IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Потребителите на Spotify вече са над 100 ммлн.

Въпреки това едва 30 млн. от тях плащат за премиум акаунти

снимка: Ройтерс

снимка: Ройтерс

Над 100 млн. са месечно активните потребители на Spotify, тоест тези, които са използвали услугата за слушане на музика поне веднъж за последния месец. Това представлява сериозен ръст от 75 милиона потребители, които шведската компания обяви преди малко повече от година. Но новините не са особено добри, при положение, че абонираните за плантената услуга Spotify Premium са само 30 милиона.

Новите данни бяха предоставени от компанията за британския всекидневник The Telegraph.

Spotify разполага с голяма база потребители, но само около една трета от тях плащат за услугите. Така се оказва, че повечето от тези 100 милиона абоната разчитат на безплатната версия на услугата, която включва визуални реклами и спонсорирани аудио съобщения, но в замяна дава свободен достъп до всеобхватния музикален каталог.

За сравнение - вицепрезидентът на Apple по услугите Еди Кю заяви по време на конференцията WWDC 2016 през миналата седмица, че музикалната услуга Apple Music има 15 млн. плащащи абоната, като това се случи две седмици преди услугата да навърши една година. През април Apple Music имаше 13 млн. потребители, а през февруари – 11 млн, което значи, че тя расте с по около 2 млн. абоната на всеки два месеца.

Основаната през 2006 г. Spotify, която разшири услугите си в Европа през 2008 г. и в САЩ през 2011 г., остава най-голямата и популярна подобна услуга в света. Но Apple Music бързо наваксва. И двете услуги струват по 9,99 долара за месец за индивидуални клиенти и 14,99 долара за семейства, като само Spotify предлага безплатна версия, издържаща се от реклами.

Но шведската услуга все още не е излязла на печалба, като за 2015-а загубата ѝ възлиза на 184,5 милиона евро, а за 2014 г. - 165,1 милиона евро. В момента тя инвестира в разрастване към нови пазари, а конкуренцията се засилва.

Spotify плаща около 80% от приходите си на музикантите, чието творчество предлага и е изправена пред надигащата се конкуренция на Apple Music, Google Music и други.

Междувременно Spotify надмина Skype като най-лукративния европейски стартъп, като в момента оценката му възлиза на около 8,5 млрд. долара.  

Oще подобни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата