Типична "сценка" в Кан.
На 16 май около 50 души се събраха на луксозната яхта Odessa II на милиардера Лен Блаватник, за да отпразнуват премиерата на трите му филма на фестивала, включително провокативната драма с Хоакин Финикс „Eddington“. Сред гостите бяха влиятелни фигури от индустрията като продуцентa на „Pulp Fiction“ Лорънс Бендър и президента на Access Entertainment - Дани Коен. Докато празнуващите отпиваха розе и опитваха от обяда на бюфет, певицата и актриса Шарлот Макинес изпълни кавър на песента на Чапъл Роан „Pink Pony Club“.
Само часове по-късно, Ребел Уилсън започна да публикува от официалния Instagram акаунт на предстоящия си филм „The Deb“.
„Шарлот Макинес в културно неуместно индийско облекло на луксозната яхта на Лен Блаватник в Кан — иронично пеейки песен от филм, който никога няма да излезе заради нейните лъжи и подкрепа към хората, които блокират излизането му. Толкова се радвам, че получи звукозаписен договор, Шарлот, за сметка на 300-те души, които работиха по „The Deb“ и искат да го видят пуснат“, написа Уилсън.
Фактът, че Макинес е звездата на мюзикъла „The Deb“, който е режисьорски дебют на Уилсън, а Блаватник е финансирал филма, направи публикацията още по-странна.
Все пак, Уилсън води юридическа битка почти година с продуцентите на „The Deb“ — Аманда Гоуст, Грегор Камерън и изпълнителния продуцент Винс Холдън, които я съдят за клевета, след като тя публикува видео в Instagram до своите 11 милиона последователи миналото лято, обвинявайки ги в „присвояване на средства“ от филма и „абсолютна жестокост и отмъстително поведение“. Междувременно съдбата на този жизнерадостен филм за две момичета в малко австралийско градче, които се подготвят за бал на дебютантките, остава неясна след премиерата му на фестивала в Торонто през септември. Източници от Кан твърдят, че дистрибуторски интерес е имало, а сделка е била близка до подписване, докато Уилсън не започва да публикува, което обезсърчава купувачите.
Представител на Уилсън казва: „Целият екип на "The Deb" очаква с нетърпение филмът най-накрая да бъде показан на света. Ребел е изключително горда с този филм и е в захлас от усилията, които всички вложиха в създаването на нейния режисьорски дебют.“
Някои от присъстващите на яхта-партито останаха озадачени как Уилсън, която не е в Кан, е получила видеоматериал от частното парти на Блаватник — човекът, стоящ зад филми като „Conclave“ и „The Zone of Interest“. Оказва се, че звездата от „Pitch Perfect“ е използвала пост на Лорънс Бендър, който пък от своя страна обвинява Уилсън, че е омърсила изпълнение на Макинес, което той нарича „очарователно“.
„Единственото ми намерение беше да почета невероятния талант на това младо момиче. Най-малкото, което очаквах, беше някой да използва това и да го обърне в нещо негативно. Просто е много разочароващо“, казва Бендър пред Variety.
В следващите дни Уилсън продължи с публикациите си за Макинес, настоявайки, че 25-годишната актриса е получила прекалено много време в звукозаписното студио с Гоуст — привилегия, която не била дадена на останалите актьори. Тя също намекна, че отношенията между Гоуст (омъжена за Камерън) и Макинес били съмнителни. Преди време Ребел Уилсън обвини Гоуст в сексуален тормоз към Макинес — обвинение, което е отречено от всички страни, включително и от предполагаемата жертва.
„След тази сесия Гоуст заведе Макинес в пентхауса на Бонди Бийч, който "споделяли", след като Гоуст настоя Макинес да живее с нея, въпреки че продукцията е настанила всички извънщатни актьори в хотели, както е професионалният стандарт“, пише Ребел в пост от акаунта @thedebfilm.
Източник, близък до Макинес, казва, че публикацията на Уилсън е манипулативно изопачаване на истината.
„Шарлот не е прекарала повече време в студиото от която и да е от другите главни актриси“, казва източникът и добавя, че агентът на Макинес е координирал използването ѝ на свободна стая в апартамента, където са били настанени Гоуст и екипът ѝ, в седмица, когато актрисата (живееща на няколко часа разстояние) не е била в продукционния график и не е получила собствено настаняване.
В центъра на този ожесточен спор е конфликт за авторските права върху сценария и музиката. Уилсън е искала пълно признание, но Австралийската гилдия на сценаристите ѝ е дала само „допълнително участие в написването“, като единствен сценарист е призната Хана Райли. В първоначалната си жалба продуцентите Гоуст, Камерън и Холдън твърдят, че актрисата (и вече режисьор) е била недоволна от решението на гилдията, взето в началото на 2024 г., когато филмът вече е бил в постпродукция.
„Още от самото начало този спор е за едно единствено нещо: манията на Ребъл Уилсън да получи заслуги, които не ѝ се полагат, за сметка на млади, талантливи жени, които тя събаря, докато се представя за техен защитник. Започна с това, че Ребъл настоя за авторство на сценария, написан от Хана Райли, и прерасна в клеветническа кампания. Ребъл Уилсън сама се разобличава — последната ѝ странна проява на ревност е всъщност нейно признание“, казва адвокатката Камил Васкес, която представлява продуцентите.
Ако името ви звучи познато - то е, защото наистина ви е. Камил бе сред правните защитници на Джони Деп в съдебната му битка срещу бившата му съпруга - Амбър Хърд. От там, заради острия си език и безкомпромисен стил, тя стана любимка на феновете, които наблюдават Холивуд.
Източник, близък до Уилсън, твърди, че враждата идва от сблъсък на характери между звездата от „Bridesmaids“ и Гоуст.
Досега Райли е мълчала по темата. Но след последните нападки на Уилсън, тя решава да проговори.
„Това, което трябваше да е радостно преживяване — сбъдната мечта — беше засенчено от излишна драма. Това е сърцераздирателно и объркващо развитие. След решението на Гилдията започнаха серия от лични атаки и фалшиви обвинения, насочени най-вече срещу Шарлот — която аз избрах за оригиналната сценична продукция. Тя е феноменален талант и абсолютен професионалист, който заслужава да бъде оцененен, а не влачен в хаос. Досега се въздържах от публични коментари, но просто искам тази вражда да приключи, за да можем всички да продължим напред“, казва Райли пред Variety.
Райли е автор на сценичната версия на „The Deb“, а след това я адаптира за екран чрез менторската програма на Уилсън, създадена да подкрепя млади жени в индустрията.
Миналата година Уилсън подаде иск срещу делото на продуцентите с аргумента, че това е дело "шамар" (дело с цел сплашване), но през ноември съдът отхвърли това, като определи случая като „личен бизнес спор“ и отбеляза, че Уилсън никога не е подала официален сигнал до властите.
„Тези изказвания не са направени в контекста на текущ публичен спор относно "непристойно поведение, включително сексуален тормоз на снимачната площадка", "присвояване от филмови бюджети" и "данъчни измами", а в контекста на личен бизнес конфликт между Уилсън и ищците“, пише съдията.
Оригиналното писмо с искания на Уилсън, изпратено преди миналогодишните ѝ гневни публикации и последвалото дело за клевета, показва, че тя би се оттеглила, ако бъдат изпълнени определени условия.
„На Уилсън ѝ бяха обещани, наред с други неща, споделени сценарни кредити и договор с музикален лейбъл под шапката на Warner Music. Преди да започнем скъпоструващ и времеемък съдебен процес, сме готови да разгледаме възможността за разрешаване на този въпрос по неформален и приятелски начин“, се казва в писмото от юни 2024 година.
Ключова подробност - Блаватник е собственик на Warner Music.
Дори магазинът, откъдето Макинес е купила роклята за яхтата, се включва в спора.
В Instagram пост, One Vintage Designs пише: „Скъпа Ребел, моля, отдели време да се образоваш по история на модата. Шарлот Макинес носи оригинален ръчно изработен ансамбъл от 70-те, предоставен от нас в One Vintage — не "индийско облекло". Опитът ти да дискредитираш и погрешно етикираш дреха, базирана на автентично занаятчийство, говори повече за твоите намерения, отколкото самото облекло.“
Докато скандалът с яхтата бушува, усилията на Уилсън извън „The Deb“ също срещат трудности. „Juliet & Romeo“, в който тя играе с Джейсън Айзъкс от „Белият лотос“ и "Хари Потър", излезе по кината на 9 май със слаб резултат — едва 422 126 долара в световен мащаб. През март Уилсън тихомълком смени агенцията си от WME към UTA. Макинес е представяна от WME и има договор с Atlantic Records, част от Warner Music Group.
Макинес не е първият човек, с когото Ребел влиза в директен сблъсък. Актрисата, най-известна с комедийните си роли във филми като „Bridesmaids“, преди време обвини и Саша Барон Коен в сексуален тормоз по време на снимките на комедията от 2016 г. - „The Brothers Grimsby“. В изменената си жалба продуцентите на „The Deb“ посочват, че твърденията на Уилсън за Барон Коен са били премахнати от нейната автобиография в някои територии.
„Заради тези фалшиви обвинения, части от автобиографията на Уилсън са били редактирани при публикуването ѝ във Великобритания и Австралия. Въпреки това, Ребел успешно използва разразилия се шум около подобни обвинения, за да промотира продажбите на книгата си. Както и сега, Уилсън лицемерно се представя за жертва, за да събере обществено съчувствие и така да изтласка напред професионалните си цели“, се казва в жалбата.
Докато съдебният случай продължава, последните постове на Уилсън са сред най-обсъжданите теми сред продуценти и инвеститори в Кан.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.Продуцент, който няма участие в „The Deb“, коментира: „Достатъчно трудно е да пуснеш филм, без около него да се вихри допълнителна драма, която няма нищо общо.“

Американските военни планират разделяне на Ивицата Газа и обезопасяване на само една зона
S&P 500 намали загубите в петък, но предпазливостта надделя на Уолстрийт
Германия отново променя плановете си за строеж на газови електроцентрали
САЩ позволиха изключение от санкциите за българските дружества на "Лукойл" до 29 април 2026 г.
Европейските пазари затвориха с резки спадове в петък
ЕС работи върху нов пакет санкции срещу Русия
Случаите на лупус са свързани с вирус, който почти всички носим
Храните, които намаляват мазнините в черния дроб
Симптоми за проблеми с червата - умора, раздразнителност и кожни обриви
Гърция застарява: ОИСР прогнозира сериозен недостиг на работници
Борисов за "Лукойл": Било каквото било - вече ще бъде, както беше!
Везенков и Олимпиакос се изложиха в Милано
Готви се голям трансфер: Наш национал призна, може да заиграе в ЦСКА
Ще има ли България нов селекционер? Гонзо сяда на преговори
Де ла Фуенте приключи с Ламин Ямал!
"Сврака" дърпа Германия към Мондиал 2026
Вратар на Байерн и секси певица с два дни сватба + СНИМКИ
Дневен хороскоп за 15 ноември, събота
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Как да балансирате хормоните в 20-те, 30-те, 40-те
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
3 зодии с финансов късмет до края на ноември 2025
Българската гайда е на крачка от това да се превърне в културно наследство
Риба пришелец, дошла от океана, живее по-добре в Черно море
ЕС готви 20-я си пакет от санкции срещу Русия
Бащата на Илон Мъск е убеден: Америка е обречена
Човек със заплата от 10 000 лв. плаща по-нисък ефективен данък от човек със заплата 4000–5000 лв
Колко големи са заплатите на депутатите и президента?
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята
Извънземен живот в системата K2-18: Шансовете за това са големи