Производителите на таблети имат реална възможност да застигнат Apple поне в Европа, но това ще стане само с бързо и рязко сваляне на цената, смятат експерти от фирмата за IT проучвания Forrester.
На Стария континент присъствието на компанията на Стив Джобс не е чак толкова доминиращо в сравнение със Съединените щати – 52 (30 от които във Великобритания) срещу 238 официални магазина.
Така за останалите производители вратата към европейските потребители все още е отворена. При това в Европа живеят над 30% от общия брой собственици на таблетни компютри в света.
Прогнозите са, че тази година iPad (чиято базова цена е около 500 долара) ще си закупят 80 на сто от американските потребители и 70 на сто от европейските.
„Сериозен противник на Apple може да бъде само този производител, който дава точното съдържание, точната цена и точните маркетинг и дистрибуция. Към момента няма някой, който да има всичко това накуп”, коментират от Forrester.
Таблети в Европа продават Acer, Archos, Asus, HP, Motorola, Research in Motion, Samsung и Toshiba. Dell засега не стъпват на европейския пазар с новия си 10-инчов Streak tabloid, а се концентрират в Китай, където заемат второ място по продажби след Lenovo.