IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Доматите защитават кожата от слънцето

Ползата се дължи на съставката ликопен

Доматите защитават кожата от слънцето

Доматите са полезни за поддържане на здрава и млада кожа, съобщават учени.

Тестове показват, че консумацията на домати и доматено пюре спомага предпазването от слънчево изгаряне и стареене на кожата, причинени от излагането на вредните ултравиолетови лъчи.
 
Според изследователите ползите се дължат на съставката ликопен. Той е силен антиоксидант, който помага за намаляване на възпалителната реакция от UV увреждане, чрез неутрализиране на вредните молекули, произвеждани в кожата, обяснява водещият изследовател проф. Марк Бърч от университета на Нюкасъл. 
 
В проучването участват 20 жени на възраст между 21 и 47 години. Половината от доброволките консумират пет супени лъжици (55 г) доматено пюре и 10 г зехтин всеки ден в продължение на 12 седмици. Останалите консумират само маслиново масло. 
 
Участничките са изложени на слънчева светлина в началото и в края на експеримента.
 
Изследователите откриват значително подобрение в способността на кожата да се защитава от вредните ефекти на ултравиолетовите лъчи сред доброволките, които консумират доматено пюре.
 
В сравнение с другите жени, групата на консумиращите домати е с 33% по-висока защита срещу слънчево изгаряне под формата на по-малко зачервяване на кожата. 
 
Изследователите изчисляват, че защитата, предлагана от доматите, е еквивалентна на слънцезащитен крем със слънцезащитен фактор от 1,3. Кожните проби, взети от участничките преди и след изследването, показват увеличение в нивата на проколаген, чиято загуба е свързана с липса на еластичност и по-бързо стареене на кожата. 
 
Наблюдава се и по-слабо увреждане на митохондриалната ДНК на кожата, което също я предпазва от увреждания.  
 
Още новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата