Астрономи допълват съседите на Плутон

Учените създали програма, която анализира данни, събрани от Hubble
14 сеп 2010 14:50,
Астрономи допълват съседите на Плутон
Транснептунов обект. Изображение: NASA, ESA, and G. Bacon (STScI)

Астрофизици създадоха нов начин за търсене на съседи на Плутон – обекти, чиито орбити са разположени зад орбитата на Нептун (транснептунови обекти). Статията на учените ще бъде публикувана в сп. The Astrophysical Journal.

Учените създали програма, която анализира данните, събрани от телескопа Hubble. С помощта на алгоритъм програмата е открила петна – следи от движението на транснептунови обекти на звездния фон.

Методът на учените се оказал толкова ефективен, че те успели да открият 14 подобни обекта на архивни снимки от Hubble. Диаметърът на повечето от тях варира от 45 до 100 км. Освен това от 14-те намерени обекта един се оказал двоен.

Учените планират да използват технологията за търсене на обекти, чиито орбити са наклонени под голям ъгъл към плоскостта на Слънчевата система – досега те са изучавали орбити с ъгъл на наклона не повече от 5 градуса.

Изследователите подчертават, че на подобни орбити може да се намират обекти, които носят повече информация за младата Слънчева система, добавя Lenta.ru.

Още по темата: НептунорбитаПлутон

Лягай за следобедна дрямка!

велик учен преди 13 години
Глупости! Това са фантазии на учените. За да оправдаят похарчените пари. Те сега нищо друго не правят освен да източват държавните бюджети на страните си. Големи лапачи и готованковци са. Трябва една голяма метла за тях и тогава ще спрат най-сетне с щуротиите си. Привиждат им се малки зелени човечета. Еми тъй става като се прекали с алкохола и дрогата.