Комисията за защита на потребителите (КЗП) идентифицира нови нелоялни търговски практики, свързани с предоставянето на потребителски кредити от небанкови финансови институции.
"Не виждам нищо ново. Укриването на информация е често срещано. Всеки един търговец, когато иска да продава своите стоки или услуги, използва нелоялни търговски практики. Търговците са доста иновативни. Работата на Комисията е, когато извършват нарушения, тя да ги хваща и глобява", каза бившият председател на КЗП Стоил Алипиев в "България сутрин".
По думите му, ако едни нелоялни практики се преустановят, ще се появят нови.
"Въпросът е, че има фундаментален недъг - все още тази индустрия, която е небанковото кредитиране, стои под общи регулации, заедно с небанковото кредитиране. Това са съвсем различни неща. Хората трябва да знаят, че когато вземат пари назаем, това струва пари. Когато си рисков потребител, това струва повече пари", обясни Алипиев пред Bulgaria ON AIR.
Има инициатива по промяна на законодателството за потребителския кредит, посочи бившият председател на КЗП.
"Директивата освен че повишава нивото на защита на потребителите, дава възможност като измерител за оскъпяване на кредита да се ползва един от трите елемента - или още разход по кредита, или годишен процент на разходите, или лихвата. Когато все повече потребители не връщат своите кредити, търговците започват да търсят начини, по които да компенсират загубите. Тези начини обичайно трупат след себе си огромен брой нелоялни търговски практики. Натрупването на огромен брой нелоялни практики в индустрията изкривява целия пазар и е предпоставка за изкуствено завишаване на цената на продукта", обобщи Алипиев.
Глобите започват от 300 лв., като стигат до 15 000 лв., в зависимост от установените нарушения, уточни той и допълни, че трябва законодателна промяна.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.