видяхме че вдигането на заплатите не помага. Вече никой не гледа кой учил и кой не учил. Важното е че заплатите нон стоп се повишават, 2 месечни платени отпуски, премия след премия, малко работно време и вие ми пиши те някакви идиотизми в коментарите..
Аз пък съм имал инженери от пощите, от военния завод-Разград, от Изотсервиз и сигурно изпускам някого. Педагогика имаха от някакво обучение, а не на завършили дипломирани педагози от Шумен или другаде. Това бяха работещи хора и сме имали свободни часове, като не могат да дойдат. Сбивали сме ги в други дни. Така, че не недей обобщава ей така! Говоря за техникум и научихме 100пъти повече от тях, отколкото от чистите теоретици.
Не стига, че досега мизерстваха ами сега ги принуждават и да се ваксинират! Не ще се махат от училищата ами и от държавата!
Може да повишиха заплатите, но млади, можещи и знаещи хора немогат да припарят, защото старите оси от гнездото, ще ги унищожат. Вие си нямате на представа за какви кокошки, оси или незнам какво става въпрос. Мазнат се на родителите, а в същност тормозят децата колкото си могат и още толкова. Трябва независим психотест за всички учители всеки 6 месеца, както за шофьорите. Ако ли немогат, нека да се махнат и да освободят място за тези които наистина искат.
Много тъ*па и закъсняла статия. Защо ни заливате с остаряла информация, след като ситуацията е коренно различна след повишаването на заплатите им. Опитайте да си намерите работа като учители и тогава ще говорим. Особено в по-големите градове.
До Анонимен Никога не е било инженерите да "преподават свободно в техникумите". Изискването за завършване на педагогика е още от времето на соца. Дори и във висшите училища ни го изискваха, макар и формално. Завършил съм техникум и твърдя, че не е имало нито един случай на хоноруван преподавател от "производството". Същото важи и за института. Преподаването и учителстването не е за всеки. Освен това за всяка гилдия си има понятието "мафия" и тем не се допуска всеки.
Едно време учителите биеха децата, сега не могат. Кой ще се занимава с тва диво племе вече...
Не им се работи в зверилник. Разбираемо е. Въпросът е дали си спомнят те като ученици как са се държали с учителите си?
Нормално, кой ще ти търпи директори и родители да ти крещят що си писал на някое ле-ке 4-ка или 5 отсъствия, кой си ти бе, некъв даскал там? Ето, такова е отношението към хора, които са учили за това да предават знания и да изискват. Ами, то е някаква вътрешна борба... и накрая нервите струват ли си?
Според мен средното образование беше в пъти по-добро през 80те, когато имаше модел подобен на ГДР-ското, Чешкото и т.н., но с руски отенък и дисциплина. В техникумите преподаваха инженери от заводите, в езиковите-преводачи и работещи в туризма, в МГ имаше дори доценти от университети-всички на хонорар. Имаше и строителен техникум за изключените отвсякъде и поправителни училища за безнадеждните. За 5 отсъствия изключваха!! После видях как бяха децата, добре че ги занимавахме в къщи и по уроци.
От около година и половина "минималната им заплата" е 1500 лева. То затова данните за 2019-та са различни - за провинцията 1500 са си доста пари.
Ако не оправите дисциплината чрез повече права на учителите и по-малко на учениците, никакви заплати няма да помогнат
Извън София на средно учителите от няколко години са най-високо платени така или иначе. Въпрос на мантилитет е и въпрос на правила. Никой нормалеч няма да иска да е учител, докато се очаква от него да е звероукротител.
Дават им се три средни заплати, безплатно жилище извън големите градове и никой няма да напуска системата. А за 700 лева, само някой, дето му е хоби ще го работи.
Едно време можеше инженерите да преподават свободно в техникумите. Сега не може ...Трябва да имаш и педагогическа правоспособност и да ти пише "учител по..." А такива глупости са педагогическата им теория ....
Проблема са парите бе калъфи.... как се живее с почти минимална заплата и тежък труд!? Който не е пробвал той не знае!
Родителите трябва да влязат в ролята си на такива и да възпитават децата си,да им обясняват как трябва да се държат,как да общуват,как да контролират емоциите си.На всичките критици на училището и учителите бих им посъветвала да поработят само седмица с любимите им чада.Гарантирам,че 90% от тях не биха издържали и ден със свидните си рожби.Напълно подкрепям напускащите млади колеги.Да го правят докато е време,докато не са обръгнали и не са свикнали с безправното положение на българския учител.
25, поредният падащ от Марс. Кое точно е интересно на детето - ТикТок, Кпоп, клюки, джуки, чалга...да ги учим ли? Интересно може да стане ако имаш някаква база в една област, събуден е интересът. Ама мама като ти набива, че: "няма нужда да учиш за гладка мускулатура в училище, ти лекар няма да станеш", "няма нужда от тази тригонометрия - математик няма да станеш"...и детето няма база в нито една област, че да му стане интересно, щото е по-лесно да не учи! И на мамата и на детето.
Как няма да бягат младите, като учениците имат права, а ние учителите имаме единственото такова да мълчим, да ни обиждат, да ни показват средни пръсти, да ни псуват, да ти казват, че си откачен и т.н. Пенсионирах се в тази система като учител по математика. Който мисли, че е лесно...моля, да заповяда. Само за една седмица ще си търси тапи за ушите. Учениците са със самочувствие на професори, не ти дават да си отвориш устата. Всеки опит за въдворяване на ред се таксува като насилие над мамините.
Едва 10% от младите учители остават в системата, 59% напускат до година