Астрономи видяха "скелета" на Вселената

Учените откриха гигантско нееднородно струпване на галактики
4 ное 2009 10:43,
Астрономи видяха "скелета" на Вселената
Снимка: Южноевропейска обсерватория (ESO)

Астрономите от Южноевропейската обсерватория (ESO) видяха „скелета“ на Вселената – сложна, нееднородна структура по мащаба на галактическите струпвания.

Смята се, че на достатъчно голям мащаб материята във Вселената може да се смята еднородно разпределена, но на по-малък това не е така. На ниво галактически струпвания материята образува „нишки“, по които се разполагат галактиките. Струпванията на свой ред се намират в пресичането на тези „нишки“.

В рамките на изследване учените забелязали гигантско нееднородно струпване на галактики на разстояние 6,7 млрд. светлинни години от Земята. Размерите на открития обект са около 60 млн. светлинни години в диаметър, но учените не изключват той да се простира доста зад пределите на техните наблюдения.

За определяне на триизмерната структура на струпването учените измерили разстоянието до 150 галактики, разположени в различни точки на обекта. Измерването на разстоянието станало възможно благодарение на използването на мощни наземни телескопи – VLT в Чили и Subaru в Япония.

Учените подчертават, че досега нееднородни структури се намирали само в относителна близост до Млечния път. Новото откритие показва, че „скелетът“ на Вселената се простира достатъчно далеч във времето и пространството.

Комплексът VLT е разположен на височина 2,6 км над морското равнище в пустинята Атакама в Чили. В състава му влизат четири 8,2-метрови и четири 1,8-метрови оптически телескопа. Всеки има собствено име: Анту, Куйен, Мелипал и Йепун, които в превод означават „Слънце“, „Луна“, „Южен кръст“ и „Венера“.

еэсв преди 14 години
Егати глупостите, снощи обясняваха за тази структура..... само че телескопа е бил хъбъл а годината 2005та......

До: ще се замразя и преди 14 години
Аз искам да ме замразят, дай ми координати ?

gandoni преди 14 години
Това е скелета на прабаба ми..

ще се замразя и ще в преди 14 години
грешиш пич, срещу 80 000 долара може да те замразят в щатите в криогенна камера и да се разберете да те размразятпримерно след....100 000 години, стига да има оцеляли които да те размарзи тогава :))))))

каквото и да става мен няма да ме има

Томов преди 14 години
ляля - уви, няма да е толкова скоро. А и тия високочестотни вълни трябва да са насочени и достатъчно близко иначе ще има филмът голямото разсейване.

arctg преди 14 години
тъпизма си е тъпизъм..."Имената на 8-метровите телескопи са заимствани от чилийския народ Мапуче"

to i w Indiya ima mnogo ezici, ta ...

smoke_chiba_chiba преди 14 години
Инетересно защо в Чили си кръщават телескопите на "индийски" език. Не вярвам да сте имали предвид и индиански щото няма такъв.

lqlq преди 14 години