Най-честите оправдания на некадърните шефове

Какво издава шефовете, които не са си на мястото
Обновена: 13 фев 2013 10:37 | 13 фев 2013 08:49,
29
Най-честите оправдания на некадърните шефове
Снимка: outnow.ch

Има хиляди причини един шеф да не бъде добър шеф и още толкова оправдания за това. Ние все пак решихме да ви формулираме десетте най-чести извинения, с които некадърните мениджъри се опитват да оправдаят своя неуспех или по-точно своя провал да бъдат добри шефове.

Вижте дали няма да сте чували някои от тях:

1. "Аз съм под невероятен натиск!"

Разбира се, че е. Всеки шеф е „под натиск", но не всеки си го изкарва на своите работници и служители, доставчици, инвеститори и т.н. Ако исканията на шефа изглеждат невъзможни, ако са почти неизпълними и го отдалечават твърде много от екипа, то той няма как да бъде добър шеф. Добрият мениджър не се дистанцира от проблемите и не ги прехвърля на другите, а участва активно в разрешаването им и поема своята отговорност.

2. "Не ми плащат, за да се справям и с това."

Всички велики лидери са се чувствали не достатъчно ценени и не добре компенсирани и това вероятно никога няма да се промени. Един работодател трябва да получава удовлетворение от това, че работата му върви, че се сработва със служителите си и че им помага като наставник да постигнат общите цели на компанията. Добрият шеф не възприема това като нещо излишно, за което не трябва да инвестира труд и време, защото то е част от ръководенето на успешен бизнес.

3. "Моите служители работят по-добре, когато ги оставя на мира."

Ако това е вярно, значи шефът е излишен. Добрите шефове не дишат във врата на служителите си, но все пак им дават наставления за новите посоки или стратегии на фирмата и ги подкрепят активно. Все пак и служителите обичат някакво премерено внимание и тогава се чувстват по-мотивирани. Просто вниманието трябва да дава положително въздействие.

4. "Този процес е създаден от някой, който нищо не разбира."

Това понякога е вярно, но не може да бъде извинение за липса на инициативност за промяна на процеса. Един добър шеф никога няма да седи и да мрънка пред служителите си, че системата не е добра, а ще се опита да поправи дупките по трасето, така че фирмата да продължи да се развива.

Добрият шеф има планове, а не се осланя изцяло на вече изградената система. Ако дадена политика или насоки не му харесват, той ги игнорира и променя нещата към по-добро. Отговорност на всеки мениджър е да защитава и насърчава интересите на служителите си във възможно най-голяма степен.

5. "Не мога да обслужа всички интереси."

Ако политиката на компанията буксува, добрият шеф /собственик трябва да я промени. Това е негова работа и той не може да очаква, че хората ще бъдат мотивирани да си вършат работата или ще се представят добре, ако нещо ги възпрепятства непрекъснато.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"Най-честитите оправдания на некадърните шефове"Няма чести и редки, само некадърните шефове се оправдават, останалите мислят и действат.
1
0
 
7
 
! Отговори
Българин преди 11 години
До velofanБраво ! По -хубаво не мога каза.