Globul отново губи абонати

Компанията майка Telenor обаче показа солидни резултати
Обновена: 7 май 2014 11:19 | 7 май 2014 11:09, Бойчо Попов
34
Globul отново губи абонати
източник: Reuters

Малко повече от година след като норвежкият телекомуникационен концерн Telenor придоби Globul и Germanos за 717 млн. евро, финансовите резултати на Globul за първото тримесечие на годината показват слабо подобрение по отношение на печалбата.

Приходите от продажби на мобилния оператор спадат със 7% и възлизат на 628 млн. норвежки крони (75,91 млн. евро, или 147,2 млн. лева), докато очакванията на анализаторите бяха по-високи – за 639 млн. крони, става ясно от доклада на компанията майка. Година по-рано приходите са възлизали на 158,8 млн. лева. Причината за спада на приходите от 7% според Telenor са по-ниските средни приходи от клиент и спадът в продажбите на мобилни телефони, което само частично е било компенсирано от по-високата абонаментна база. Фактор е и намаляването на цените за терминиране от страна на регулатора.

Оперативната печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) обаче се увеличава с 8% и възлиза на 238 млн. крони (28 млн. евро), докато очакванията бяха далеч по-високи – за 373 млн. крони. Ефектът от намалението в общите приходи е бил компенсиран с намаляване на преките разходи и оптимизация на разходите за реклама и администрация. Hidden Field

Клиентите на абонаментните програми на Globul се увеличават и надминават 2,7 милиона, като в края на тримесечието са с 4,6% повече в сравнение със същия период на предишната година, или близо 70% от всички 4 милиона активни клиенти на оператора, отчитат от компанията. В резултат на продължаващата тенденция за миграция на потребителите от предплатени услуги към услуги на договор броят на потребителите на предплатените услуги на компанията намалява с 2,5% през първото тримесечие на годината до 1,3 милиона. Като цяло обаче Globul продължава да губи абонати, като за отчетния период броят на загубените клиенти възлиза на 24 000. 

Средното месечно потребление на клиент за периода достигна 170 минути, или с 2% по-малко от първото тримесечие на 2013 г., докато средният приход от потребител намаля до 10,60 лв., или с 5,3% по-малко, отново най-вече заради по-ниските цени за терминиране. Ако не се вземат предвид намаленията в таксите за свързване от 1 юли 2013 г. и 1 януари 2014 г., средният приход на абонат намалява с 2%, се казва в отчета на Telenor. Маржът на EBITDA се увеличава с 5 процентни пункта в сравнение с първото тримесечие на миналата година, главно заради намаляващи разходи за продажби и маркетинг. Капиталовите разходи са ниски, следвайки подготовката за предстоящото обновяване на мрежата.

Globul е консолидиран във финансовите отчети на Telenor от 1 август 2013 година. През април 2014 г. компанията започна мащабен проект за пълната подмяна на съществуващата 2G и 3G мрежа, за обновяване и подобряване на достъпа и опорната транспортна мрежа, както и на опорната мрежа на Globul, който се очаква да приключи към средата на 2015 г.

Като цяло обаче Telenor Group показва солидни финансови резултати за първото тримесечие. Компанията отчете органичен ръст на приходите от 1,5% до 26,5 млрд. крони, или 3,20 млрд. евро. Оперативната печалба EBITDA нараства с 10,4% до 9,3 млрд. крони (1,12 млрд. евро), като по този начин надмина очакванията на анкетираните от Ройтерс анализатори за 9,14 млрд. крони. Маржът на EBITDA възлиза на 35%, а оперативният паричен поток е в размер на 5,6 млрд. норвежки крони (670 млн. евро).

Имам удоволствието да представя солиден старт на годината. Ние добавихме 6 милиона нови мобилни абонати през първото тримесечие на 2014 г., най-добрият резултат за този параметър за компанията от две години насам. Този ръст се дължи главно на Индия, Пакистан и Бангладеш. Ръстът на приходите от мобилни услуги се подобрява с 5 на сто през тримесечието“, заяви Йон Фредрик Баксас, президент и главен изпълнителен директор на Telenor Group.

