Швейцария влиза в "Гинес" с най-дългия тунел в света

Първият влак ще превозва обикновени граждани, спечелили лотария
1 юни 2016 08:37,
7
Швейцария влиза в "Гинес" с най-дългия тунел в света
Снимка: Reuters

Швейцария се готви да отпразнува поставянето на нов световен рекорд с новия тунел "Готард", построен, за да помогне за развитието на товарните превози през Алпите. Може обаче да минат години преди тунелът да постигне пробив в транспорта.

Връх Матерхорн може и да е по-красив, но за мнозина швейцарци планинската верига Сен Готард в централната част на Швейцария е много по-важна.

"Няма Швейцария без Готард", твърди поговорка в страната, която от векове печели от трансевропейската търговия.

Откакто през 13 век група строители за първи път издига дървен мост в проход в тези планини, Готард става основен транзитен маршрут между Северно море и Средиземноморието.

На 1 юни Швейцария ще открие най-дългия в света жп тунел, който преминава под Готард и обещава да намали времето, необходимо за превоз на пътници и товари, пише БТА.

При дължина 57 километра тунелът "Готард" ще отнеме световния рекорд от 53,9-километровия японски тунел "Сейкан", който свързва основния остров Хоншу със северния остров Хокайдо.

Планирани са неколкодневни тържества за откриването на съоръжението, а и по този повод швейцарците имат добра причина да се откажат от обичайната си сдържаност - инженерите извършиха подвига си година по-рано от графика и без съществено надхвърляне на бюджета.

Само построяването на тунела струва 12,2 милиарда швейцарски франка (12,3 милиарда долара), а цената на целия проект, включително допълнителните тунели и железопътната инфраструктура, ще достигне 23 милиарда франка, след като дейностите бъдат завършени през 2020 година.

Запазвайки демократичната природа на проекта, първият влак, който ще премине през новия тунел на 1 юни, няма да превозва политици или знаменитости, а стотици обикновени граждани, спечелили лотария.

Планира се той да бъде последван от влак, превозващ политически лидери от Швейцария и чужбина, като сред гостите се очакват германския канцлер Ангела Меркел и италианския премиер Матео Ренци.

Редовни жп превози обаче се очаква да започнат малко преди Коледа. Планира се до тогава през тунела да бъдат направени около 3000 изпитателни курса.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Те направиха 57 км двоен тунел, пък ние 3 километра под Шипка ги мотаем толкова години.
6
0
 
1
 
! Отговори
Наблюдател преди 7 години
Малка разлика- България за всеки километър некачествена магистрала се режат лентички и се "бие тъпана" и веднага започват ремонтите! За тунели обаче, само се говори в условно наклонение ! В Швейцария просто ги правят. За ремонти нищо не се чува.... И в Швейцария разправят имало корупция /по българските политици/ но къде ли е тя? В това отношение конфедерацията ни "диша прахта"!
5
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
е те така събираха и пари с лотарията, ама са хитри защото успяха.Ние от кога правим тунелченца... добре че бай Тошо ни остави едни по едната магистрала че и това нямаше да имаме.
4
0
 
4
 
! Отговори
az преди 7 години
Ама правилно разбира се,я първо да минат "стотици обикновени граждани", след това голяма гурпа политически лидери(Ангела Меркел непременно и тя) ... :-)пък чааак след това да се направят 3000 изпитателни курса. :-) :-) :-)
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Б.Б. да ходи да реже лентички....И без това работи за интересите на банкерите , а не за българските граждани!
2
0
 
15
 
! Отговори
Емии преди 7 години
Ако го правиха в България нямаше да е за 12,3 милиарда ами за 12,3 трилиона, да има да усвоят все пак.
1
6
 
7
 
! Отговори
бравус преди 7 години
Петилетката е преизпълнена -типично по народному , само с разликата че не са се самозабравили с кражбите.