Когато нямаш кадри, трябва да ги създадеш и обучиш. В БДЖ системата е заспала от 15-20 години, няма развитие и обучение на кадрите, липсва и внедряване на нови системи. Няма развитие на нормативната база, а железничарите се превръщат в чиновници. В един момент всичко това води до срив на системата. Това каза Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Роселина Петкова.
Техникумите бяха закрити. Не може всичко да е само икономика и други модерни науки. Нужни са транспортни работници и редица други специалисти. Всички искат да се промени системата, но това да не ги засяга лично.
„Трудно е да мотивираш младите да започнат работа в железниците. Негативната кампания, която акцентира само проблемите, води до точно обраното“, коментира гостът. В миналото за едно място кандидатстваха 10 души, но от това не е останала и следа. Липсва анализ за това от какво се нуждае системата.
Според събеседника проблемът е много дълбок. Политическите изявления не са програма. Непрекъснато се говори за средства от бюджета, но разговорът за образование отсъства. Заплащането е важен фактор, но е нужно да има възможности за развитие и работата да носи удовлетворение.
Не бива да разглеждаме железопътния транспорт като отделна част от транспортната система. Трябва да помислим какви са нуждите на бизнеса и хората, за да се дефинира ролята на железопътния транспорт. „Наскоро се заговори за създаването на национална транспортна схема. Това е стъпка в правилната посока“, обясни Ананиев.
„За последните 20 години два пъти се изготвя проект за интегриране на железопътния транспорт като градски транспорт“, отбеляза гостът. Има над 30 ЖП гари и спирки, които не се ползват и липсва всякаква свързаност. Системата не е насочена към хората.
Този проблем съществува и на европейско ниво. Провалът идва от липсата на експертност. Преди месец бяха санкционирани железниците на Австрия и Германия за прекомерно използване на средства. Железниците се превърнаха в модел за преразпределение на държавни средства. Всичко това е свързано с най-различни бизнес интереси.
Железопътната инфраструктура в България е в много лошо състояние. Не успяхме да вземем 35-те влака по ПВУ поради липса на компетентност. Направи се опит да се вземат китайски влакове, което е много трудно. „Всичко това доведе до изпускане на сроковете и обжалвания. Нужно е да се познава технологията, а не просто да има добри идеи“, категоричен е Ананиев.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Geely ще произвежда автомобили в завод на Renault в Бразилия
Как изкуственият интелект може да подобри работната среда?
Производствотото в еврозоната е застинало през октомври на фона на слабото търсене
А. Гяуров, Belаyer: Регулацията на криптосектора е крайно необходима
Записването за облигациите на tbi bank с лихва 6,5-7,5% започна днес
НОИ утвърди проектобюджета на държавното обществено осигуряване за 2026 г.
От 2 до 10 години затвор за мъжа, шамаросал жена след ПТП в София
30-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа в Сливен
Над 70 000 души се евакуират във Филипините заради приближаващия тайфун "Калмаеги"
Никога не смесвайте тези две напитки, дори веднъж може да е фатално
Уникална изложба по повод 140-ата годишнина от Сръбско-българската война
Зодиите са под влиянието на Суперлуната на 5 ноември
Феновете на ЦСКА да целуват ръка на Стоичков
Венци Стефанов атакува благодетеля на Ботев Пловдив
Мъри Стоилов разкри топ трансферната си цел
Левски с ключова новина и решение преди дербито с ЦСКА
Лудогорец обяви важна новина преди мача с Ференцварош
Менян заговори за титла
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Затварят изцяло Дунав мост при Русе – Гюргево на 4 ноември
Бой между полиция и местни жители в село Синдел
С още 1 лев поскъпна потребителската кошница в България
Община Варна си търси нов началник на отдел „Строителен контрол“
Русенец заплаши младеж от Варна с пистолет и го обра
Вдигането на пенсионните вноски ще стимулира малко или много сивата икономика
Разкриха причината за магнитните аномалии на земното ядро
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати