Последната от планираните седем ядрени атакуващи подводници (SSN) на Кралския флот в момента се строи в съоръженията на BAE Systems в Бароу-ин-Фърнес, Къмбрия, Англия, като плановете са подводницата да влезе в експлоатация в началото на 2029 г. Дори когато програмата наближава своето завършване, водещият кораб от класа Astute - подводници ловци-убийци, известни като „A-boats“, се готви за „обновяване в средата на жизнения цикъл“ след 15 години непрекъсната служба, пише за The National Interest журналистът Петър Сучиу.
HMS Astute завърши „най-дългата първа поръчка в историята на Тихата служба“, обяви Кралският флот , добавяйки, че лодката „ще бъде предадена на екипа в Babcock“, корабостроителят, който също така наблюдава ремонта на ядрените подводници с балистични ракети (SSBN) от клас Vanguard на службата .
Очаква се периодът на повторно валидиране в средата на жизнения цикъл (MLRP) да продължи няколко години. През това време подводницата ще бъде частично демонтирана, което ще позволи на лодката да получи подобрения на ядрения реактор, бойните системи и дори структурните компоненти. Реакторът тип Rolls-Royce PWR2 Core-H на лодката обаче не изисква традиционно презареждане с гориво.
В допълнение към най-дългогодишната си първа служба, HMS Astute е натрупала множество други постижения. Сред забележителните етапи за подводницата е разполагането ѝ през 2021 г. в Австралия с тогавашния флагмански самолетоносач HMS Queen Elizabeth , през което време тя става първата подводница, преплавала през Суецкия канал.
Въпреки това, повечето от мисиите ѝ, които се изпълняват предимно под морето, са били за защита на вътрешните води около Британските острови. Това включва наблюдение на движението на потенциални заплахи, включително руски военни кораби.
Подводниците клас Astute се считат за една от най-способните атакуващи подводници в експлоатация днес. Всяка от петте оперативни подводници е оборудвана с водещи в света сензори, носи крилати ракети Tomahawk Land Attack и тежки торпеда Spearfish и може да обиколи земното кълбо под вода, произвеждайки собствен кислород и питейна вода.
Само ВМС на САЩ могат да се сравняват с възможностите на подводните бойни кораби на Кралския флот.
Произходът на програмата може да се проследи до февруари 1986 г., когато Министерството на отбраната (MOD) стартира серия от проучвания, насочени към определяне на възможностите и изискванията за подмяна на остарелите подводници от клас Swiftsure и Trafalgar . Всяка подводница е с дължина приблизително 97 метра (318 фута) и носи екипаж от около 100 моряци, с общ капацитет от 109 души.
Класът Astute е оборудван с множество технологични нововъведения, сред които е и липсата на оптичен перископ. Вместо това, той използва високотехнологична видео технология, която позволява на екипажа да сканира хоризонта и да получи 360-градусов обзор, за да се справи с всяка потенциална заплаха.
Освен това, за разлика от други ядрени подводници, класът Astute е разработен, за да използва най-съвременни антиакустични плочки. Всеки корпус е снабден с повече от 39 000 акустични плочки, които маскират сонарната сигнатура на кораба и позволяват на подводниците да се плъзгат във водата почти безшумно. Лекият шум, който лодките издават, е сравняван с този на „бебе делфин“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.