Самоуби се свидетел за авиокатастрофата край Смоленск

Ремигиуш Мус е намерен обесен в мазето на дома си
Обновена: 29 окт 2012 14:56 | 29 окт 2012 11:52, Елка Василева
50
Самоуби се свидетел за авиокатастрофата край Смоленск
Самоубил се е ключов свидетел по делото за катастрофата край Смоленск. Снимка: архив, Reuters

В Полша при неизяснени обстоятелства е умрял един от ключовите свидетели по делото за катастрофата на полския правителствен самолет "Ту-154" край Смоленск, предаде ИТАР-ТАСС.

Говорителят на окръжната прокуратура във Варшава Дариуш Слепокура съобщи, че 42-годишният  бординженер на полски самолет "Як-40" Ремигиуш Мус е бил намерен обесен в мазето на дома, където живеел със семейството си. По предварителни данни на следствието Мус се е самоубил.

Още по темата

Тялото на Мус било намерено от съпругата му в събота вечерта. Тя повикала "Бърза помощ", която констатирала смъртта.

Самолетът на Мус кацнал на летището в Смоленск около час преди да катастрофира полският правителствен "Ту-154".

В деня на трагедията Мус се е намирал в кабината на вече приземилия се самолет Як-40 и по бордовата радиостанция слушал разговора на екипажа на Ту-154 и диспечера.

В своите показания по време на следствието Мус заявил, че дежурният диспечер на летището в Смоленск разрешил на правителствения самолет "да се снижи до височина 50 м за вземане на решение за кацане" въпреки гъстата мъгла. Според официалната версия диспечерът не е разрешавал на самолета да се снижава под 100 метра.

Мус е твърдял също така, че секунди преди Ту-154 да се разбие, той чул два взрива, пише Би Би Си.

Пак според показанията на Мус диспечерите на летището в Смоленск разрешили на "Як-40" да се снижи до височина 50 м.

Според Антони Марчевич, председател на полската парламентарна комисия за разследване на авиокатастрофата край Смоленск, Мус бил един от двамата ключови свидетели по делото. Вторият е пилотът на "Як-40" Артур Вотшил, който според Марчевич сега трябва да бъде поставен под охрана.

Полският самолет Те-154 се разби на 10 април 2010 г. край Смоленск при захождане за кацане. Загинаха 96 души – осемте членове на екипажа и 88 пътници, сред които президентът Лех Качински, съпругата му и няколко полски министри.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
1
 
! Отговори
от 38 до 41 преди 11 години
до 41В няколко руски авиосайтове се споменаваше, че такава система на летището в Смоленск не е имало, но не уточняват дали изобщо не е имало или просто не е била включена. Просто искам да уточня,че това е по тяхна - руска информация. То е ясно на запознатите що годе как работи ILS и какво е глисада, нали? ;-)
31
2
 
3
 
! Отговори
малко фатки преди 11 години
До малко факти : такава система има, портативна, и се носи на това РЕЗЕРВНО ВОЕННО ЛЕТИЩЕ, когато някой големец си мръдне трътката и каже, че смята да кацне там НАВРЕМЕ. Което полякът не е направил.
30
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Сигурно са направили на Качински майнд контрол като Юри от Ред Алерт играта и за тва е казвал така ( ръководя се по пентагонската логика) ...
29
1
 
1
 
! Отговори
още малко факти: преди 11 години
Текст расшифровки переговоров экипажа самолета Президента Польши перед катастрофойУже сообщалось, что польская сторона, занимающаяся расследованием катастрофы самолета Президента Качинского, опубликовала расшифровку записей последних минут переговоров, которые вел экипаж. Ниже приведена расшифровка, позволяющая понять, что происходило в последние минуты перед трагедией.
28
1
 
3
 
! Отговори
малко факти : преди 11 години
Ако на летището в Смоленск имаше тази система,улесняваща кацането, тази трагедия нямаше да се случи !An instrument landing system (ILS) is a ground-based instrument approach system that provides precision guidance to an aircraft approaching and landing on a runway, using abination of radio signals and, in many cases, high-intensity lighting arrays to enable a safe landing during instrument meteorological conditions (IMC), such as low ceilings or reduced visibility due to fog, rain, or blowing snow.Instrument approach procedure charts (or approach plates) are published for each ILS approach, providing pilots with the needed information to fly an ILS approach during instrument flight rules (IFR) operations, including the radio frequencies used by the ILSponents ornavaids and the minimum visibility requirements prescribed for the specific approach.Radio-navigation aids must keep a certain degree of accuracy (set by international standards of CAST/ICAO); to assure this is the case, flight inspection organizations periodically check critical parameters with properly equipped aircraft to calibrate and certify ILS precision.
27
4
 
8
 
! Отговори
До 111 преди 11 години
ова, че Качински постоянно се месил в работата на пилотите и искал в онзи ден независимо от всичко да кацне въпреки сложните метеорологични условия също ли е работа на Русия? Абе ти акъл имаш ли? Не ми отговаряй, въпросът ми е реторичен.
26
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Предишни пилоти са били уволнявани след като не са се подчинялвали на указанията на Качински, който се е бъркал постоянно в работата и решенията на екипажа. Намесил се е вероятно и при този злополучно завършил случай.
25
7
 
2
 
! Отговори
111 преди 11 години
Kofti za choveka! A po otnoshenie za Rusiya..... rabotya s Ukrainci veche nyakolko godini. Kogato minalata godina se raztrese Yaponiya ot zemetresenieto, te komentiraha che Rusiya e napravila neshto! Tuka mi izglejda sashtoto, prosto vav vsichko e vinovna Rusiya. P.S nyamam kirilica.
24
3
 
9
 
! Отговори
krasi преди 11 години
Когато на командира на самолета не му е стискало да отиде на запасно летище, защото това ще покаже пропуски в подготовката, се стига до такива нелепи катастрофи - всичко друго са версии на кошаревски свидетели.
23
10
 
22
 
! Отговори
Българин преди 11 години
" Юруш" русофобска пасмина.За всичко на този свят са виновни КГБ , Путин и Русия.Виновни са за това ,че сте толкова *** и във всичко виждате заговори.Толкова сте жалки ,че ми е мъчно за вас.
22
3
 
8
 
! Отговори
NAT преди 11 години
Самоубиха го човека
21
1
 
2
 
! Отговори
до 16 и 17 преди 11 години
Вие сте ***, ***, та чак вдлъбнати! Добре са ви промили мозъчетата...ако ги имате
20
18
 
17
 
! Отговори
Русия преди 11 години
Руското КГБ работи на пълни обороти. Големия "брат" мачка и убива, който не му харесва.
19
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Може да съм там вече, ти от къде знаеш ?
18
15
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За когото Русия е матушка, да си върви там.
17
10
 
19
 
! Отговори
dont fuck with rus преди 11 години
Не се е*авай матушка Русия, че става страшно !
16
7
 
56
 
! Отговори
Пшеборе Пшегьорев преди 11 години
Руските служби са толкова печеним че едва ли биха направили нещо, за което първо българските безработни интернет-гурели да се сетят! хахаха! Как награкаха "експертите" в един глас - "КГБ!" мууахахаха!Имаше запис, на който пияният полски президент нещо вика на пилота, ама го смотаха! Имаше и запис на разговора между двамата пилоти, на които единият казва, че ако не кацнат, "шефът" ще ги разкатае... все факти, които се оказаха никому ненужни и изключително неудобни.Качински сам си разби главата!
15
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Интересно с какво са щели да помогнат неговите показания на следствието,че си е слушал бордовата станция цял час след кацането,ако не е зафиксирано от черната кутия на Як-а за този час и минути,може да си е слушал която и да е станция на които си иска вълни.Или нещо друго,ако на Ту-то е монтиран фалшив софтуеър към авто-навигацията примерно включващ се в определено време с таймер и локално насочван с наподобаващи схеми и таблици,а тези от кулата да си командват дори,имаше фраза на пилота,последн
14
2
 
4
 
! Отговори
КГБ преди 11 години
Едва ли е искал! Жалко!
13
4
 
41
 
! Отговори
Голяма работа! преди 11 години
Ами то и Мишо-Бирата се спомина в много удобен момент, после и жена му, ама на кой му пука ... за такива дреболии?