Uber и Ню Йорк си стиснаха ръцете

Онлайн услугата запазва правото си да се разширява агресивно
23 юли 2015 16:08, Бойчо Попов
22
Uber и Ню Йорк си стиснаха ръцете
Снимка: архив Ройтерс

Противоречивата онлайн услуга за споделено пътуване Uber засега запазва правото си да се разширява агресивно в Ню Йорк. Компанията сключи примирие с кмета на американския мегаполис Бил де Бласио. Дискутираното от кметството предложение да се сложи някаква изкуствена граница на бързия ръст на компанията засега няма да се разглежда, заяви градският съвет, цитиран от Ройтерс. За компанията това представлява голям лобистки успех.

За де Бласио изненадващото споразумение е тотален обрат в позициите. Едва в края на юни в съвета бе внесен насърчен от съюзи на таксиметрови компании и подкрепен първоначално от кмета законопроект, според който заместващи таксиметровите коли услуги с над 500 автомобила ще могат временно да пускат по улиците с един процент повече коли на година.

За Uber, който през последните години успяваше значително да увеличи присъствието си в Ню Йорк и в момента има повече коли от класическите таксиметрови компании, това би означавало тотален крах. Той все още не е изключен. Преди да се вземе окончателно решение обаче, трябва да бъде създадено изследване за това до каква степен бързото разрастване на Uber влияе на и без това големите задръствания и транспортния хаос в града. Изследването, при което компанията ще трябва да сътрудничи и да предостави данни, трябва да бъде готово до четири месеца, в рамките на които стартъпът ще може да расте неограничено. А само преди дни пред New York Daily News де Бласио се бе застъпил за „спирачката на ръста“.

В метрополиса на източния американски бряг конфликтът между Uber, която инвестира напоследък много в своята лобистка армия, и кметът, се превърна в обществена шумна кавга. Uber протестира пред сградата на общината и предложи безплатни талони за пътуване на поддръжниците, които демонстрират с компанията. Тя инициира и петиция за своето приложение и стартира голяма кампания срещу регулациите, подкрепена от знаменитости като Кейт Ъптън и Аштън Къчър. Според Uber новите правила ще костват десетки хиляди работни места.

Технологичният стартъп е представена услугата си UberХ в България от 9 декември 2014 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу „Юбер България“ ООД с цел да се установи дали компанията осъществява нелоялна конкуренция спрямо таксиметровите превози. Производството е образувано по искане на „О`Кей Супертранс“ АД. В резултат на проверката КЗК наложи общо четири глоби за общо 200 хил. лева на двете компании, които предлагат в страната ни услугата за превози Uber. Uber България обжалва решението пред Върховния административен съд и очаква определението да отпадне.

Чрез платформата пътници правят заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяват контакт и си поделят част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Компанията от Сан Франциско се превърна в рамките на няколко години от малък стартъп в разрастваща се глобална огромна компания, която междувременно бе оценена на повече от 50 млрд. долара. На много места по света Uber влиза в тежки конфликти с таксиметровата индустрия и властите, защото често първоначално се разширява бързо и едва след това се занимава с приложимите правни рамки.

Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
БМратовчед ми искаше да си купи кола и да си я кара като такстиметров шофьор без да е във фирма - е, като отиде да я регистрират не го допуснаха - колаат имаше само две врати, а си дължен да имаш четири.
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 2 - ти чуваш ли се?първо не всеки може да стане такстиметров шофьор има закон какво трябав да притежава едан кола която ще се занимава с такстиметрови услуги - тя трябав да се регистрира, да е боядисана в жълт цвят, да има брояч, да има предпазна преграда, да можеш да се се свързеш с диспечер. Ако просот си подкараш ладата и спираш на вдигнатите ръце пъров ще те пребият, после ще те арестуват за нелоялна конкуренция. Пазарът предполааг да спазваш определени изисквания.
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Крикор и Гарабед отварят кебапчийници- При Крикор - маса наред, при гарабед - никой. първи ден, втори.... Гарабед отива при Крикор....Абе Крикоре какво слаагш толкова в тия кюфтета - същото като теб - 50 процента кайма, 50 процента ***, 50 процента кайма, 50 проценат ***....- Гарабед - удивен - ааааааа, ама то й кайма ли трябвало да се слага!
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 14 - ти сигурно се шегуваш - думата нелоялна конкуренция чувал ли си я? там държавата задължителон се намесва и затова във Франция, Холандия и ред други държави Юбер вече са забренин.
10
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Юбер са едни *** - стоят нас тоянка, указваш им посока, прибират пари - не било споделена услуга . Хайде де. Обаче ако Окейките и таститата по левеч на минута фалират Юбер като моноплист ще направят цените по 50 лева на километър. Юбер са аналог на лудогорец - един два добр мача и напривиха цениет 40 лева, а сега се чудят защо няма публика и всичик са срещу тях.
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Търсенето и предлагането се контролират от пазара и клиентите, а не от държавата. Когато хората искат да ползват uber значи жълтурите ще фалират. Това са простите истини.
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Някой хора си мислят, че ще дойде Uber с Audi A6 и ще ги вози за 5лв, глупости на търкалета.Наскоро бях в Холандия, където Uber също е забранен, там такситата са предимно Мерцедес чисти, хубави и струва само 50 евро да те закара от летището до Центъра на Амстердам.
7
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Когато става дума за чуждия хляб сте много либерални, ама като ви направи някой дъмпинг и ви вземе на вас хляба с незаконни средства и неплащане на данъци тогава ще ревнете като сарански мечки. Нека се регистрират шофьорите на Юбера според законите на държавата и да си плащат наравно като всички и тогава да ги видим. И като го ползвах Юбера ми излезна по-скъпо от таксито от центъра до Младост. Кое му е по - евтино не ми е ясно? Търговски трикове и вече са същите разбити таралясници като такситат
6
1
 
8
 
! Отговори
10788 преди 8 години
До Пепитакива сами отпадат при Uber. Даже не си разбрал как е принципа им на работа...но пък даваш акъл и съвети. Тъпо..!Потните, вмирисаните и агресивните си отпадат по естествен път, поради лош фийдбек. И докато е въпрос на малшанс точно ти да си първия клиент на подобен тип при Uber, то при обикновените таксита шанса ти е 80% (ако не и нагоре !) да попаднеш на такъв..
5
9
 
2
 
! Отговори
Пепи преди 8 години
До Анонимен Мда.На 16-тия път обаче ще се паднеш на некой рецидивист.Ще ти причини физически травми и ще е вмирисан.Па ти после си пише фийдбекове от Пирогов.
4
0
 
8
 
! Отговори
Коментатор преди 8 години
С метро е по-бързо.
3
5
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Имам вече към 15 возения с uber. Резултатът - с 30-40% по-евтина сметка, удбно пътуване в кола, където няма мирис на пот или цигари, никакъв бакшиш - всичко минава по банков път. Ми как после да подкрепям такситата. Коректните таксиметрови са единици. Всички масово не издават касови бележки, държат се арогантно и нагло като незаменими същества. Това че имат лиценз не се отразява на предлаганата от тях услуга. Такситата си отиват бавно - както газените лампи или обикновените телефони...
2
12
 
30
 
! Отговори
Тялото преди 8 години
И кво й е протироречивото на услугата?Само бакшишите са против, защото остават без хляб. Сори, това е прогреса.
1
3
 
18
 
! Отговори
Пух преди 8 години
Колкото повече, толкова повече. Всеки да избира при кой,кога и как да се вози.Юбер могат само да подобрят качеството на предлаганите услуги. До сега конвенционалните таксита имат доста трески за дялане и това всеки го знае.

Спонсорирани публикации