Възможно ли е да има живот на планетата K2-18b?

Предполага се, че на K2-18b има извънземна форма на живот
29 апр 2024 18:00, Инна Ангелова
Възможно ли е да има живот на планетата K2-18b?
Снимка: Lumina Obscura от Pixabay

Астрономи са открили химическо съединение, "произвеждано само от живота", на планета K2-18b, която се намира в съсзвездието Лъв. Откритието е от една година, изследвано е с помощта на телескопа James Webb.

Планетата K2-18b е открита от космическата обсерватория "Кеплер" и се намира в "обитаемата" зона на съзвездието Лъв. Планетата, на която смятат, че има наченки на живот, се намира на 120 светлинни години от нашата планета Земя и е два пъти по-голяма от нея. Изследователите смятат, че миналата година са открили в атмосферата на тази планета диметилсулфид - вещество, "произвеждано само от живот". Първоначалните наблюдения от телескопа Webb предполагат наличието на диметилсулфид (DMS).

По-голямата част от DMS в земната атмосфера се отделя от морския фитопланктон, което показва, че биологията на планетата може да е подобна на нашата. В действителност учените не са в състояние да си представят естествен геологичен или химичен процес, който би могъл да произведе DMS в отсъствието на живи организми.

Д-р Нику Мадхусудхан, астроном от Университета в Кеймбридж казва, че откритието е било съвсем неочаквано. Тъй като обаче става дума за предварителни наблюдения, той може да твърди само с 50 % сигурност, че DMS е открит на К2-18b. Мадхусудан отговаря за разследването на К2-18б.

Астрономът определя планетата като "хицеанов" свят - име, което наскоро е измислил, за да опише скалиста планета с вода и океани и богата на водород атмосфера. Той описва откритието като "много дълбок момент", тъй като то дава вяра на идеята, че океанската вода надделява над богатата на водород атмосфера.

"Ако открием DMS, това по същество я поставя на първо място по потенциални признаци на обитаемост", заявява Мадхусудхан. Космическият телескоп James Webb наблюдава планетата в продължение на часове в петък ,26 април, за да потвърди откритието.

Миналата година астрономите откриха нова екзопланета, която показва признаци на живот. Тя е с размерите на Земя и е на 31 светлинни години от нас. Но ограниченията на сегашните технологии пречат на търсенето на екзопланети или извънслънчеви планети - тези извън нашата Слънчева система. Въпреки че разполагаме с невероятна технология, настоящите ни методи за търсене на екзопланети са много по-ефективни при намирането на големи светове, отколкото на малки. За да се определи съществуването на екзопланета, технологията разчита на косвени признаци, като например въздействието на планетата върху нейната родна звезда.

Първата стъпка при определянето на това дали една планета е обитаема и къде се намира тя в така наречената обитаема зона. Този тип информация за близката звезда червено джудже Wolf 1069, чиято маса е 1,36 пъти по-голяма от тази на Земята, е открита от група германски астрономи, ръководена от Диана Косаковски от Института по астрономия "Макс Планк" (MPIA).

Тя разказва, че след като са анализирали данните за Wolf 1069, са установили, че сигналът е с ниска амплитуда. Той изминава една пета от разстоянието между Земята и Слънцето при едно обикаляне около звездата на всеки 15,6 дни. Радиацията, получавана от Wolf 1069b, е около 65% от тази, получавана от Земята, въпреки че тя е 15 пъти по-близо до звездата си, отколкото Земята до Слънцето.

Specter преди 1 месец
Докато сме на еволюционно ниво безмозъчни същества избиващи се по между си ще продължаваме да гледаме само към звездите! Ресурсите вместо да ги използваме за катализатор за еволюцията ни ги използваме за създаване на оръжия с които да се самоизбиваме!

До ... Бегай в САЩ $ предател и американ за България.

Пловдив преди 1 месец
До 1:Разби всичко с простичък,но,точен коментар.Смея се,със сълзи.Осмисли ми денят.

... преди 1 месец
Хайде всички копейки заедно с шиши, буци да не забравим и путин, еднопосочен билет и сбогом,че мърсите земята.

Не може да се стигне до там. На Марс не могат камо ли там където ще трябва 1900 г.

Про100 ХараКиро : преди 1 месец
Да! ИстЕнска факт е,че всъщност куролацията на Гриндера с ала бала през президента на алангро в СиЦилиевата долина на истЕнскияТ лихмус на парапета е нашите демократични ценност и евроатлантическА партньори от ПосолствоТО и Посолствата! Със сигурност може да заявим,че ние никога няма да се коализираме с Герб и ДПС,като след изборите ще съставим нова НЕ-коалиция съгласувано и одобрено от нашите атлантически господари...ъъъ,служби,така че,казвамЕ ДА,летял съм на 8000000000 км без кислород!

ако открият живот цялата сага с исуската рухва. Едва ли ще ни кажат...

Шишко преди 1 месец
Да има живот.Винету сади картофи на К2.Канадеца и Шиши се грижат и ги поливат...

Да не сме оттам?Ко казват гледачките?

Астроном преди 1 месец
"обитаемата" зона на съзвездието Лъв - няма такова нещо! Обитаемата зона е около звезда, а не съзвездие в което звездите може да са на много светлинни години разстояние една от друга.

Такава планета няма , космоса не съществува.

то и тук щеше да има живот, ако не беше гер6

Супер Селтак преди 1 месец
По добре ние да открием живо първи, че ако той ни открие ще трябва да правим каквото той каже.

Да, със сигурност там има путинисти !

Питащият преди 1 месец
И ако открием живот ко прайм?

Винету преди 1 месец
До 2. Хи-хи-хи, и ти ли си от тези, които лягат и стават с Боко?

Живот е възможен само ако имат ЕС и са в членство . Всеки знае че без членство живота е невъзможен :) щото няма усвояване . Ко ши ядат на тая планета ако няма фондове за усвояване като на наща планета ?

Реалист преди 1 месец
А глу.паците защо решиха, че има само един вид живот? С диметилсулфуд?

ако пратим боко , ще радберем

планетата K2-18b не знам но в панелката K2-18b това живот ли е?