GSM операторите отчитат разговори до секунда

От днес всеки клиент може да премине на такава тарифа
Обновена: 14 апр 2014 14:05 | 14 апр 2014 08:16, Веселина Йорданова
34
GSM операторите отчитат разговори до секунда
Снимка: архив, БулФото

От понеделник всеки клиент на мобилните оператори ще може да премине на тарифа, при която сметката му ще се изготвя с точност до секунда за всеки проведен разговор. И трите мобилни оператора са готови с новите тарифни планове за целта, но преминаването към тях трябва изрично да бъде поискано от клиента и той трябва да преподпише договора си, показва проучване на “Труд”.

Досега мобилните оператори отчитаха времето на разговорите най-често на всеки 60 секунди. Така дори когато разговорът е примерно 61 секунди, той се калкулира като 2 минути.

В края на януари Комисията за регулиране на съобщенията прие нови Общи изисквания към мобилните оператори. Те предвиждат от 14 април редица облекчения за клиентите, едно от които е всеки телеком да има поне две тарифи с посекундно отчитане на разговорите след първите 30 секунди. Освен това се слага лимит от 50 лева за достъпа до мобилен интернет, след чието изчерпване връзката трябва да прекъсне. Идеята е да се предпазят потребителите от прекомерен трафик и високи сметки.

И трите оператора обаче няма да сложат автоматично от днес лимит от 50 лева за интернет достъп, тъй като много абонати ползват срещу дадена такса определен трафик, след чието изчерпване скоростта става много бавна, но не се заплаща допълнително. Лимитът ще важи само за онези, които заплащат достъпа до световната мрежа с отчитане на всеки мегабайт. Те ще получават предупредително съобщение, когато достигнат 80%, 95% и 100% от лимита от 50 лева, след което достъпът им до интернет ще се спира.

И трите оператора обаче предлагат той да може да се възобновява по желание на клиента. “Мтел” ще го прави след писмено заявление, а “Виваком” и “Глобул” - с изпращането на SMS от абоната. Всички останали клиенти, които ползват неограничен интернет, няма да имат лимит.

От днес също така всеки мобилен оператор трябва да окачи на видно място в магазините си общите условия на договорите си. Те трябва да са само на хартия, а сроковете, цените и неустойките да са изписани с по-голям шрифт от останалите текстове. Това отново е по изискване на КРС.

“Глобул” и “Мтел” обжалваха пред Върховния административен съд акта, с който КРС наложи задълженията в частта за тарифите с посекундно отчитане на разговорите. Делото обаче още не е образувано и затова документът на комисията влиза в сила.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още по темата: мобилни операториКРС
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
walkow преди 8 години
днеска се натакнах на странен код 024 може ли някои да ми каже това пак какво е измама
26
0
 
0
 
! Отговори
бат Миро преди 9 години
А защо не кажат цените на тарифите, които използват този начин засичане? Че са с едни бомбастични цени, че не знам някой да се навие.
25
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 9 години
интересно мие казвате от4итат реално акато се появи някои *** некаде се пома4и да те изгарби и некои от тия служители земе да варже вие как 6те се по4уствате аз ли4но сам си пати л от един такав преди време та знам за какво става на вапрос 4е при някои злобата и зависта краи няма интересно мие тия служители лоялни ли са истински кам нас потребителите
24
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
тези тарифи са много по-неизгодни, не включват интернет, трябва да се плати допълнително и имат само един любим номер за разлика от смарт плановете, направени са така, че да не се включиш в тях.Трябва във всички тарифи таксуването да е такова а не само в една.
23
1
 
19
 
! Отговори
Пак ще се краде преди 10 години
До До 16Aло Гусине невеж.GSM себестойноста на разговора е 1 ст. независимо дали е 10 мин. 30 мин. 1 час. После се натъманяват много по веригата/клона за да струва 30 ст. Всички тези стотинки са една огромна сума на месец за мобилния оператор, а неговата цел е да те краде. Тъй, че аланко, мисли преди да пишеш и научи схемата на таксуване на един разговор. Тъй, че няма да е евтино щом е на секунда - това го знае и 5 годишен.
22
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Доста хора стрелят по клетъчните антени, преди година и аз започнах - чувствам се като един съвременен дон Кихот.
21
25
 
1
 
! Отговори
До 16 преди 10 години
До АнонименТИ какво искаш?Да ти дадат субсидиран телефон, тарифен план с 1000безплатни минути и да не подпишеш договор?Май много консуматорски са започнали да мислят клиентите.АКо може и изобщо да не плащате за услуги и ей така, от въздуха някой да ви пуска мобилен нет и телефония...без да плащате нищо.И телефоните да ви ги дават на 10% от стойността.
20
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не ми е ясно защо никой оператор у нас не може да ми предложи лимит 20лв, а в чужбината лимита може да бъде зададен от клиента.
19
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
На мен скоро ми изтече договора с един от операторите и започна сагата:за 10 дни ми се обадиха 17(седемнадест) пъти да ми говорят едни и същи глупости и не се съобразяват нито дали е почивен ден,дали е работен,чак някаква започна да ми се кара,че съм имал работа и не съм я слушал???Прости,некумокативни и нахални!И което е абсолютно изнудване,карат те да се съгласиш с глупостите им по телефона след като са ти наговорили бързо и неразбираемо 100 различни неща.Лошо е за възрастните хора.
18
0
 
3
 
! Отговори
Dublin преди 10 години
До бай Шано...a az ot mobilnia si govoria sus stacionarni BG nomera na 3 centa na minuta...kVi vkliucvania, kVi pet leva ...:))A kitaicite sa na 1 cent s Podnebesnata imperia...
17
0
 
34
 
! Отговори
Съвет преди 10 години
Не подписвайте НИКОГА дългосрочни договори с операторите,защото след подписването вече нямате никакви права,а само задължения
16
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
За сведение на всички по-долу...винаги е имало оферти с 30/1 тарифиране.
15
15
 
1
 
! Отговори
DO 21 преди 10 години
Нали във фактуарта си виждаш колко минути си изговорил и според тарифата ти и на каква стойност.То, вече българския клиент стана много разглезен.Сега ще кажете и че фактурите ви били сложни и нищо не разбирате.Само че, тези фактури се дефинират с правила от същото КРС.
14
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Докато не започнат да отчитат вместо времето на разговора,парите-т.е. да можеш да вишдаш вместо 0,35 секунди разговор,да ти пише,че разговора ти струва примерно 0.80 стотинки,ще продължават да лъжат и да манипулират сметките.
13
0
 
18
 
! Отговори
limonadata преди 10 години
Е че то това е така от доста години.... отначло беше 30+1 сега е 60+1 :)
12
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Ко?Не!И щото не са "твойте" на власт и затова фирмите правят напук и дърпат държавата надолу и мислят най-гадните тарифни планове за да го пробутват на хората и да може хората да недоволстват от това и да свалят правителството когато фирмите ги докарат до просешка тояга????Не ти е виновно правителството драги ми Смехурко!Ние сме си виновни! И фирмите са виновни! Операторите са виновни!И при другите правителства нещата не бяха по-добре. Един сектор за сметка на друг - това не е решение!
11
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Статията е написана с цел да заблуди хората с безсрочни договори и да се юрнат за да се заробят с нови 2 годинки
10
0
 
4
 
! Отговори
hgdkjlfh преди 10 години
До 8: Купи си телефон, който работи на 900/2100МХц на 3G!
9
10
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Без религия светът ще е по-добро място за живеене!
8
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Чудя се, уж всички ривът, че им е скъпо, но ръчкат за по 500-1000лв телефони. Ми изхвърлете ги. Преди 10ина г , когато нямаше мобилен нет хората да не би да бяха по-малко щастливи??