишков, цитиран от пресцентъра на МРРБ. Той даде за пример аварийното състояние на автомагистрала „Марица“, заради което се е наложило да бъде затворено едното платно, тъй като проблемът там е сериозен.

"Ако има възможност за строителство на концесия, държавата няма да се ангажира сега и веднага да заплати огромно количество пари, които ги нямаме“, каза той. И допълни, че другото голямо предимство е, че ще се подобри качеството на изграждане на пътищата, защото ако се дадат на концесия и се поддържат за 30 години, изпълнителите ще ги строят така, че да са в добро състояние и основен ремонт да се прави към 15-та година. В момента се налага да се прави основен ремонт на магистрали, строени преди 7-8 години.

„Предлагам нещо, което в Западна Европа и в света работи по този начин, но като че ли ние не искаме да строим така, както строят в другата част на Европа“, коментира още арх. Шишков.

Той посочи, че ако част от пътищата се изградят на концесия, ще е в полза на всички, които ги ползват – например ако се реализира тунелът под Петрохан, пътят ще се съкрати със 70 км, а шофьорите ще се движат по по-качествено трасе.

„Предлагам това решение чисто експертно, политиците са тези, които трябва да намерят начин да го реализират“, обясни Шишков. И увери, че се прави пълен анализ на състоянието на магистралите, за да се знае какво е качеството им и какви бъдещи проблеми да се очакват. Направените до момента проверки са показали такива по всички големи инфраструктурни обекти. „Виждате какъв е мащабът на тази строителна бутафория. Със сигурност държавата е имала вина за това, защото не е контролирала процеса. Ако имаше проблеми на едно място, а на друго място нямаше – щяхме да кажем, че вината е на строителя. За съжаление проблемът е в начина, по който е организиран целия строителен процес“, посочи Иван Шишков.

Освен на участъка от АМ „Марица“, ще  се наложи да бъде правен основен ремонт и на два лота на АМ „Тракия“ -  от Стара Загора до Нова Загора и от Нова Загора до Ямбол, съобщи арх. Шишков и обясни технологията на проверките. Взимат се ядки от няколко места на пътя и проби от земната основа. Анализът се извършва в лаборатория. При проверката на АМ „Хемус“ диапазонът в дебелината на асфалта е бил от 18 см в едната ядка до 21 см в другата, при заложено по проект  28 см. В земната основа се е установило влагане на голямо количество шлака, вместо необходимите инертни материали.

Съвместните проверки с МВР за качеството на строителство на пътища ще продължат, заяви министър Шишков.

Ще бъде направен анализ за наличието на технически паспорти по отношение на обществените сгради. Няма да се инициира обследване за сеизмична устойчивост на частните жилищни сгради, тъй като ангажиментът те да бъдат поддържани е на ползвателите и собствениците им. Арх. Шишков посочи, че изграждането им подлежи на сериозен контрол и  не е притеснен за качеството на високото строителство в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
8
 
! Отговори
123 преди 1 година
Твойте и на Киро със сигурност няма да се разпаднат. Щото вместо да работите се правите на следователи и то по телевизията.
19
1
 
5
 
! Отговори
Праведен преди 1 година
До Анонимен - Това е стария път, бе, ГЛ..уПак !
18
11
 
13
 
! Отговори
До този Шишко преди 1 година
Ти и Пълен Провал колко километра магистрали построихте откакто ГЕРБ не са на власт ? Да не говорим за спортните зали в доста градове в България и стандарта на живот преди две години и сега !
17
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Разпадат, след като мине гаранцията... да, бе да...Минете по пътят Ботевград - Мездра. Там още не е готов, а се е разпаднал. На места липсва асфалта, на други има огромни просадания.А Шишков явно иска да настрои обществото за идеята "Винетка + Toll такса". Купуваш си винетка, за да стигнеш до магистралата и след това си плащаш тол таксата, за да минеш по магистралата.
16
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Магистралите в есср са работни места, а не пътища
15
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Още 1000км магистрални. О, блажен да съм. Ще има още много ремонти на ремонтите на ремонтите.
14
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Грандиозното строежи на Борисов.
13
3
 
14
 
! Отговори
Кире преди 1 година
Само не разбрах този който хвърляше пачки за тия магистрали ще бъде ли съден за некачественото изпълнение? Или ще използваме неговите далавери като причина да си направим наши, приватизирайки пътищата??:)
12
2
 
12
 
! Отговори
Гарантирам! преди 1 година
Разпадат се доста преди да мине гаранцията, особено едни участъци по Тракия, където дясната лента беше неизползваема доста преди да изтече гаранцията. Трябваше да станат две по-сериозни катастрофи заради камиони, караши в ляво, за да ремонтират онзи най-лош участък... Имаше новини за използвана по-евтина сгурия в подложката още по време на строежа, та няма изненади.
11
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-лесно докато нищо не правиш да критикуваш и да говориш разни измислици, само да напомня че ви се плаща да ги оправяте веднага а не да давате мнения какво било и ако има някой виновен да го подведете под отговорност който и да е той, останалото са лаладжийски истории.
10
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Каквито е било качеството на сградите в Искендерун, такова е на нашите магистрали.
9
2
 
14
 
! Отговори
От зайчарника преди 1 година
Ходете пеша.
8
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Де да беше така, много преди това се разпадат.
7
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Магистралите на ЕС и герб се разпадат . Нали ЕС и герб контролираха качеството ? Що няма дела срещу тях ? Пак ли няма виновни ? ЕС и герб отпускаха парите .
6
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БОЙКО БОРИСОВ СЕ РАЗПАДНА ПОЛИТИЧЕСКИ СЛЕД 7 ГОДИНИ УПРАВЛЕНИЕ НО ГО ТЪРПЯХТЕ ОЩЕ 7 ГОДИНИ
5
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колко милиарда откраднаха от икономия на материали бедна вие фантазията да си го представите.
4
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
магистралите на герб само крадене и лъжа
3
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До АнонименИ ТАКА 12 ГОДИНИ, ХОДИХТЕ И ПЛЮХТЕ А МАГИСТРАЛИТЕ СЕ РАЗПАДАТ.
2
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ходим и плюем, но ново не създаваме. :)
1
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
БОЙКОВИТЕ МАГИСТРАЛИ СЕ РАЗПАДАТ, КАТО ВСИЧКО БОЙКОВО