Луната е родена 62 млн. години преди Слънчевата система

20 дек 2007 10:16, Видка Атанасова
Луната е родена 62 млн. години преди Слънчевата система
Снимка: СВ
Луната вероятно е „родена“ 62 млн. години преди началото на зараждането на Слънчевата система, сочи проучване, публикувано в британското списание "Нейчър", съобщава АФП.

Екип от учени от техническия университет в Цюрих, Швейцария, и от института по минералогия в Кьолн, Германия, извърши измервания на изотопи на волфрам.

Това позволило да определят, че отделянето на Земята и нейният сателит е станало преди 52 млн. години и 152 млн. години след сформирането на Слънчевата система, с максимална вероятност от 62 млн. години.

Учените установиха също, че пропорцията на двата изотопа на волфрама е същата като тази в земната и лунната кора.

Според най-разпространената теория за сформирането на Луната, тя се е отделила при сблъсък на Земята с небесно тяло с размери на Марс.

nasko преди 5 години
Кажете ми не6то за Луната моля ви.

Iva ilieva преди 6 години
Ама кога слънцето ще изгасне?!
Това искам да знам!

Трайчо сигането - уч преди 6 години
По последни данни на видни светила в ромската наука най-първо е възникнало Днес.бг.То така е изгряло със свойта нАучна мисъл и интелект, че е предизвикало Големия бум.Милиарди години след това са се появили други, много по-сложни форми на живот, като едноклетъчните. (Аман от неграмотни журналисти, ей!)

Михаил преди 6 години
Май не само моите очички са били обърнати към съученичките ми.

Да беше се замислил, всяка една познаваема звезда на небосвода си има име или номер. Но Слънцето е само едно. (Слънце - е името на нашата звезда). Ако открият планета, която обикаля около Бетелгейзе, тогава ще е в Бетелгейзката система, но не в Слънчевата.

Ок, да кажем, че човека просто се е изразил неправилно. Тогава пък ще запитам какви доказателства можете да представите, че в междузвездното пространство НЯМА обекти с големината на планети, а е абсолютно празно. И още един въпрос - да сте чували как точно се образуват звездите и планетите?

преди 6 години
А бе Михаилчо...ти наред ли си въобще. В часовете по физика май ума ти е бил само в съученичките ти. Как може да кажеш че има само 1 слънчева система и това е нашата. Ще ти го обясня много простичко, че и ти да успеесх да го разбереш. Всяка една звезда, която виждаш вечер на небето и още милиарди които не виждаш, образуват такива системи. За обектите, които обикалят около тях, тези звезди се явяват слънца. Нашето слънце също е звезда, но ние така си го наричаме, от там наричаме нашата система Слънчева.. Хайде стига сте писали глупости да се излагате. Тези открити планети разкарват ли се , какво правят? Прочети, че като открият планета как казват и около коя звезда обикаля. Ама както и да е.....

Михаил преди 6 години
28, бих искал да видя доказателства, че е невъзможно да съществува планета без слънчевата система!!! Астрономите откриха вече стотици планети извън слънчевата система, и много от тях си имат и спътници.

"99% е доказано" ... Ако беше доказано - щеше да е 100%. При 99% е все още теория. И също така от пробите е видно, че Луната и Земята имат идентичен състав. Дали Луната е част от Земята - все още е въпрос на научни спорове.

Учен от БАН преди 6 години
Сега спрете да се карате и помислете. 1-во НИЩО ВЯРНО НЯМА В ТЕЗИ ЦИФРИ. 2-ро тези който казват че читателите не разбират и не проумяват статията са по- малоумни и от редакторите. 3-то 99% е доказано, че луната е част от земята, но никой не е доказал с какво се е сблъскала нашата планета, защото ако е с тяло колкото МАРС, защо е останала земята а не това тяло, и второ каде се е изпарило това тяло ....защо не е останало във слънчевата система, или само минало , ударило ни и си заминало ?а и при сблъсък на две тела си има физични закони които играят важна роля и никой от тях не се потвърждава на 100%. И така спрете да се карате, статията е грешна, почти цялата и най- голямата глупости е в заглавието: Не може да има планета със спътници без да има слънцева система. Не в 1-ви клас ми в яслите трябва да ходят някой. Айде ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ от мен ....... и не го мислете има си хора за всичко.

преди 6 години
Q stiga se karaite ami begaite da pitate baba vi Lili!

Nerealen преди 6 години
Porednata prostotia na horata ot " Nauchnia otdel" na Dnes.bg
Razkaraite gi teia nekadurnici i namerete hora koito kato prepisvat statii da go praviat kadurno i ne tolkova zapleteno

hard преди 6 години
как например г-жа Шулева ими имущество за 1000000000 /един милиард/ лева.Изчислих и се оказа,че при 300 /триста/ лева месечна заплата ,ако не яде,не пие,не се облича /гола не искам да я видя!/,не се отоплява,не си купува книги /не й личи много да е чела!/ ,не е пътувала,почивала и изобщо всичките тези 300 лева да ги е спестявала,то този милиард ще се събере за 277777 години.
От времето на динозаврите.Вярвам,възможно е! Тя е един оцелял екземпляр от тези гадини.

http://www.nature.com/nature/journal/v450/n7173/fu ll/nature06428.html

Просто било. Журналистите да седнат, и да решат кой език знаят, та да не правят повече подобни жалки опити за преводи.

преди 6 години
ili jurnalista e oburkal statiata ili e niakakuv glupak eto primer:
Това позволило да определят, че отделянето на Земята и нейният сателит е станало преди 52 млн. години и 152 млн. години след сформирането на Слънчевата система, !!!!!! Purvo tova ne e viarno samo si predstavete dinozavrite se poiaviavat predi okolo 280 miliona godini a umirat predi 65 miliona godini!!! Kak sa jiviali bez slunce? i kak taka slun4evata sistema e na 150 miliona godini a slunceto e na 5 miliarda godini???

teni преди 6 години
Преди да коментирате,първо много внимателно прочетете какво пише във статията,но явно това е доста трудничко за някой.

БеТи преди 6 години
Сега ще Ви кажа за възрастта на Вселената :-)
Преди 12-15 Милиарда години се зародил Големият Взрив . Той е избухнал в следствие на нажежено кълбо енергия . Смята се , че краят на Вселената се намира на 12-15 милиарда години. Защо , ще попитате Вие ? :-) Много просто :-) Учените са доловили гаснещото ехо , което все още се чува. Това гаснещо ехо се намира на 12-15 Милиарда години от нашата планета ;-)

преди 6 години
ми те ,редактора и журналистите, са от детската градина и няма как да ги пратят в първи клас :)

Михаил преди 6 години
Всъщност това са най-вече теории, и най-вероятната е за 16.5 милиарда години. Плюс/минус 2-3 милиарда.

бай Иван преди 6 години
Възрастта на вселената е малко под 14 милиарда години, ти с тия 30 милиарда направо изби рибата.

eks-12 преди 6 години
в допълнение към думите ми от пост 12 ще кажа, че възрастта на вселената е около 30 милиарда години. Измерва, доколкото помня, по най-отдалечените обекти от т.нар. център, където се е състоял големият взрив. Такива обекти са квазарите. Естествено, всичко това са предположения, базирани на теорията за Големия Взрив. А ако не е било така...тогава си нямам и идея :-)

Opredeleno nqkoi ot redakciqta trqbwa da se wyrne nqkyde kym 8mi klas

Михаил преди 6 години
Значи малко е объркващо с мерните единици, и съм срещал статия, в което се твърдеше, че динозаврите за измрели преди 65 милиарда години... Когато още не е имало Слънчева система.

Ако обърнем всички мерни единици от милиарди към милиони - ще получим следните числа:
Слънцето е на приблизително 5 000 милиона години, и му остават още толкова живот. Динозаврите са измрели преди 65 милиона години, а са властвали на Земята около 150 милиона години преди да се гътнат. Познаваемата история на човечеството ни е от 0.02 (че и по-малко) милиона години. Само преценете колко малко неща знаем все още...

Още спорт