Игралната версия на „Лило и Стич“ на Disney стана първият холивудски филм за 2025 г., който премина границата от 1 млрд. долара в световния боксофис. След осем уикенда по кината семейната комедия е събрала 416,1 млн. долара в Северна Америка и още 584,8 млн. долара на международния пазар, с което общата ѝ печалба достигна 1,001 млрд. долара.
Все пак най-големият филм на годината остава китайският блокбъстър „Ne Zha 2“, който продължава да доминира с внушителните 1,899 млрд. долара.
Първоначално „Лило и Стич“ бе планиран единствено за стрийминг в Disney+, но в крайна сметка доказа колко доходоносна може да бъде правилната история на голям екран. Подобно нещо се случи и с „Смелата Ваяна 2“, която стартира като телевизионен проект, но се превърна в боксофис хит и също премина границата от 1 млрд. долара миналата година. С това Disney натрупа цели четири филма с приходи над милиард за последните 13 месеца — включително „Deadpool & Wolverine“ на Marvel и „Отвътре навън 2“ на Pixar.
„Знаехме, че публиката по света обича "Лило и Стич", но никога не приемаме това за даденост. Горди сме, че новият филм докосна толкова много хора. Благодарен съм на режисьорите, актьорите и целия ни екип за този успех. Очакваме още приключения със Стич“, каза Алън Бъргман, съпредседател на Disney Entertainment.
„Лило и Стич“ тръгна по кината в края на май с рекорден дебют: 183 млн. долара в САЩ и 341 млн. долара глобално само за първите четири дни. Филмът остана №1 в класациите три поредни седмици и се нареди сред двете заглавия тази година, които преминаха границата от 400 млн. долара на вътрешния пазар, като другото е „Minecraft: Филмът“ на Warner Bros. В крайна сметка „Minecraft“ не успя да достигне милиардната граница, завършвайки с 955 млн. долара бокс офис.
Сред най-силните международни пазари за „Лило и Стич“ са Мексико (67 млн. долара), Великобритания (49 млн. долара) и Франция (42,5 млн. долара).
И макар че изминаха 23 години от оригиналния анимационен филм от 2002 г., популярността на Стич никога не е залязвала. През 2024 г. Disney е реализирал продажби на продукти с бранда „Лило и Стич“ за над 2,6 млрд. долара, а сега, когато ново поколение се запозна с пакостливото синьо извънземно, се очаква търсенето на стоки да скочи още повече.
На всичко отгоре, франчайзът се радва на солидна гледаемост и в Disney+. По данни на студиото всички филми и сериали от поредицата, посветени на малкияи странен чаровник, са натрупали над 680 млн. часа гледане, като оригиналът държи повече от 280 милиона от тях.
Режисиран от Дийн Флейшър Камп и продуциран от Rideback, новият „Лило и Стич“ разказва историята на очарователно синьо извънземно, което се разбива в Хавай и бива осиновено от малко момиче и нейната по-голяма сестра. Disney вече потвърди, че работи по продължение на игралния филм, пише Variety. Така че на нас ни остава само да се подготвим за още щури пакости със Стич.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.