Ефективен ли е офисът тип "отворено пространство"

Много служители не могат да си вършат работата ефективно на подобно място
21 яну 2014 16:56, Теодора Драгоева
8
Ефективен ли е офисът тип "отворено пространство"
Кадър от филма "Предел на риска"; Снимка: outnow.ch

В Америка офисите тип „отворено пространство“ (open office) са доста разпространени. Скорошен материал в New Yorker на авторката Мария Коникова обаче издава, че те не са добро решение за вършене на ефективна работа.

Ето и кои са техните недостатъци, които трябва да имате предвид, преди да поставите служителите си в подобна среда:

1. Потискат продуктивността и креативността

Психологът Матю Дейвис е направил над 100 проучвания на офис средата. Какъв е изводът? „Въпреки че те карат служителите да се чувстват част от едно цяло от една иновативна организация, отворените офиси вредят на концентрацията, на продуктивността, творческите решения и удоволствието от работата“, пише Коникова.

Една от причините е, че служителят постоянно е прекъсван от своите колеги.

2. Повече болни

Скорошно проучване на над 2400 служители в Дания показва, че хората работещи по двама в стая си взимат болничен два пъти по-често, отколкото тези, които са сами в стая. Тези, които се намират в офис тип отворено пространство, пък липсват от работното си място по болест 62 % повече време от служителите със собствен кабинет.

3. Негативи от шума

Отворените пространства за работа обикновено са много шумни. Според Мария това води до липса на концентрация, фрустрация и постоянно забравяне на идеи, мисли и ангажименти. Тя се позовава на изследване на психолога Ник Перман.

4. Повече свади и скандали

Напрежението в шумната среда води до покачване на адреналина и склонност подчинените да избухват. Скандалите в стая с много ангажирани хора са ежедневие.

5. Интровертност

Повечето хора мразят да говорят пред публика. Те се притесняват да изразят мнение или да споделят идеята си. В офис „отворено пространство“ няма как да се избегне публиката и доста служители се опитват минимално да привличат внимание и искат да останат „незабележими“, затова и не дават предложения и не коментират идеите и работата на колегите си.

Прочетете кой тип офиси са най-ефективни в сайта на Tialoto.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
7
 
! Отговори
Peshonizer преди 10 години
До Иван ХристовГлупости на търкалета. От четири месеца сме направили "отворен офис", в който и ние(директорите на отдели) имаме бюра, освен отделните ни офиси. Ще ти кажа, че час работа в собствен офис се равнява на поне три часа работа в "отворен офис".Груба грешка беше. И наистина, като се разболее един човек, подкарва поне още пет човека със себе си в болнични. Отделно не спират да си крадат химикалки/ножици/хартия. Като в детска градина. Представи си - 1 дете в стая...30 деца в една стая
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Най-ефективният офис е home офисът! От личен опит го казвам :)
6
12
 
2
 
! Отговори
Иван Христов преди 10 години
Да ви кажа - от 3 години работя в такава обстановка и е перфектна, особено за фирми, които работят на принципа "връзка с хората". По този начин комуникацията е максимално улеснена, старшите могат да помагат на хора с по-малко стаж и се минимизира хамалогията с мейли, InstantMessengers, телефони и прочие дивотии. Не съм видял и някой да се оплаква от това по какътво и да било повод или предтекст. Можете да си направите сметката...
5
0
 
3
 
! Отговори
Луната спи преди 10 години
Докато си чешем езиците с тоя оупън офис, някои натрупаха милиони.
4
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
open SPACE ..
3
0
 
17
 
! Отговори
ххх преди 10 години
Работил съм в такава обстановка и е много неприятно. Измислено е за да има контрол върху служителите, всички други мотиви са ала бала. С две думи ТЪПО е.
2
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Великолепен коментар агент!
1
3
 
21
 
! Отговори
КДС преди 10 години
Най-добре си е в кабинет от трима, двама от които са ченгета, които взаимно се следят и докладват за работата на третия.