Korea Aerospace Industries представи концептуална мисия във въздуха, включваща формация от малки безпилотни стелт изтребители, действащи редом с пилотирания стелт изтребител KF-21 Boramae , по време на която безпилотните летателни апарати идентифицират и атакуват вражески цели и изпълняват мисии с по-висок риск, пише MWM.
Наричан от фирмата „лоялен пилот с ниска забележимост“, беше обявено, че новият безпилотник „минимизира радарното откриване чрез своя стелт дизайн и е предназначен да работи във формация с KF-21“. Самолетите са проектирани така, че да позволят на пилотите на KF-21 да взаимодействат с наблюдател на мисията и да ги насочват към унищожаване на цели, като враждебни радарни инсталации, което е видяно и да правят на кадрите. Това позволи на KF-21 да извърши бомбардировка с много по-малък риск за оцеляването си. Демонстрацията се основаваше на технологична демонстрационна версия на пилота с ниска забележимост.
Очаква се въвеждането на безпилотни самолети тип „wingman“ да бъде ключова отличителна черта на пилотираните изтребители от поколение 5+ и шесто поколение от края на 2020-те или началото на 2030-те години, като такива безпилотни летателни апарати се разработват в Съединените щати, Китай, Русия и редица други по-малки авиационни индустрии. Южнокорейският KF-21 е на път да направи страната четвъртата в света, която въоръжава местен стелт изтребител, като се очаква програмата за нискозабележими „wingman“ да затвърди позицията ѝ на нововъзникващ лидер в областта на пилотираната тактическа бойна авиация. KF-21 извърши първия си полет през юли 2022 г. и е планирано да влезе в серийно производство през 2026 г., като най-малко 40 са планирани да бъдат доставени в рамките на две години и 120 до 2032 г. Изтребител се счита за по-малко способен и има по-малко напреднали стелт възможности от своите китайски и американски конкуренти като J-20 и F-35 и се доставя паралелно с F-35A като част от комбинация „високо-ниско“.
Очаква се Военновъздушните сили на Република Корея да поръчат над 200 KF-21, което ще им позволи да извадят от употреба много от по-старите си изтребители F-16 и F-5E/F. Разработването на изтребителя, както и поддръжката на проекти за дронове и крилати ракети, се случи, тъй като Северна Корея разработи все по-мощни системи за противовъздушна отбрана и получи по-голям достъп до руски отбранителни технологии благодарение на подобряващите се връзки в областта на сигурността. През май Северна Корея въведе в експлоатация модерен клас ракети „въздух-въздух“ с радарно насочване, който се очаква да революционизира потенциала на нейния изтребителски флот, особено в комбинация с все по-модерните наземни системи за противовъздушна отбрана на страната и новата ѝ система за ранно предупреждение и управление във въздуха. Нарасна вероятността Северна Корея да закупи модерни изтребители от Русия, като модернизирани МиГ-29 и евентуално изтребители от пето поколение Су-57 се смятат за едни от най-вероятните за придобиване. Очаква се интензивността на надпреварата във въоръжаването на Корейския полуостров да продължи да нараства, като зависимостта на Русия и западния свят от доставките на оръжие от двете Кореи за използване в украинския театър на военните действия подчертава степента, до която и двете страни се открояват с размерите и сложността на своите отбранителни сектори.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.