Телевизията отдавна е загубила дългогодишното си влияние върху рекламните бюджети в резултат на по-високите разходи за интернет реклами, които продължават да се вдигат. Това сочат едни от най-внимателно следените прогнози от рекламната индустрия, които ще бъдат официално представени в понеделник, коментира New York Times.
Очаква се продажбите на телевизионни реклами да отчетат лек спад през тази година, понижавайки се на световно ниво за пръв път в историята с изключение на годината на рецесия, твърди Magna Global на Interpublic Group.
Телевизията формира 38,4% от световния рекламен пазар на стойност 503 млрд. долара през тази година, като делът ще се понижи до 38% през 2016 г., сочи прогнозата на компанията.
Междувременно рекламата в интернет продължава забележителния си ръст. Разходите за онлайн реклама ще се увеличат със 17,2% през тази година до почти 160 млрд. долара, и с 13,5% през 2016 г., като се очаква тя да измести телевизията като най-голямата рекламна категория до края на 2017 г., сочи още прогнозата.
ZenithOptimedia на Publicis Groupe очаква дигиталните медии да задминат телевизията през 2018 г.
„Световният ръст на телевизионната реклама намалява“, казва Винсънт Летанг, ръководител на глобалните прогнози в Magna Global. „На повечето големи развити пазари ръстът на телевизионните реклами се забавя, а в някои случаи дори е в застой“.Hidden Field
Годишните рекламни прогнози вероятно ще бъдат внимателно следени от мениджърите на медии и на Wall Street заради волатилността на най-големите медийни акции през тази година. Прогнозите може да засилят нарастващото безпокойство за съдбата на традиционните медии във все по-дигиталния свят, докато нестабилният рекламен пазар допълва опасенията от спиранията на програми и по-слабите рейтинги.
В САЩ Magna Global предвижда дигиталните медии да задминат телевизията като водеща рекламна категория през 2016 г. с рекламни продажби за почти 68 млрд. долара спрямо 66 млрд. долара за телевизията.
Перспективата онлайн и мобилните платформи да поемат по-голямата част от разходите за реклама се оказва неизбежна през последните няколко години. Доскоро рекламодателите все още взимаха от бюджета си за реклама в хартиени издания, за да финансират онлайн рекламите си. Но средствата сега се местят от перото за телевизия към това за дигитална реклама, казва Джонатан Бърнард, ръководител на прогнозите в ZenithOptimedia.
Парите за реклама се вливат все по-бързо в онлайн видео клипове, социални медии и мобилни приложения. ZenithOptimedia очаква мобилните реклами да формират 50,2% от онлайн рекламирането през 2018 г., задминавайки десктоп рекламите за първи път.
Тази промяна към онлайн и мобилна реклама води до това, което Летанг от Magna Global нарича „дигитална дефлация“: тези реклами обикновено са по-евтини и докато средствата за реклама се пренасочват към интернет пространството, продавачите в медиите усещат натиск да намалят цените си за реклама. В резултат на това растежът на пазара за рекламни разходи като цяло се забавя.
Прогнозите на Magna Global като цяло са, че световните разходите за реклама ще нараснат с 4,6% до 526 млрд. долара през 2016 г., а на ZenithOptimedia – с 4,7% до 579 млрд. долара. Оценката за ръста на GroupM на WPP пък е за ръст до 4,5% от 4,8%, достигайки 520 млрд. долара.
Още технологични новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Samsung представи първия си двойно сгъваем смартфон
Активисти инвеститори тласкат японска компания към продажби на Моне и Реноар
Украйна очаква масираните въздушни удари да са ежеседмични, основно с балистични ракети
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
Wall Street приключи със спадове първата сесия за декември
Кадър на деня за 1 декември
Докладваха на Путин: Русия превзема градове в Запорожка, Донецка и Харковска област
Късмет и пари за три зодии през 2026 г.
Костадинов призова протестите да продължат, оставка и предсрочни избори
Бюджет 2026 на масата на преговорите между управляващи, синдикати и работодатели
"Левски Фемили" дари пари за лечението на Любо Пенев
Ювентус – Удинезе
След 7 години и 5 месеца: Тежка раздяла в Лудогорец!
Всички погледи са към Попето
Борусия Дортмунд - Байер Леверкузен
Уникално: Левски има цели 12 снайперисти!
ЦСКА пожела национален вратар
Таро карти за 2026 за всяка зодия
Biocell: Красива отвътре и отвън
7 предмета в дома, които блокират потока на изобилието
7 малки ритуала, които променят сивото ежедневие
Енергийна салата с риба тон и киноа
Нумерологична прогноза за 2 декември
Без ток във Варна на 2 декември 2025
Времето във Варна на 2 декември 2025
Честваме паметта на свети пророк Авакум и на преподобния Порфирий Кавсокаливийски
Равносметката след 1 декември: Сблъсъци с полиция, палежи, задържани, пострадали и част от София е без ток
Радев: Насилието трябва да спре. Българите казаха "не" на тази власт
Напрежението ескалира пред централата на ДПС-Ново начало в София (СНИМКИ)
Учени съобщиха за възможен супервзрив на Слънцето
Китайски спътници се разкачиха след експеримент, продължил няколко месеца
Европа губи водни запаси: Къде е най-критично това?
Изгубен шедьовър на Рубенс, открит след 4 века, е продаден на търг за 2,3 млн. евро
Астероидът Бену: Възможно ли е животът да е дошъл на Земята от Космоса
Какво ни разкриват седем десетилетия търсене на извънземен живот