Alibaba Group Holding доминира на китайския пазар на онлайн търговия, но напоследък ѝ се налага да бъде все по-внимателна заради на новопоявилите си играчи в индустрията, пише Wall Street Journal.
Най-ясна заплаха тя вижда в лицето на JD.com, която е неин дългогодишен конкурент. В Китай съперничеството им вече е известно като „великата война на котката и кучето“, което е свързано с талисманите на уебсайтовете JD.com и Tmall на Alibaba.
Усилията на Alibaba да запази добрите продажби на основния си бизнес с модни облекла Uniqlo на своята платформа илюстрират предизвикателствата, възникващи она най-големия онлайн пазар на дребно в света, който възлиза на 2,82 трлн. юана (441 млрд. долара) по обем на трансакциите през 2014 г.
По време на последните няколко месеца Alibaba и другите сайтове за пазаруване се опитват да привлекат по-висок клас марки с ексклузивни договори или специални представяния на нови продукти.
В края на април основателят на Alibaba Джак Ма лично избра Тадаши Янаи за ръководител на компанията майка на Uniqlo – Fast Retailing, която е най-големият производител на облекло в Азия. Fast Retailing наскоро започна да продава своята популярна линия облекла Uniqlo в JD.com и продажбите се оказаха добри.
Ма и неговият екип казаха на Янаи, че, ако Uniqlo увеличи своята лоялност към платформата на Alibaba, последната може да генерира повече трафик и продажби в магазина на Uniqlo в нея, твърдят източници, запознати с въпроса.
През юли Uniqlo напусна платформата JD.com, посочвайки, че присъствието ѝ в нея не съответства с нейната стратегия за електронна търговия.
JD твърди, че оттеглянето трябва е било „базирано на нещо различно от представянето“, тъй като търсенето е било голямо. Uniqlo отказва да коментира въпроса.
През сайтовете на Alibaba се генерират около 80% от всички онлайн продажби в Китай. Това господство е подкрепено от големият онлайн пазар на Alibaba – Taobao, който работи с близо 8 млн. търговци, много от които не са компании. Еквивалентът на JD.com, наречен Paipai, е много по-малък, но не разкрива точния брой на търговците, с които работи.
Но в най-бързо развиващия се сегмент на пазара, състоящ се от продажбите на по-големите онлайн компании и магазини като Tmall на Alibaba, делът на Alibaba достигна 58,6% през първото тримесечие на 2015 г., почти толкова, колкото и предходната година, докато JD.com се изкачи до 22,8% от 19,2% спрямо година по-рано, сочат данни на iResearch.
Alibaba заяви, че размерът на дейността, извършена от всички сайтове за продажби на дребно, 2,44 трлн. юана за фискалната година, завършила през март, е по-голям от този на следващите петима най-големи играчи на пазара взети заедно.
И все пак Alibaba признава, че конкуренцията се засилва. Още нишови играчи се борят за китайските онлайн разходи.
Силната конкуренция е „самото естество на бизнеса, особено в Китай“, твърди изпълнителният вицепрезидент на Alibaba Джоузеф Тсаи в интервю. „Пазарът е толкова голям и потенциалната награда за победителите е толкова привлекателна, че има много предприемачи и капитал“.
Повече технологични новини можете да прочетете в Investor.bg.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Потребителското доверие у нас продължава да се влошава и през есента
Airbnb даде силна прогноза в знак, че търсенето в САЩ се засилва
Жилищното строителство у нас намалява почти повсеместно от началото на годината
Производители от Пловдив, Варна и Сливен заеха призовите места в „Най-добра българска фирма на годината“
Търговският излишък на Германия се свива до 11-месечно дъно
Германски доставчик: Китай е отменил забраната за износ на чипове на Nexperia
Васил Терзиев отне правомощията на главния архитект на София
Американско були нападна и уби 9-месечно бебе
Как и защо концертът на Миле Китич в Габрово се оказа измама
Милена Милотинова показва за първи път у нас „Магията на българското хоро“
БФС с важна новина за националния отбор
ФИФА с нов удар по роден гранд
Артета отдаде дължимото на Джака
Джуд Белингам отново ще играе за Англия
Ямал се завръща за Испания
Ливърпул се радва: Исак подновява тренировки
Фрути акценти в маникюра – модерни за всеки сезон (+снимки)
Любовен хороскоп за ноември
Тест: Какво ви очаква през ноември
Напитка със супер съставки за детокс
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
3 зодии, които ще жънат успехи през ноември
Как се отразяват по-кратките зими в България?
Нови 8 отсечки у нас засичат средна скорост. Вижте къде са
Голям интерес към Деня на отворените врати във варненската полиция (СНИМКИ)
Вече осъждан млад мъж, потрошил 3 коли във Варна, се споразумя за „пробация“
Браво! Карлос Насар отказал трета поредна оферта от Бахрейн
Най-старият и най-голям храм на маите е построен, за да изобрази Космоса
Как китовете могат да помогнат на хората да живеят 200 години
Китай се обърна към НАСА, за да предотврати космическа катастрофа
Най-силната магнитна буря за 2025 година ще настъпи днес, 7 ноември
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина