Шест световни компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти, информира в бюлетина си Асоциация "Активни потребители".
Едни от най-големите марки за газирани безалкохолни напитки, както и за сладки продукти ще прилагат цветно кодиране на хранителната информация.Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството, пише "Монитор".
Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено. Асоциацията смята, че този подход трябва да бъде възприет в целия Европейски съюз.
През последния месец в Европа се разрази скандал относно различните съставки на храни от една и съща марка и производител, чиито състав е различен в зависимост от страната, където се продават.
Срещу подобна практика се обявиха първи страните от Вишеградската четворка – Полша, Чехия, Словакия и Унгария.