IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Първанов: По-зъл става премиерът!


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

286
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 17 Не харесвам 9
Червените тиквеници да не се пеняват излишно щото ББ е 1, останалите са като лилипути в сравнение с него.
отговор Сигнализирай
285
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 18 Не харесвам 2
ГОЦЕ ДОНОСНИКА
отговор Сигнализирай
284
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 17 Не харесвам 8
Колко и да се пеняват червените тиквеници, Бат Бойко е 1. Факт. Останалите са като лилипути в сравнение с него.
отговор Сигнализирай
283
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 10 Не харесвам 1
Pyrvanov myrsho ti da mylchish!
отговор Сигнализирай
282
СТРАНДЖАТА
преди 14 години
Харесвам 8 Не харесвам 3
..."Аз лично, ако...."..... - ти си без значение... - и Румен Петков да ти съдейства за Сибирска виза...
отговор Сигнализирай
281
Груйчо
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Коментирай нещо от уйкипедията бе!!!! Ай да те видим! Истина е! Всеки може да го прочете в нета. И не съм го писал аз за домашна:)Ей там ми намери нещо положително:)
отговор Сигнализирай
280
pachangel
преди 14 години
Харесвам 5 Не харесвам 9
Мисля че след всичко случващо се ако Алексей Петров се кандидатира той ще бъде президента и наистина това най много плаши и мобилизира Борисов.Не случайно Цеца винетката заличава следите си като продаде семейната им банка и замина при покровителите на Борисов.Аз лично ако Алексей Петров в предизборната си програма включи че ще ограничи медийното време на настоящия Уорлик и бъдещите уорлици ще гласувам за него.Омръзна ми от американски наставници,който им е фен да отиде в САЩ и бъде щастлив.
отговор Сигнализирай
279
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 11 Не харесвам 9
Първанов ти какво направи за икономиката на страната - ти си от разрушителите иБългарската химияпрез 1945 беше в зародиш. Внасяхме дори сода каустик и син камък!Към 1989 отрасълът вече произвеждаше годишно:- 2,5 млн т минерални торове- 1 милион тона калцинирана сода- 400 хил т пластмаси- 1,8 милиона броя автомобилни гуми- 20 хил т химикали за растителна защита- Преработваше 12 млн т суров нефт- Имаше 11 % от националните промишлени основни фондове- Даваше 8,5 % от националната промишлена продукция- Осигуряваше 20 % от постъпленията от западна валута- Поддържаше 100 000 работни места"Химпроект" водеше инвестиционното развитие на отрасъла. Двадесет научноизследователски институти, много катедри във ВУЗ, БАН и развойни бази с 1500 научни дейци осигуряваха научната дейност. Те поддържаха тесни връзки със световния научен и делови свят.Химпроект-Варна- Българският карбамид имаше неограничени пазари- Заемахме 4-то място в света по производство на калцинирана сода- Държахме 17-а позиция по производство на пластмаси- В изкуствените текстилни влакна изпреварвахме Франция, Италия, Белгия, Испания, Канада- Произвеждахме или таблетирахме от български и вносни /под 50 %/ субстанции всички масови лекарствени средства- Първи от източноевропейските страни организирахме производство на спринцовки за еднократна употреба- Закупихме лицензи и марки за съвременна козметика- Огромният износ в Русия ни направи първи в света по производство на пасти за зъбиВсичко това вече е ликвидирано.Машиностроенетонай-ярко показва растежа на индустриалния ни интелектВ 1945 в България имаше десетина предприятия и 50 работилници с общо 4000 работещи и не повече от 200 инженери. Бях в първия випуск на новия машинен факултет на Държавната политехника. Едва намирахме работа за задължителния студентски стаж. В 1950 с месеци стояхме като безработни млади инженери.В 1989 в отрасъла работеха 730 завода, 430 хиляди работещи и 35 000 инженери. 5000 научни дейци създаваха нови технологии и машини в 30 научноизследователски институтаС 5 % от националните основни фондове машиностроенето осигуряваше 20 % от обществения продукт и 55 % от износа на България. Това бяха плодове на индустриалния ни интелект.Първата конструкторска организация "Машпроект" заработи още в 1949 г. От нея излязоха проекти за преси, компресори, помпи, вентилатори, водни турбини, парни котли, дизелови двигатели, повдигателни кранове, минни машини.Последваха - Централен научноизследователски институт по машиностроене, Институт за проектиране на машиностроителни заводи "Машелектропроект", отраслеви институти и развойни бази. Този научен комплекс изгради отрасъла.Транспортното машиностроенеПървият български електрокар се появи в 1951 г. След 3 десетилетия изнасяхме годишно 83 хиляди електро- и мотокари. Три бяха световните фирми в тази област: "Кларк" - САЩ, "Тойота" - Япония и "Балканкар" - България./Тук не можем да не отдадем почит на култовата реплика на сините шамани, която ще остане като ярък бисер: че японците купували нашите мотокари, заради чугуна. Изглежда е имало голям глад за *** по света, а в България се е намирало някакво извънредно находище, защото нашите мотокари се купуваха на 5 континента и то с десетки хиляди - включително и от най-развитите "демокрации"./Закупихме лицензи за основни карни възли от най-реномирани фирми, производителки на хидравлика, пневматика, електроника, механика, дизелови двигатели, тягови акумулатори.Това развитие се ръководеше от д-р инж. Пантю Карапантев, д-р инж. Николай Георгиев, инж. Илия Ивановски.- Първият ни електротелфер е от 1952 г. След 30 години износът стигна 150 000 броя годишно, бяхме сред петицата световни производители. Пионер в тази област бе рано загиналият инж. Марчев.Комплектна техника за складова механизация усвоихме в края на 50-те години. След 3 десетилетия изнасяхме в десетки страни машини за обработка на стелажи с височина до 24 метра и при скорост на придвижване на палетите до 120 м/мин, с телеуправление, с програмно адресиране и с робокари. Тази система се създаде от инж. Илия Джагаров и инж. Тодор Мутаров.Днес транспортното машиностроене е разрушено! Производството на кари намаля 20 пъти.Корабостроенетоот Освобождението до 1945 е произвело 86 плавателни съда с обща товароподемност 15 500 тона. Най-големият кораб е бил с товароподемност 800 тона.От 1945 до 1990 са произведени 1450 плавателни съда с обща товароподемност 5 милиона тона. От износ на кораби спечелихме $ 2 млрд /5 пъти повече от инвестициите за отрасъла/.Корабостроителният завод във Варна, проектиран и построен от наши специалисти, е един от най-съвременните в Европа.Цикълът до готов кораб може да бъде 3-4 месеца! Той произведе танкера "Хан Аспарух" с товароподемност 100 хиляди тона.С помощта на ООН /ПРООН/ във Варна бе построена хидродинамична лаборатория, даваща възможност да се изпитват корабни модели и корабни винтове за сложни комбинирани ситуации.Научно-изследователският и проекто-конструкторският институт по корабостроене във Варна първи в социалистическите страни въведе автоматизирано проектиране на кораби с електронно-изчислителна техника.Русенския кораб "Белокаменка" - 340000 брт /бруторегистър тона/Корабостроенето бе създадено от блестящи специалисти. Ветераните инж. Саул Кючуков и инж. Стайко Стайков обучиха хиляди корабостроители. Инж. Петко Даракчиев и проф. Валериан Минков проектираха доковите камери при сложна геология. Инж. Матров и инж. Мураданларска са автори на сложните производствени технологии.Отрасълът бе ръководен от талантливи стопански дейци: инж. Георги Георгиев, Панчо Петков, инж. Дочо Дочев, инж. Тодор Ганчев, инж. Иван Лазаров, инж. Слави Георгиев, инж. Злати Златев, инж. Петър Богданов, Тремол Иванов и много други.След 1990 г. се постигна невероятното - корабостроителната индустрия бе доведена до фалит! Перлата на европейското корабостроене - КЗ, Варна бе продаден за $ 1!Инвестиционното машиностроенедо 1945 не беше известно у нас дори като понятие. Индустрията работеше само с вносни машини. През 50-те години се появиха първите ни заводи, съоръжени с българска техника.Заводът за пектин в Перник проектирахме под ръководството на инж. Иван Байчев. Завършил и работил в Германия, той донесе в паметта си технологичната схема и конструкциите на машините.Сега: Ако заработи известният в миналото с производството на пектин и плодови сокове пернишки завод, който е единствен на Балканския полуостров, това ще е не само успех...Заводът за цимент в Димитровград бе оборудван изцяло с български машини. Под ръководството на инж. Петко Башев и инж. Илия Илиев конструирахме трошачките, ситата, елеваторите, шнековите транспортьори, 40-метровата въртяща се пещ за клинкер.Флотационната фабрика в Кърджали бе съоръжена с наши топкови, конусни, челюстни, чукови мелници и трошачки, транспортьори и флотационни басейни.Сега: Кърджалийската фирма "Монек- юг" ще оборудва флотационна фабрика, която ще бъде построена в турския град Чанаккале.Заводът за помпи във Видин заработи в началото на 50-те години. През 80-те години произвеждаше годишно 100 000 помпи, вкл за големите дунавски помпени станции. Експортираше 95 % от продукцията си и конкурираше световни фирми, в т.ч. и "Сигма".Завод "Спартак" в Бургас стигна годишно производство 30 000 вентилатора, главно за износ. Усвои промишлени вентилатори с размер на работното колело до 2 метра!Завод "Мир" в Монтана стана за две десетилетия известен производител и износител на комплектни линии за тухли и керемиди. Осигури високото им качество с лицензи от италианската фирма "Морандо" и немската "Келер".Машиностроителният завод в Ст. Загора бе специализиран в производството на бутилираща техника. Програмата му включваше линии с производителност 36 000 бутилки на час. През 80-те години закупи световноизвестната фирма "Ортман и Хербст" в Хамбург. Десетки негови линии още работят в Русия, Украйна и Китай.Машиностроителният завод "Вапцаров" в Плевен произвеждаше преси, въздушни компресори, водни помпи. Още в 1954 изработи водните турбини за ВЕЦ "Батошево", а през 1986 стигна до турбопомпените агрегати за ПАВЕЦ "Чаира". От 70-те години пое и производството на възли за атомни електроцентрали по международната специализация на СИВ.Металообработващите машинибяха основно направление на отрасъла. Започнало през 30-те години в 5-6 малки работилници, към 1980 то имаше 40 завода, произвеждащи 18 хиляди стругове, фрези, бормашини, агрегатни машини, обработващи центри, автоматични технологични линии, манипулатори, роботи. 90 % от тях се експортираха в десетки страни от Близкия изток до Западна Европа.Научноизследователският институт и заводските му конструкторски бюра имаха огромен опит в създаването на нова техника. Развитието му е дело на инж. Щилян Петров, проф. Асен Вълев, д-р инж. Мойнов, д-р инж. Ярослав Генов, д-р инж. Илия Харампиев, д-р инж. Пенко Сомлев, инж. Божил Вучков.Днес производството на металообработващи машини е почти ликвидирано. Преди месеци посетих флагмана му - ЗЗМ, София. Цехът за агрегатни машини, линията за сачмено-винтови двойки, участъкът от автоматични технологични линии с програмно управлявана и роботизирана техника бяха гордост за българската индустрия. Попаднах в потресаваща обстановка: празни и изоставени цехове, разграбени уникални машини, безцелно лутащи се хора с блуждаещи и тъжни погледи.Господа управляващи, ако искате да видите успеха на вашето преустройство, отидете в ЗММ - София!
отговор Сигнализирай
278
inar
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
ti 6to nqma6 ne6to be,da vleze6 v politikata?Moje li 4ovek s ruce v djobovete da raboti? ti izob6to mai si zarqzal pieneto na hap4etata si
отговор Сигнализирай
277
много положително
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 9
Изобщо не е важно дали и колко пръче е треснал нашият президент. Нито пушката , нито фишеците му са фалшиви. И е точен. да треснеш козел е много по трудно от колкото да гътнеш възкачен по погрешка пожарникар.И Бойко добре го знае това. Отстраняването на Герб от администрирането на Държавата е преоритет на всяка партия. Дори Волен намеква за желания които Герб не са способни да им изпълнят. Докато Костов има конструктивни и доста заядливи кометари по адрес на некадърните министри, а Станишев още по-леви коментарий донякъде се очертава (вероятно какато в Чехия) един нов феномен за България- а именно лимитиран по време и програма съюз между левицата и десницата. Тези две формации са единственната алтернатива за по-ефектино водене на Бюджетът ни. Някои казавт Бойко бил ***, че взел Калинка, други че бил *** за начинът по който се изказва за деликатни нещаили пък че бил излъгал за дадо си. Всичко това са незначителни детаили на неговата биография. Може да е верно може да е измислено или просто да е лъжа че Герб са мошенници, но едно нещо трябва да им се признае като много положително.ПОЛОЖИТЕЛНАТА СТРАНА НА ГЕРБЕ Е, ЧЕ КАКВОТО НЕ СА УСПЯЛИ ДА РАЗРУШАТ ЧЕ ЩЕ ОСТАНЕ ЗА ПОКОЛЕНИЯТА; И ВТОРО, КАКВИТО И ИДИОТЩИНИ ДА СА НАПРАВИЛИ И ТЕ ЩЕ ИМАТ УДОВОЛСТВИЕТО ДА ГИ ПОЛЗВАТ КАКТО ДУПКИТЕ КОИТО БОРИСОВ ЗАРИ...
отговор Сигнализирай
Новини