Ядките са полезни в борбата с коремните мазнини и регулирането на апетита, констатираха учени от Университета на Барселона. За първи път изследване открива връзка между консумацията на ядки и по-високите нива на серотонин. Смята се, че хормонът намалява апетита, повишава чувството на щастие и задоволство и подобрява здравето на сърцето.
За да се възползваме от здравословните ползи на ядките, е необходимо да хапваме шепа сурови и небелени орехи, бадеми и лешници на ден. Според изследователите откритието е важно за хората с метаболитен синдром, който се характеризира с излишък на мастна тъкан, висока кръвна захар и кръвно налягане. Промените в храненето и редовната консумация на ядки, съдържащи здравословни мазнини и антиоксиданти, са от полза в борбата с наднорменото тегло, намаляването на риска от развитие на диабет тип 2 и сърдечни заболявания, смятат учените.
В изследването участвали 22 доброволци, които страдат от метаболитен синдром. В продължение на 12 седмици те спазвали хранителен режим, богат на ядки. Оказва се, че участниците, които хапвали по 30 г смесени ядки на ден, имали по-високи нива на серотонин, в сравнение с хората, които не консумират тези продукти.
Серотонинът е невротрансмитер и спомага предаването на импулсите от един отдел на друг в мозъка. Въпреки че той се отделя в мозъка, където изпълнява и функциите си, около 90% от серотонина в организма се намира в храносмилателния тракт и тромбоцитите в кръвта.
Вижте още здравни новини в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
Слънчевата енергия засенчва въглищата в САЩ въпреки политиките на Тръмп
Рецепта по турски: Плачещ сладкиш
Късна емисия
Рибите, които трябва да ядем по-често
Нови възможности за съвместни проекти в киното между Индия и България
Йотова: България очаква Северна Македония да изпълни критериите за членство в ЕС
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос