Консумацията на кафе води до промяна на нивата на хормона естроген, показва изследване сред 250 жени на 18 до 44 години.
Ефектите от приема на кофеин са минимални и не оказват влияние върху овулацията или цялостното здраве, поне в краткосрочен план, уточняват изследователите.
„Констатациите помагат да се установи как кофеинът се метаболизира от различни генетични групи.“, казва авторът на изследването д-р Енрике Шистерман.
Участничките в изследването, разделени в три групи, консумират средно около 90 милиграма кофеин на ден, което се равнява на около чаша кафе. Установява се, че приемът на около 200 милиграма води до по-леко понижение на нивата на естрогена при жени от европеидната раса, в сравнение с представителки на монголоидната и негроидната. Учените все още не знаят каква е причината за тези различия.
Изследователите откриват още, че пиенето на други кофеинови напитки, като зелен чай и кока-кола, е свързано с по-голямо повишение на стойностите на хормона, при всички групи жени. Вероятно това се дължи на различните нива на антиоксиданти, добавки, като мляко и захар, и други съставки в напитките, предполагат експертите.
Здрави жени в пременопауза не трябва да се притесняват за въздействието на кофеина върху нивата на естроген, подчертава д-р Енрике Шистерман. Изследванията по темата продължават.
Резултатите са публикувани в сп. American Journal of Clinical Nutrition.
Още новини за здравето можете да прочетете в Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китай бърза да обезвреди тиктакаща бомба със закъснител за имотния пазар
ЕС все още няма емисар, който да участва в преговори с Русия за Украйна
Тръмп иска да засили икономическия натиск върху Иран, какви са вариантите му?
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Какво всъщност означават предупредителните кодове за времето
Растения срещу комари и други насекоми
Емоции, грация и медали: България се представи отлично във Франкфурт (СНИМКИ)
Илияна Йотова: Българският трибагреник отново е на световния връх в художествената гимнастика
Млад белгиец стана треньор на Шотландия
Чуковете пропиляха два гола аванс срещу Бърнли
Емоционално и с гордост! Президентът Илияна Йотова поздрави гимнастичките ни
Илиана Раева с много силни думи за грациите ни
Дунав обърна Локо Пд на Лаута
Треньорът на Ботев Враца посочи грешката на отбора му срещу ЦСКА
Таро карта за 17 август, понеделник - Луната
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
Езиковата мрежа на мозъка е по-голяма, отколкото се смяташе, откриха учени
ЦИК: Машините, на които ще гласуваме през октомври, са с изтекла гаранция
Портних: Дори картинките не са на Коцев. Ние му ги оставихме. Той просто ги наследи.
Златен медал: Стилияна Николова е световна шампионка на бухалки
На 28 юли 2061 човечеството ще види Халеевата комета
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци