Нашите железници са в окаяно състояние

Това обяви транспортният министър
17 юли 2023 19:42, Росен Стойчев
41
Нашите железници са в окаяно състояние
Снимка: БГНЕС

Железниците ни се намират в окаяно състояние, каза в интервю за БТВ министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

В това той се е убедил лично, като в неделя се е качил от Централната гара в София на влак за Бургас през Пловдив.

„Видях това, което съм виждал преди 30 години. По парадоксалното е, че в началото на композицията имаше модерен локомотив, който теглеше вагоните, които може би са на възраст 40 години.

Още по темата
Това е нелепо“, коментира пред bTV министърът.

Той е оптимист, че БДЖ ще може да осигури модерен транспорт. По думите му всичко е въпрос на воля, на желание и на мотивиран екип.

Гвоздейков обясни, че очакваме средства по Плана за възстановяване и устойчивост за модерен състав на железниците и по други оперативни програми – за подобряване инфраструктурата. Тези инвестиции би трябвало да осигурят комфортно придвижване със влак от София до Бургас за около три часа и половина.

Това обаче ще се случи 2026 г. или 2027 г., призна министърът. Той ще предложи като по спешни мерки да са наемат от други държави модерни влакови композиции – на първо време 4, които да пътуват по основните направления – София – Бургас и София – Варна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
1
 
1
 
! Отговори
УжасТ! преди 9 месеца
Как е възможно това в нашата модерна европейска силно развита демократична суверена държава?!?!? Не вЕрвам! Сигурно е руска пропаганда...
34
4
 
8
 
! Отговори
Ами преди 9 месеца
Няма население. Кой ще се вози във влаковете. За кого да се инвестира?Възвращаемост 0. БГ изключвайки София и още няколко града е обезлюдена територия.
33
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Кой каквото можа краде от БДЖ.Явно и там вече свършва.Ако всяка седмица редовно министърът пътува по различни линии,то мисля ,че повече от месец няма да издържи и ще купи и вагони ,и локомотиви.Положеншето е трагично,но не чак толкова ако се водиш в служебен мерцедес с шофьор и охрана.
32
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Влаковете са препълнени. Автобусите са в окаяно състояние и искат да карат овце. Лобистът отново иска да фалира БДЖ и да даде овцете на частните автобуси, които возят хора с шофери мъртъвци.
31
3
 
11
 
! Отговори
Икономист преди 9 месеца
Фалирала фирма,като БДЖ, прави дарения за пилон в Рожен? В кой учебник по икономика го пише,че е нормално.....в учебник за льотчици явно. Само да добавя,че ние бг гражданите редовно субсидираме БДЖ, а някой си немного умен индивид, чешейки си егото , ни пръска парите .... и това ли е нормално?
30
2
 
10
 
! Отговори
Пътник преди 9 месеца
Най-добри в света в момента са железниците в Китай, по скорост, удобство, гари и цени. 2/3 от скоростните влакове в света (над220км/ч) са там. Неко ходи там, да гледа, и да се учи, ако може.
29
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Прав е колегата, Мадрид - Барселона цената за скоростния влак е 80-120 евро, а София - Варна са 30лв. Ако тези от НКЖИ оправят поне едното трасе за Варна или Бургас със сигурност някоя западна компания ще пусне ускорен влак защото има потенциал.
28
0
 
10
 
! Отговори
В. преди 9 месеца
Първите придобивки на новата държава са железница, поща, телеграф, пристанища и морски фарове.
27
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ами явно в България трябва да станеш министър за да разбереш трагичното положение на влакове, болници, училища и т.н. по веригата. И после пак нищо да не правиш, а да се ограничиш с констатацията.
26
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
В Западна Европа и Япония са по-добре железниците, но и цените на билетите са високи. Нещата са навързани, българина иска и голямо качество и ниска цена, няма такъв филм. БДЖ е добре да докара качеството до нивото на полските или чешките железници, другото би било доста скъпо, като цена след това за хората.
25
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
и пощите и общ.транспорт
24
0
 
15
 
! Отговори
БДЖ-то... преди 9 месеца
ШЕ СЕ РАЗПАДНЕ НА ЧАСТИ ВСЕКИ МОМЕНТ!!!!
23
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Трябваше да се качи на влака през Карлово
22
0
 
7
 
! Отговори
Събев преди 9 месеца
ше ме фанете за бедежето
21
1
 
15
 
! Отговори
IQ 3.14 преди 9 месеца
чекайте, оня от еконта да не е крал през целото време? нали реформи, уж
20
1
 
26
 
! Отговори
Хемус преди 9 месеца
Поредният министър на транспорта паднал от Марс!95-та година пътувах Варна-Софив-Варна в чисти вагони " интерсити"!Композиция от 15 вагона,фургон+вагон-ресторант или бюфет! Да каже министъра,какво се промени,че за толкова години едно кафе или бира не може да си вземат пътниците във влака
19
3
 
2
 
! Отговори
1 преди 9 месеца
До Папай банани Кирчопри комунизъма имаше със 500 км. ч. с мако, дако, пеко тако и цола
18
0
 
17
 
! Отговори
Неразбрал преди 9 месеца
И тоз зализания нежен гражданин дето влак не е виждал ли ще оправи железниците?ХаХА!Кой знае чие комунистическо синче е и са го намърдали на това място!
17
1
 
15
 
! Отговори
Ельоменат преди 9 месеца
В БДЖ положението е трагично. Инспектори и началници са повече от работниците. Работниците пък са 80 процента пенсионери. Началниците работят на частно с хората вместо да гледат жпто. Масова чистка и реформа и след това може и да се получи. Там комунизма още си работи.
16
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"Добрутру, свате".