GLOBUL с по-висока печалба заради по-ниски разходи

Средният месечен приход от потребител достига 11,60 лв.
29 окт 2014 16:16, Бойчо Попов
4
GLOBUL с по-висока печалба заради по-ниски разходи
Снимка: Telenor
Печалбата на мобилния оператор GLOBUL (дъщерна компания на норвежкия концерн Telenor) преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за третото тримесечие на 2014 г. се увеличава с 19,6% спрямо същия период на миналата година, става ясно от отчета на норвежката компания майка.

Ръстът е най-вече благодарение на по-доброто управление на разходите. Показателят за печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации като дял от общите приходи на компанията също отбеляза увеличение от 7,2 процентни пункта в сравнение със същото тримесечие на 2013 г. 

Още по темата

Общите приходи на компанията за третото тримесечие на 2014 г. обаче намаляват леко с 1,3% в сравнение със същия период от предходната година, като това е най-вече резултат от по-ниските продажби на мобилни устройства и по-ниските приходи от входящ роуминг заради регулацията на цените за роуминг в Европейския съюз.

Приходите от мобилен интернет продължават да нарастват и през третото тримесечие на 2014 г. отчитат ръст от 34% благодарение на засиления фокус на компанията към тези услуги. Към края на септември компанията има 4 млн. активни клиенти - с 3% повече от третото тримесечие на 2013 г.

Броят на клиентите с абонаментни програми се увеличава през третото тримесечие на годината и достига близо 2,8 милиона, с 4% повече от същия период на миналата година и почти 70% от всичките 4 милиона активни клиенти на оператора. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията през третото тримесечие на 2014 г. остава стабилен спрямо предходната година. Същевременно проникването на мобилните услуги в България се оценява на над 140%.

Приходите от услуги са с ръст от 1,4% на годишна база независимо от регулаторния натиск върху цените за роуминг и отчасти благодарение на счетоводни корекции, водещи до увеличение както на приходите, така и на оперативните разходи, твърдят от оператора.

Ако не се взимат предвид приходите от терминиране и входящ роуминг, както и счетоводните корекции, приходите от услуги през третото тримесечие на годината биха отчели ръст от 0,5% на годишна база, тъй като доброто представяне на компанията в сегмента на частните клиенти напълно компенсира и дори надхвърля спада на приходите от корпоративни клиенти, предизвикан от силната конкуренция в този сегмент.

Средното месечно потребление на клиент (един от най-важните показатели за индустрията) остава без изменение за периода спрямо третото тримесечие на 2013 г., докато средният приход от потребител достига 11,60 лв., или с 2,5% повече, което частично се дължи на счетоводните корекции. Ако не се отчита този фактор, средният приход от потребител на GLOBUL за третото тримесечие на 2014 г. би бил на нивото от същия период на миналата година.

От 1 август 2013 г. GLOBUL е част от Telenor Group, която през април предложи на ОТЕ сумата от 717 милиона евро без приспадане на парични средства и задължения. Сделката включва и Germanos Bulgaria, водещата верига магазини за мобилни телефони и аксесоари в страната, която оперативно е свързана с Globul. Междувременно операторът започна да се ребрандира.

Още новини от сферата на технологиите четете в Investor.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: сезон на отчетитеGLOBUL
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Другия месец ще са с 30 лева по-малко , ще им резна крилцата от моя страна .Дори мтел пуснаха супер оферти. Глобулците бяха добре преди 2 години в момента обаче цените са им високи
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Смешници - покритие никакво, обслужване - какво е това?Само с едни евтини абонаменти (фикс. тел. и пр.) фирма не може да живее нормално. Държат се с клиентите си като държавна институция.И от Марс да ги купят, селтъците пак ще си останат неграмотни (пазарно и технически).
1
0
 
21
 
! Отговори
Много ясно преди 9 години
като премахнаха отстъпката за лоялен клиент, естествено че ще има печалба. Но и ние ще ги премахнем.

Спонсорирани публикации