Европа не успя да откаже Германия от пътната такса

Всички автомобили ще плащат винетки, новите - по-евтини
2 дек 2016 07:26,
29
Европа не успя да откаже Германия от пътната такса
Снимка: Архив, Reuters

Европейската комисия не успя да се наложи над Германия и страната ще въведе винетки за ползване на магистралите й, както Берлин първоначално планираше.

Късно снощи транспортният еврокомисар Виолета Булц обяви, че е успяла да договори винетките да важат не само за чужденците, но и за превозните средства с германска регистрация.

През 2015 г. Бундестагът прие разпоредба, според която автомобилите с чужда регистрация плащат винетката, а на колите с германска регистрация, цената й се приспада от дължимия пътен данък. Тя не е влязла още в сила заради продължилите 2 години спорове с Брюксел.

В съобщението на Еврокомисията за постигнатото разбирателство с Германия се казва, че Берлин ще направи промени законите за инфраструктурата и за облагането на автомобилите, с които ще се премахне дискриминацията на чужденците, а цените на краткосрочните винетки ще бъдат намалени. 

Германските шофьори си запазват данъчните отстъпки, но те няма да са в размера на годишната винетка, а ще зависят от това доколко екологични са автомобилите, които карат.

Германският транспортен министър Александер Добринт заяви след обявяването на споразумението с Брюксел, че "пътната такса е честна и справедлива и ще гарантира, че всички водачи адекватно ще допринасят към финансирането на нашите магистрали".

В момента движението по магистралите в Германия е безплатно за автомобилите с чужда регистрация, а тези с местни номера плащат за поддръжката на пътната мрежа чрез годишен пътен данък.

Цената на винетките ще зависи от емисиите, произвеждани от автомобилите. Най-често използваната от транзитно преминаващите и туристите 10-дневна винетка ще струва от 2,50 евро за най-съвременните автомобили до €20 за най-цапащите.

Автомобилите ще бъдат разделени на 5 категории според емисиите на двигателите си. Всички видове винетки ще бъдат с по 5 тарифи, според вида на автомобила.

Най-скъпата годишна винетка ще струва €130 евро.

Със споразумението от снощи Европейската комисия ще замрази съдебния иск, който подаде срещу Германия през септември заради таксата и ще го оттегли, след като договорените законови промени бъдат гласувани.

Това е вторият път, в който Еврокомисията съди Берлин заради пътните такси. През 1990 г. европейският съд обяви за незакономерни плановете на властите да обложат чуждестранните автомобили и законът беше оттеглен.

Европейското право позволява на страните членки сами да решават дали да облагат камионите и леките коли, но ако такива такси бъдат въведени, то те трябва да са еднакви за превозните средства с местна регистрация и за тези, които имат номера от друга членка на ЕС. Предпочитаният подход от Брюксел по отношение на пътните такси е те да не бъдат еднакви за всички участници на пътя и обвързани с времето, а да зависят от изминатото разстояние.

Транспортният комисар Булц съобщи снощи, че смята да предложи европейска система за винетки, която да важи за пътищата във всички страни от ЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
и Германцинг се чуди от къде пари да събере, че нали си имат доста гости, че чак ги връщат, това да не е безплатна визитация ;)
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Както някой спомена, вярно, че привидно холадндските магистрали са по-гладки от немските, но да не забравяме, че те са много по-малко, по-тесни са и не на последно място, заради морето няма такива температурни амплитуди, което е и основния виновник за разбитите пътища. Междодругото най-разбити магистрали имат Белгия. В допълнение и *** отстрани и масово неспазване на правилата (основно дистанция) когато съм там се чувствам най-близко до БГ.
22
1
 
14
 
! Отговори
Сп??нс преди 7 години
Това лято пътувах по второстепенните шосета през Франция и Италия и ми се доплакваше всеки път като се сетех за българските, нямате си на представа какви пътища имат разните му села в които не срещаш повече от 5 човека.
21
0
 
11
 
! Отговори
hmf преди 7 години
като се почне от дебелината на подложката, се мине през виражите в завойте, широчина на платната и се стигне до парапетите. Изискванията са брутални за една магистрала която наподобява в цялата си дължина състезателна писта :)
20
2
 
6
 
! Отговори
hmf преди 7 години
Е да, холандските може да изглеждат по гладки, но немските в по голмата си част така са конструирани и подсигурени, че няма ограничение на скоростта, а в холандия е май 120 нали. Неможе да се сравняват честно казано.
19
1
 
7
 
! Отговори
???? преди 7 години
Абе вие като нямате пари къде сте тръгнали?
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Две години ЕС се мъчи да прокара закон който ЕС иска и не успява.В България няма и да чакат 2г. на 2 месец нашите политици се съгласяват
17
2
 
10
 
! Отговори
|V|art!n преди 7 години
Още една такса на гърба на немеца. Очаквайте продължение.
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Холандия ми харесва!Но:Холандските пътища не са лоши,но колко е голяма Холандия ,сравнена с Германия?Дължината на холанските магистрали е сигурно 1000 пъти по малка от тази на германските.
15
3
 
17
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 7 години
Добра новина за германците. Италия, Австрия и други държави ни дерат кожите, когато прекосяваме тяхна територия. В Италия - десет цента на километър. С тези винетки в немската каса ще влизат около 500 милиона годишно. Пътните съоръжения трябва да се поддържат, а не занемаряват. За съжаление България е все още много изостанала по този въпрос. Хора, като дискутираме, моля не се обиждайте помежду си. Нека запазим приятелски тон!
14
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До реалист.Прав си. Немските пътища и Германия въобще не са това което бяха. Мама Мути прецака всичко.
13
9
 
12
 
! Отговори
реалист преди 7 години
До АнонименЖивея в Холандия и често пътувам до Германия, Белгия и други западно-европейски страни. Не ставайте смешен с твърдението, че в Германия имат най-хубавите пътища в ЕС....просто не може да става и сравнение с холандските пътища!
12
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ПРАТЕТЕ ИМ СВИНЕТКА ЧЕ С НЕЯ НЕ СЕ СПОРИ ЗА ВИНЕТКИ!
11
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе каде живешш не ставаи смешен бе каде са тия патища в германия дет ми говориш патищта с коловози и и на всеки 2км ремомти
10
4
 
24
 
! Отговори
Карл Маркс преди 7 години
Някой ще каже ли колко струват на ГЕРБ винетките, да не се окажат по-скъпи от немските
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 4живея в Мюнхен много добре знам какви са пътищата тук
8
1
 
36
 
! Отговори
Разбирач преди 7 години
Добре са го договорили. Сега германците ще имат мотив да си купят нови и по-чисти коли, за да плащат по-евйтини эинетки. По-старите коли ще поевтинеят и ние ще ги изкупим. С тях ще им идваме на гости и ще си купуваме от скъпите. Вундебаа
7
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Значи в Германия може да се пътува по магистралите само с платен пътен данък а в България освен данък трябва и винетки да плащаме.То затова германските пътища са скапани а нашите са като слънце.
6
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Значи в Германия може да се пътува по магистралите само с платен пътен данък а в България освен данък трябва и винетки да плащаме.То затова германските пътища са скапани а нашите са като слънце.
5
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Значи в Германия може да се пътува по магистралите само с платен пътен данък а в България освен данък трябва и винетки да плащаме.То затова германските пътища са скапани а нашите са като слънце.