IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Убива ли изкуственият интелект търсенето в Google? Може би прави точно обратното

Истинското изпитание за устойчивостта на търсачките на Google все още предстои

Снимка: БГНЕС/ EPA

Снимка: БГНЕС/ EPA

Нововъзникващите компании в областта на изкуствения интелект трябваше да обсъдят господството на Google в търсачките. Засега защитата печели, пише WSJ.

Вездесъщият инструмент за търсене на Google се оказа изненадващо устойчив на конкуренция от компании като OpenAI, които се надяват, че хората ще пропуснат полето за търсене и ще поискат отговори от техния чатбот.

Една от защитните линии на Google е инструментът „AI Overview“ (Преглед на изкуствения интелект), чрез който потребителите могат да видят отговорите, генерирани от модела Gemini AI, над традиционните резултати от търсенето. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай заяви в сряда, че този инструмент вече има над 2 милиарда потребители месечно, в сравнение с 1,5 милиарда потребители при последната му тримесечна актуализация. Google също така въвежда „AI Mode“, който се конкурира по-директно с чатботовете.

„Виждаме, че изкуственият интелект (ИИ) задвижва разширяване на начина, по който хората търсят и получават достъп до информация“, каза Пичай в разговор с анализатори, добавяйки, че функциите на ИИ „карат потребителите да търсят повече, тъй като научават, че търсенето може да отговори на повече от техните нужди“.

Независими анализи показват, че стратегията за търсене с изкуствен интелект на Google наистина има ефект. Импресиите от търсенето – броят на връзките на рекламодатели, които се показват в резултатите от търсенията, дори и да не са кликнати върху тях – са нараснали с 49% през годината, откакто бяха пуснати обзорите, според майски доклад на BrightEdge, фирма за оптимизация за търсачки.

Истинското изпитание за устойчивостта на търсачките на Google все още предстои. Един от проблемите е, че макар обзорите с изкуствен интелект да увеличават броя на връзките, които потребителите виждат, показателите в индустрията показват, че хората всъщност не кликват толкова много върху връзки, генериращи приходи. Когато обзорите с изкуствен интелект дават на хората информацията, която търсят, те не е нужно да го правят.

Това е загадка, която Google ще трябва да реши, за да се задържи на върха. Ако може да покаже на рекламодателите, че получават достатъчна възвръщаемост на разходите си чрез висококачествени отговори, базирани на изкуствен интелект, инструментът за общ преглед може да доведе до повече разходи и повече приходи за Google.

Другата голяма неизвестна е как новите уеб браузъри, внедрени с изкуствен интелект, от стартъпа Perplexity и, според сведенията, от OpenAI, биха могли да променят начина, по който хората получават информация. Тези предизвикателства са в начален стадий и биха могли да се изправят срещу браузъра Chrome на Google. Въздействието върху приходите на Google, ако има такова, ще се прояви едва на по-късен етап, когато новите участници започнат да изграждат значителен рекламен бизнес, обвързан със софтуера им.

Компанията може да модифицира Chrome, за да се конкурира по-добре с новите участници. Може да внедри Gemini в други продукти. Може да разработи софтуер, който други не могат лесно да възпроизведат, като например нови резултати, базирани на изкуствен интелект, във функцията „Circle to Search“ на телефони с Android, където потребителите могат да оградят всичко на екраните си и да получат обратна връзка за него.

Google също така има история на предприемане на защитни ходове, когато е необходимо. Когато трафикът от търсене беше на път да се насочи към мобилни телефони преди две десетилетия, Google придоби Android и разработи своята операционна система за мобилни телефони. Като AAPL на Apple -0,12 %намаляване; червен триъгълник, сочещ надолуiPhone-ите станаха повсеместни, Google започна да плаща на Apple милиарди долари, за да направи търсачката си търсачката по подразбиране в браузъра Safari на компанията. А когато бумът на изкуствения интелект започна преди близо три години, MSFT на Microsoft ... 0,12 %увеличение; зелен триъгълник, сочещ нагореРанните усилия за развитие на изкуствения интелект породиха опасения, че Bing ще отнеме пазарен дял от Google. Това накара Google да се впусне в изчисления с изкуствен интелект, а Microsoft не направи голям пробив.

Успехът на Google ѝ помогна да натрупа парични средства, които може да използва, за да поддържа защитата си. В сряда Пичай заяви, че увеличава капиталовите разходи на компанията за 2025 г. до 85 милиарда долара от по-ранен план от 75 милиарда долара. Главният финансов директор Анат Ашкенази заяви, че компанията ще похарчи още повече през следващата година.

Няма съмнение, че Google е изправен пред по-сериозни заплахи за господството си в търсенето, отколкото от дълго време насам, да не говорим за безпрецедентния антитръстов контрол по целия свят.

Но компанията е хронично подценена в сравнение с конкурентите си. Въз основа на представянето ѝ досега в ерата на изкуствения интелект, изглежда вероятно тя да излезе далеч по-малко засегната, отколкото много скептици смятат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата