Facebook вече ще подбира по-качествено съдържание

Социалната мрежа е направила промени за намаляване на спама
Обновена: 27 авг 2014 20:58 | 27 авг 2014 20:56, Елена Кирилова
13
Facebook вече ще подбира по-качествено съдържание
Снимка: архив, Reuters

Facebook обяви, че е направила промени в news feed-a си, за да помогне на хората да намират публикации и линкове с най-интересната и релевантна информация. Другата цел, която си е поставила социалната мрежа с този ход, е да намали броя на публикациите, които потребителите определят като спам или като такива, които не искат да виждат, разкрива компанията в уебсайта си.

Промените засягат основно линкове, носещи названието “click-bite”. Те се характеризират с това, че за да види съдържанието в тях, потребителят първо трябва да натисне бутона “Like”. Въпросните линкове не дават по-подробна информация за това, което може да бъде прочетено, след като връзката бъде харесана.

Подобни публикации често събират множество кликове, което означава, че се показват на повече хора и съответно - излизат по-нагоре в news feed-a, посочват от компанията.

Преди да извърши промените, компанията се допита до своите потребители, за да разбере какъв тип съдържание предпочитат да виждат на "стените" си. 80% от тях посочват, че държат да четат заглавия, които да им помогнат да решат дали наистина искат да прочетат пълната статия, преди да решат дали да натиснат бутона "Like".

Един от начините да бъде направено подобно нещо е Facebook да следи по колко време отделят потребителите за четене на дадена статия. Ако кликват върху нея и прекарват повече време в четене, това предполага, че съдържанието е качествено. Ако обаче се върнат бързо във Facebook, вероятно информацията не включва нещо, което те са искали да видят.

Друг фактор, който Facebook ще използва, за да се опитва да не показва нежелано съдържание, е като разглежда съотношението между хората, които влизат да видят пълната статия, в сравнение с тези, които я обсъждат и споделят с приятелите си. Ако много потребители кликват върху линка, но сравнително малко избират да натиснат бутона "Like" или коментират, когато се върнат във Facebook, това подсказва, че съдържанието не е особено ценно за тях.

Втората промяна, направена от Facebook, засяга линковете, които потребителите споделят като публикации. Когато човек сподели връзка в социалната мрежа, тя често се появява в news feed-а с голяма снимка, заглавие и малко текст отдолу. Понякога компаниите споделят линкове и в статуси, съдържащи текст.

По-ценени вече ще бъдат публикациите, които са в линк формат, а не тези, които излизат в публикация със снимка и линк в самото ѝ описание. От компанията твърдят, че хората предпочитат оригинални линкове. Причината е, че по този начин връзката показва допълнителна информация за текста, а това прави решението дали линкът да бъде отворен от потребителя  много по-лесно.

Още технологични новини вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още по темата: съдържаниеFacebook
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
вввв преди 9 години
До Дидоми не ползвай феисбук като не ти харесва
9
1
 
0
 
! Отговори
Дидо преди 9 години
Ако има как тоя фацабок просто да спре да съществува, ще е най-доброто нещо. Едно време ползвахме IRC. И честно казано, за все още съм му върл привърженик. Сега всичко стана шарено, навсякъде ти искат имената, кръвната група, ако може и колко косъма имаш по краката. И те увещават, че броя на космите, няма да бъде използван никъде...
8
0
 
0
 
! Отговори
Toranaga преди 9 години
До vargГолям си радетел на идеята? Като те арестуваха за педофилия, добър масаж ли ти спретнаха?
7
1
 
1
 
! Отговори
експерименти преди 9 години
Скандал с Фейсбук заради таен социален експеримент - гугъл
6
1
 
1
 
! Отговори
Сашо пък преди 9 години
Да идва ЦЕЦО, да забрани коментарите .Юбре, дебре и демокрацията .
5
1
 
5
 
! Отговори
pastoral преди 9 години
няма как да има тайни експерименти с профилите, след като самото фацебук е един експеримент за "групиране" и "разпределяне" на хората в него. и да, не ги тестват с ядрено оръжие, все още, но с психологическо - да. все пак тези лични данни, които всеки изсипва вътре доброволно и не може да изтрие оттам Никога не се събират там само защото цукърбърг е един безкраен филантроп.
4
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
има данни за тайни експерименти с профилите
3
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
дрън дрън - целта е да пробутат "правилните новини" на стадото - да му кажат - това е популярно - живей така, бъди такъв, мисли така. Аз си настройвам новините да са последните и толкоз - не ме интересуват разни ***, какво определят за популярно
2
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Имам силни подозрения за цензура, прикрита с добри намерения. Оправданието ще е, че покрай сухото гори и мокрото.
1
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Детето ми се наака снимал съм го във фейсбука.