Въпреки че много от предстоящите програми на ВМС на САЩ продължават да страдат от някои доста сериозни забавяния, контингентът от подводници клас "Вирджиния" на службата изглежда получава така необходимия тласък в производствения си график. Според подробности, публикувани наскоро от Агенцията за отбранителна логистика на Пентагона, шест малки предприятия са получили задачата и са сключили договори за ускоряване на производството на тези ядрени атакуващи подводници. Съгласно Договора за развитие на морските придобивания (MAAC), Atlantic Diving Supply, ASRC Federal, Culmen International, SupplyCore, Fairwinds Technologies и S&K Aerospace ще подкрепят снабдяването на службата с подводници клас "Вирджиния". Договорът изброява пет едногодишни опции, всяка от които на стойност между 1 милиард и 10 милиарда долара, пише за The National Interest Мая Карлин, анализатор в Центъра за политика на сигурност и бивш стипендиант на Ана Собол Леви в IDC Herzliya в Израел.
„Военноморските сили са изправени пред значително дълги срокове за изпълнение... това превозно средство рационализира и намалява административното време за изпълнение в нашата част... то използва иновативни методи за бързо сключване на договори за артикули“, каза заместник-директорът на DLA Maritime Mechanicsburg Елизабет Алън относно MAAC. Като се има предвид нарастващото геополитическо напрежение в Черно море, Червено море и Южнокитайско море, поддържането на превъзходен подводен флот трябва да остане приоритет за американските военни. Проектиран за широк спектър от мисии както в крайбрежието, така и в открития океан, класът Virginia (SSN-774) на службата остава крайъгълният камък на ВМС в продължение на близо четвърт век.
Произлизащи от проучването Centurion на ВМС, подводниците "Вирджиния" са били концептуализирани, за да заменят корабите от клас Los Angeles. В началото на 2000-те години разработването на този нов клас бързоходни атакуващи подводници е в ход. Забележително е, че производителите за първи път разчитат на технология за 3D визуализация при проектирането на подводниците Virginia . Състоящ се от компютърно подпомогнато инженерство и управление на жизнения цикъл на продукта, този иновативен процес се доказа като ефективен за службата. Двама производители, Newport News Shipbuilding и Electric Boat (подразделение на General Dynamics), са двигателите на производството на корабите от клас "Вирджиния" от самото начало, тъй като те остават единствените съоръжения с капацитет да строят ядрени подводници.
Въпреки че през годините са били въведени няколко варианта на "Вирджиния", най-новата серия Block V е най-модерната. Включването на модула за полезен товар "Вирджиния" (VPM) дава на подводниците Block V предимство пред по-ранните модели. Според доклад в The Drive, новият VPM, който ще бъде монтиран на предстоящите кораби от клас Block V "Вирджиния", разполага с „подобен корпусен модул, който се простира на 84 фута и ще бъде адаптиран за водене на бойни действия на морското дъно, вместо да носи крилати, хиперзвукови и други ракети. Ще трябва да има и много други модификации, особено като се има предвид, че лодката ще трябва да може да се адаптира към новите технологии за десетилетия напред.“ Освен това в доклада се отбелязва, че маневрените двигатели и възможностите за кацане на морското дъно вероятно също ще бъдат част от модификацията. С VPM подводниците Block V ще могат да носят хиперзвукови ракети. С тази възможност за производство на боеприпаси, най-новата версия на Virginia наистина ще представлява плаващ арсенал. Сега, когато производственият график на класа изглежда получава тласък, тези варианти Block V биха могли да излязат в морето по-бързо от очакваното.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.