На Меркурий откриха вулкани

31 яну 2008 10:14,
На Меркурий откриха вулкани
Снимка: BBC

НАСА оповести първите резултати и първите снимки от прелитането на американската сонда „Месинджър“ на 14 януари над досега неизследваната скрита страна на Меркурий, съобщава BBC.

„Този полет ни позволи да видим част от планетата, която нито една сонда не е снимала досега и да получим вълнуващи резултати“, каза на пресконференция главният научен ръководител на мисиятаШон Соломон от Института Карнеги.

Според него получените от „Месинджър“ снимки и данни показват, че „това не е планетата, която ние мислехме, че ще открием“.

Той определя Меркурий като много динамична планета заради нейната вулканична активност и нейната магнетосфера (най-отдалечената част в атмосферата, подложена на влиянието на магнитно поле - бел. ред.).

Апаратурата на сондата е позволила да се получи топографски образ на кратери и други геологично образувания на скритата страна на Меркурий.

„Месинджър“ е открил и геологично образувание, каквото не е откривано досега на Меркурий или на Луната и което учените от мисията са нарекли „Спайдър“.

„То има кратер в центъра, но е невъзможно да се установи дали той е свързан или не с това образувание или то се е сформирало впоследствие“, каза професорът от университета Браун в Роуд Айлънд Джейвс Хийд, която е член на научния екип на мисията на НАСА.

JillianBarry32 преди 14 години
Cars and houses are quite expensive and not every person can buy it. However, <a href="lowest-rate-loans/topics/home-loans">home loans</a> are created to help different people in such kind of cases.

астроном преди 16 години
През 1974/75 година американската сонда "Маринър-10" прави 3 прелиъания край планетата.За пръв и последен път.Това е вторият космически апарат.

преди 16 години
Ми като са ви малки главите...

преди 16 години
Ми като са ви малки главите...

laynovoz преди 16 години
още колко неща не знаем.... и май е по-добре щото главите ни няма да могат да го поемат сигурно...

ae shut up !! преди 16 години
Вие пък кво искате- цял доклад ли ?! Ааа, каквато информация имат са я написали !!! Като не ви харесва- чантата и за хляб !! :) хах

free преди 16 години
това е официалният уеб сайт на мисията:http://messenger.jhuapl.edu/index.phpт ам можете да прочетете кое как е, защото очевидно тук никой не разбира от тези неща, а даже и търсене в интернет не знаят какво е.за алтернативен поглед върху нещата вижте тук:http://***.holoscience.com/news.php?article= e511t4z2

Анонимчо преди 16 години
Ти пък какво очакваш от dnes.bg ?

преди 16 години