IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

ИПБ: 370 загинали по пътищата за 2025 г., кипи безмислен труд на кабинета

Само за два месеца броят на загиналите е нараснал с 15,2%

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

За първите десет месеца на 2025 година загиналите при пътнотранспортни произшествия (ПТП) са 370 души — точно толкова, колкото са били и през същия период на 2024 година.

Парадоксът е, че преди влизането в сила на най-мащабните промени в Закона за движение по пътищата (в началото на септември) загиналите са били с 14 души по-малко в сравнение със същия период на 2024 година, се заявява в становище на Института за пътна безопасност.

Ето какво коментират още от института: 

След въвеждането на контрола чрез средна скорост (гордостта на правителството), обезопасяването на 36 участъка с концентрация на ПТП и приемането на 43 извънредни мерки само за два месеца (септември и октомври), броят на загиналите е нараснал с 15,2%.

Заявената от правителството цел — намаляване на жертвите с 20% — не само няма да бъде изпълнена, но по всяка вероятност ще се наблюдава увеличение на жертвите на годишна база. Подобен ръст не се е случвал от 2021 година насам.

В същото време, от началото на годината са наложени глоби по Закона за движение по пътищата за над 200 милиона лева.
Над 1 милион нарушения са установени само за превишена скорост.

Единственият реален ефект от предприетите мерки е повишаване на бюджетните приходи, за сметка на 370 загинали български граждани.

Народните представители, в синхрон с правителството, се надпреварват кой ще внесе по-„иновативни“ (малоумни) промени в нормативната уредба, касаеща безопасността на движението по пътищата.

Институтът за пътна безопасност за пореден път сигнализира министър-председателя, че отговорността за управлението на риска от ПТП е лично негова.

ИПБ твърди, че се констатират системни проблеми:

  • Не се връчват електронните фишове за средна скорост (МВР има сериозни организационни проблеми с обработката на информацията).
  • Координационният център работи като информационен.
  • ДАБДП се превърнала в агенция за обществени поръчки.
  • МВР се грижи за приходите в държавата.
  • МТС все още е на концерта на Роби Уилямс.
  • АПИ харчи милиарди левове в хаос, без визия и мисъл за безопасни пътища.
  • Корупцията е властелинът, с когото всички се съобразяват.

Остава само Бог да ни пази, заявяват в заключение от Института за пътна безопасност. 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата