Opera обяви, че голям ъпдейт на нейния браузър ще включва собствен Ad Blocker - софтуер, който ще блокира повечето реклами и потребителите няма да ги виждат, съобщи Digital Journal. Компанията твърди, че това ще намали тежестта на банерите върху сайтовете, което ще ги направи по-бързи и ще даде на потребителите по-добро прекарване в сайтовете.
Вграденият блокър ще е първият по рода си по отношение на самите браузъри, тъй като на пазара има множество такива, но трябва да бъдат инсталирани от потребителите. Opera обяснява, че бавните и тежки реклами карат хората да ограничат времето си, прекарано в интернет. Интернет компанията иска да принуди рекламодателите и индустрията зад тях да намери по-добро решение за комуникацията с потребителите си, като им даде опцията да изключват всички реклами.
Това със сигурност ще навреди на приходите на рекламодателите и те определено ще трябва да мислят за нови начини, които или да заобикалят блокърите, или просто рекламите наистина да са интуитивни и недразнещи, за да не биват блокирани.
Според Opera вече сме 2016 г. и организации като IAB стартират добри инициативи, давайки пример за креативни реклами, но всичко си остава на хартия - по-добрите реклами просто ги няма. Opera иска да накара рекламодателите да не правят толкова натрапчиви и тежки реклами, които забавят сайтовете и хората просто се дразнят непрекъснато.
Как ще работи техният Ad Blocker? По подразбиране той ще е изключен, но при влизане в конкретен сайт ще се получава съобщение, чрез което потребителите могат да решат дали да блокират всички реклами от конкретния сайт.
Opera смята, че тази нова функция ще е по-добра от традиционните плъгин решения, които се предлагат от браузърите. Вграденият Ad Blocker блокира рекламата възможно най-бързо - още когато браузърът получи заявка за посещаване на адреса на рекламодател. Плъгините от своя страна губят време да проверят дали дадена реклама се намира в техните списъци за премахване и в крайна сметка все пак се виждат за определено време.
Opera слага вграден Ad Blocker в браузъра си
Революционният ъпдейт може да промени рекламата
11.03.2016 | 16:00 ч. Обновена: 11.06.2025 | 17:38 ч.
15

Снимка: архив, Reuters
Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
Нормален е трафикът на граничните пунктове с РСМ, Турция и Сърбия
-
Военно въздушните сили евакуира трима алпинисти в Рила
-
Сагата продължава: Черната пантера вероятно е мигрирала
-
Каракачанов за конфликта с Близкия изток: Ситуацията е тревожна
-
Бащата на Сияна: Детенцето ми е било обрано в болницата
-
Путин: Не искам от Украйна да капитулира, но трябва да признае реалността
-
КНСБ пита: Как минералната вода от 28 ст. при производителя е 1,20 лв. в магазина
-
Шест 30-тонни бомби и 30 ракети „Томахоук" са заличили ядрените обекти на Иран
-
САЩ удариха три ядрени бункера на Иран. Тръмп: Фордо вече го няма!
-
Военни кораби на НАТО и тихоокеанските съюзници приближават бреговете на Китай
-
САЩ удариха три ядрени бункера на Иран. Тръмп: Фордо вече го няма!
-
Нетаняху: Поздравления, президент Тръмп! Ще останете в историята
-
Шест 30-тонни бомби и 30 ракети „Томахоук" са заличили ядрените обекти на Иран
-
Ще мине ли 3 лева литър гориво, след като САЩ се намеси във войната в Близкия изток
-
КНСБ пита: Как минералната вода от 28 ст. при производителя е 1,20 лв. в магазина
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата