Типична "сценка" в Кан.
На 16 май около 50 души се събраха на луксозната яхта Odessa II на милиардера Лен Блаватник, за да отпразнуват премиерата на трите му филма на фестивала, включително провокативната драма с Хоакин Финикс „Eddington“. Сред гостите бяха влиятелни фигури от индустрията като продуцентa на „Pulp Fiction“ Лорънс Бендър и президента на Access Entertainment - Дани Коен. Докато празнуващите отпиваха розе и опитваха от обяда на бюфет, певицата и актриса Шарлот Макинес изпълни кавър на песента на Чапъл Роан „Pink Pony Club“.
Само часове по-късно, Ребел Уилсън започна да публикува от официалния Instagram акаунт на предстоящия си филм „The Deb“.
„Шарлот Макинес в културно неуместно индийско облекло на луксозната яхта на Лен Блаватник в Кан — иронично пеейки песен от филм, който никога няма да излезе заради нейните лъжи и подкрепа към хората, които блокират излизането му. Толкова се радвам, че получи звукозаписен договор, Шарлот, за сметка на 300-те души, които работиха по „The Deb“ и искат да го видят пуснат“, написа Уилсън.
Фактът, че Макинес е звездата на мюзикъла „The Deb“, който е режисьорски дебют на Уилсън, а Блаватник е финансирал филма, направи публикацията още по-странна.
Все пак, Уилсън води юридическа битка почти година с продуцентите на „The Deb“ — Аманда Гоуст, Грегор Камерън и изпълнителния продуцент Винс Холдън, които я съдят за клевета, след като тя публикува видео в Instagram до своите 11 милиона последователи миналото лято, обвинявайки ги в „присвояване на средства“ от филма и „абсолютна жестокост и отмъстително поведение“. Междувременно съдбата на този жизнерадостен филм за две момичета в малко австралийско градче, които се подготвят за бал на дебютантките, остава неясна след премиерата му на фестивала в Торонто през септември. Източници от Кан твърдят, че дистрибуторски интерес е имало, а сделка е била близка до подписване, докато Уилсън не започва да публикува, което обезсърчава купувачите.
Представител на Уилсън казва: „Целият екип на "The Deb" очаква с нетърпение филмът най-накрая да бъде показан на света. Ребел е изключително горда с този филм и е в захлас от усилията, които всички вложиха в създаването на нейния режисьорски дебют.“
Някои от присъстващите на яхта-партито останаха озадачени как Уилсън, която не е в Кан, е получила видеоматериал от частното парти на Блаватник — човекът, стоящ зад филми като „Conclave“ и „The Zone of Interest“. Оказва се, че звездата от „Pitch Perfect“ е използвала пост на Лорънс Бендър, който пък от своя страна обвинява Уилсън, че е омърсила изпълнение на Макинес, което той нарича „очарователно“.
„Единственото ми намерение беше да почета невероятния талант на това младо момиче. Най-малкото, което очаквах, беше някой да използва това и да го обърне в нещо негативно. Просто е много разочароващо“, казва Бендър пред Variety.
В следващите дни Уилсън продължи с публикациите си за Макинес, настоявайки, че 25-годишната актриса е получила прекалено много време в звукозаписното студио с Гоуст — привилегия, която не била дадена на останалите актьори. Тя също намекна, че отношенията между Гоуст (омъжена за Камерън) и Макинес били съмнителни. Преди време Ребел Уилсън обвини Гоуст в сексуален тормоз към Макинес — обвинение, което е отречено от всички страни, включително и от предполагаемата жертва.
„След тази сесия Гоуст заведе Макинес в пентхауса на Бонди Бийч, който "споделяли", след като Гоуст настоя Макинес да живее с нея, въпреки че продукцията е настанила всички извънщатни актьори в хотели, както е професионалният стандарт“, пише Ребел в пост от акаунта @thedebfilm.
Източник, близък до Макинес, казва, че публикацията на Уилсън е манипулативно изопачаване на истината.
„Шарлот не е прекарала повече време в студиото от която и да е от другите главни актриси“, казва източникът и добавя, че агентът на Макинес е координирал използването ѝ на свободна стая в апартамента, където са били настанени Гоуст и екипът ѝ, в седмица, когато актрисата (живееща на няколко часа разстояние) не е била в продукционния график и не е получила собствено настаняване.
В центъра на този ожесточен спор е конфликт за авторските права върху сценария и музиката. Уилсън е искала пълно признание, но Австралийската гилдия на сценаристите ѝ е дала само „допълнително участие в написването“, като единствен сценарист е призната Хана Райли. В първоначалната си жалба продуцентите Гоуст, Камерън и Холдън твърдят, че актрисата (и вече режисьор) е била недоволна от решението на гилдията, взето в началото на 2024 г., когато филмът вече е бил в постпродукция.
„Още от самото начало този спор е за едно единствено нещо: манията на Ребъл Уилсън да получи заслуги, които не ѝ се полагат, за сметка на млади, талантливи жени, които тя събаря, докато се представя за техен защитник. Започна с това, че Ребъл настоя за авторство на сценария, написан от Хана Райли, и прерасна в клеветническа кампания. Ребъл Уилсън сама се разобличава — последната ѝ странна проява на ревност е всъщност нейно признание“, казва адвокатката Камил Васкес, която представлява продуцентите.
Ако името ви звучи познато - то е, защото наистина ви е. Камил бе сред правните защитници на Джони Деп в съдебната му битка срещу бившата му съпруга - Амбър Хърд. От там, заради острия си език и безкомпромисен стил, тя стана любимка на феновете, които наблюдават Холивуд.
Източник, близък до Уилсън, твърди, че враждата идва от сблъсък на характери между звездата от „Bridesmaids“ и Гоуст.
Досега Райли е мълчала по темата. Но след последните нападки на Уилсън, тя решава да проговори.
„Това, което трябваше да е радостно преживяване — сбъдната мечта — беше засенчено от излишна драма. Това е сърцераздирателно и объркващо развитие. След решението на Гилдията започнаха серия от лични атаки и фалшиви обвинения, насочени най-вече срещу Шарлот — която аз избрах за оригиналната сценична продукция. Тя е феноменален талант и абсолютен професионалист, който заслужава да бъде оцененен, а не влачен в хаос. Досега се въздържах от публични коментари, но просто искам тази вражда да приключи, за да можем всички да продължим напред“, казва Райли пред Variety.
Райли е автор на сценичната версия на „The Deb“, а след това я адаптира за екран чрез менторската програма на Уилсън, създадена да подкрепя млади жени в индустрията.
Миналата година Уилсън подаде иск срещу делото на продуцентите с аргумента, че това е дело "шамар" (дело с цел сплашване), но през ноември съдът отхвърли това, като определи случая като „личен бизнес спор“ и отбеляза, че Уилсън никога не е подала официален сигнал до властите.
„Тези изказвания не са направени в контекста на текущ публичен спор относно "непристойно поведение, включително сексуален тормоз на снимачната площадка", "присвояване от филмови бюджети" и "данъчни измами", а в контекста на личен бизнес конфликт между Уилсън и ищците“, пише съдията.
Оригиналното писмо с искания на Уилсън, изпратено преди миналогодишните ѝ гневни публикации и последвалото дело за клевета, показва, че тя би се оттеглила, ако бъдат изпълнени определени условия.
„На Уилсън ѝ бяха обещани, наред с други неща, споделени сценарни кредити и договор с музикален лейбъл под шапката на Warner Music. Преди да започнем скъпоструващ и времеемък съдебен процес, сме готови да разгледаме възможността за разрешаване на този въпрос по неформален и приятелски начин“, се казва в писмото от юни 2024 година.
Ключова подробност - Блаватник е собственик на Warner Music.
Дори магазинът, откъдето Макинес е купила роклята за яхтата, се включва в спора.
В Instagram пост, One Vintage Designs пише: „Скъпа Ребел, моля, отдели време да се образоваш по история на модата. Шарлот Макинес носи оригинален ръчно изработен ансамбъл от 70-те, предоставен от нас в One Vintage — не "индийско облекло". Опитът ти да дискредитираш и погрешно етикираш дреха, базирана на автентично занаятчийство, говори повече за твоите намерения, отколкото самото облекло.“
Докато скандалът с яхтата бушува, усилията на Уилсън извън „The Deb“ също срещат трудности. „Juliet & Romeo“, в който тя играе с Джейсън Айзъкс от „Белият лотос“ и "Хари Потър", излезе по кината на 9 май със слаб резултат — едва 422 126 долара в световен мащаб. През март Уилсън тихомълком смени агенцията си от WME към UTA. Макинес е представяна от WME и има договор с Atlantic Records, част от Warner Music Group.
Макинес не е първият човек, с когото Ребел влиза в директен сблъсък. Актрисата, най-известна с комедийните си роли във филми като „Bridesmaids“, преди време обвини и Саша Барон Коен в сексуален тормоз по време на снимките на комедията от 2016 г. - „The Brothers Grimsby“. В изменената си жалба продуцентите на „The Deb“ посочват, че твърденията на Уилсън за Барон Коен са били премахнати от нейната автобиография в някои територии.
„Заради тези фалшиви обвинения, части от автобиографията на Уилсън са били редактирани при публикуването ѝ във Великобритания и Австралия. Въпреки това, Ребел успешно използва разразилия се шум около подобни обвинения, за да промотира продажбите на книгата си. Както и сега, Уилсън лицемерно се представя за жертва, за да събере обществено съчувствие и така да изтласка напред професионалните си цели“, се казва в жалбата.
Докато съдебният случай продължава, последните постове на Уилсън са сред най-обсъжданите теми сред продуценти и инвеститори в Кан.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.Продуцент, който няма участие в „The Deb“, коментира: „Достатъчно трудно е да пуснеш филм, без около него да се вихри допълнителна драма, която няма нищо общо.“