В Норвегия нашите инициативи за растеж и ефективност продължават да са основен приоритет. Виждаме нарастващото търсене на по-големи пакети от данни, което доведе до подобряване на растежа на мобилните приходи от над 3 на сто през тримесечието. Конкурентният натиск и спадът на приходите от традиционните фиксирани телефонни услуги изискват от нас да се фокусираме върху оптимизиране на нашата дейност и инвестиции. В същото време Telenor изпълнява програмата си за смяна на основните си технологии с годишни инвестиции от над 4 млрд. крони", каза Баксас.

"Мобилните данни представляват следващата крива на растежа за Telenor. Ние постоянно работим, за да увеличим броя на активните абонати на всички наши пазари. От цялата ни клиентска база от 172 милиона потребители, около 20 на сто в момента са активни потребители на интернет, което представлява голям потенциал за растеж. Докато Telenor наскоро си осигури нови спектъри в Индия и Пакистан, нашето подразделение в Бангладеш значително подобрява своето 3G покритие през първите три месеца на годината. Индийският ни клон съобщава за органичен ръст на приходите от 44 на сто през тримесечието, като там набираме значителен пазарен дял. Ние също така стартираме нова интернет стратегия в Индия, с акцент върху достъпни интернет базирани оферти", каза още Баксас.

Акциите на Telenor се обезцениха с 3 на сто от началото на годината, докато средният ръст за акциите от европейския телеком сектор е 3%, а основният индекс на борсата в Осло отчита ръст от 6%. След обявяването на резултатите акциите се свиват леко с 0,9%.

Още новини от технологичния сектор четете в Investor.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Още по темата: GLOBULTelenor
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
0
 
! Отговори
ne6ew преди 9 години
наи ме вбесява едно защо слагат тия мб на брза а след това на бавна *си глупоста затова ли трябва да се сменят оператори всяка година щото за едни едно за едни друго *си управията като това с номерата досега не сам запомнил някога да си избирам номера оня ден какво попадам някои си избират и номера нее ли това каквото ти се случи
32
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 9 години
интересно мие вси4ки се оплакваме тия си дигали абонатите адеде само 4е искаме да знаем какво ка4ество поддаржат само за малките градове говорим 4ее пален *** пак да не говорим за интернета които предлагат сега определени хора има де не им изнася 4е сам абонат на глобал но мен тая максима не ме валнува аз си пла6там с парите сам си и даржа да полу4вам ако не полу4авам има кзп и ред други институции
31
0
 
1
 
! Отговори
до PR-a от Globul преди 10 години
колкото и да се напъваш да пускаш положителни постове тука, факт е че нищо не става от вас и единственото решение е да в историята. Ай жив и здрав и пак пиши колко сте готини и какви инвестиции сте щели да направите, но не разчитай да ти повярва някой тук.
30
1
 
5
 
! Отговори
Мнение преди 10 години
Намалете цените, премахнете договорите и продавайте телефоните на наистина преференциални цени и ще имате резултат.
29
0
 
1
 
! Отговори
отел преди 10 години
@21: във всяка нормална (и правова) държава ще ти се случи същото...принципът е "купувай само когато можеш да си го позволиш".
28
0
 
3
 
! Отговори
ЗОМФГ преди 10 години
Viber, лек!
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До АнонименСъгласен съм с теб. И аз мисля че са коректни.
26
0
 
3
 
! Отговори
s*hit преди 10 години
Imam laptop na izplashtaner kym Globul,zakysnqh s 2 vnoski i mi na4isliha neustoika ot 600 leva,a mi ostavaha 5 vnoski do pylnoto mu izpla6tane.Mafia golema sa tiq :-x
25
0
 
0
 
! Отговори
benevolent преди 10 години
Накратко: На Целия Телеком Австрия приходите на година спадат 7%, като в Австрия и Хърватия са по около 10% на година (техните приходи заедно са в порядъка на 10 пъти повече от Мтел). Нетнатната печалба на Телеком Австрия вече остава 2-3%, а вдигнаха сериозно цените на ниския сегмент и сигурно ще напуснат клиенти за още 100 млн до края на годината и са намалили отделно субсидиите за дивайси. Като намаляват приходите, да вдигнеш цените е краткосрочна стратегия.
24
0
 
1
 
! Отговори
benevolent преди 10 години
Едно възможно решение е посочено от Иконъмист. интересна статия за пране на пари: 20% от износа на Мексико е фалшив. Мтел искат Мексикански собственик Слим, че вече не покриват разходите си. Следете дали няма изненадващо да им спрат да падат приходите или нарастнат. Защото посещтенията на сайта им според alexa се понижават още по-рязко. (вече са равни на трите оператора, а мтел имат много безплатни посещения за СМСи) economist/news/international/21601537-trade-weakest-link-
23
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Аз се радвам, че новите собственици не са гърци, съответно висшия мениджмънт не робува на вярването "отскубни от всеки абонат по няколко лева всеки месец за неизползваема услуга, като 3G, домашен телефон, допълнителна карта и т.н.". Новите собственици ще направят инвестиция, след която, според мен другите оператори ще им дишат прахта.
22
3
 
1
 
! Отговори
млад червен бунак преди 10 години
Аз пък гледам само тв семем, говоря свиваком и карам китайски котор.
21
1
 
8
 
! Отговори
Бам Бам преди 10 години
До GostЧудесна новина! Нека инвестират. Така ще фалират по-бързо. Аз ги напуснах преди година, когато отказаха да преустановят практиката от месеци да имитират изпращане от единия от номерата ми на СМС-и с добавена стойност - по 2.40 седмично. Това било между мен и някаква си фирма, която предлагала игри он-лайн и те не можели да се месят. Коя е фирмата обаче, и коя е играта, така и не казаха - било фирмена тайна по договора им с онази фирма !!!! Такива измамници няма по света.
20
0
 
6
 
! Отговори
биби преди 10 години
Горките!
19
5
 
8
 
! Отговори
Митко преди 10 години
Глобул са мошеници от много време съм към тях и смятам да си махна номерата от там. Много се радвам че губят пари а най-добре да фалират. Във всичките им магазини карат персонала да лъже хората, както написах в едно писмо до след поредният ми скандал с тях наемат хора с доказани качества в измамите, най- вероятно с присъди за лъжи и кражби. Пожелавам им да фалират.
18
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До GostА дано, но надали...Служебния ми телефон е към глобул и извън София и Пловдив мрежата им е пълна скръб.Ама нали казват, че на харизан кон зъбите не се гледат....
17
3
 
10
 
! Отговори
Попа с картечницата преди 10 години
Една радостна новина че тия мошеници губят пари.
16
0
 
10
 
! Отговори
kalin72 преди 10 години
Е как да не получаваш разпечатка или фактура? Или е хартиена, или в сайта им можеш да провериш кое как е по сметката ти.Имах подобна случка с добавяне на услуга без мое знание, но след посещение на офис и леко повишаване на тона всичко се оправи...
15
3
 
19
 
! Отговори
ВНИМАВАЙТЕ! преди 10 години
Следете си сметките! Глобул активират без наше знание допълнителни минути към договорения пакет срещу допълнително заплащане, и тъй като вече почти никой не получава разпечатка и фактура, сумата се начислява всеки месец, докато се усетим.
14
15
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Аз съм абонат 12-13 години на Глобул и не съм бил разочарован никога. Истина е че имат проблеми с обхвата на места и 3Г-то е малко слабо, но като цяло съм много доволен. Опитаха се да ме вербуват от Ментела, обаче за тези пари/условия немогат да стъпят на Глобул. А Теленор само ще повишават качеството.