Приемани редовно, смлените неузрели зърна от кафе поддържат стабилна загуба на тегло, сочи ново изследване.
Макар и кратко, 22-седмичното проучване, демонстрира, че без промяна в хранителните навици могат да се загубят между 3 и 10 килограма само за месец.
Участниците на възраст от 22 до 46 години са били разделени на две групи: едната е получавала само горчиви плацебо таблетки, а втората - екстракт от смлени неузрели и непечени зърна кафе.
С минимална здравословна физическа активност и без налагането на диети, доброволците от втората група се лишава от много повече маса. Колкото по-голяма доза от кафения продукт са приемали, толкова по-бързо хората губели тегло. Проф. Джо Винсън от University of Scrantonне смята, че този ефект се дължи на кофеина, а на хлорогенната киселина, която се съдържа в непечените зърна.
Според учения тази киселина потиска глюкозната абсорбция, което значително понижава телесната маса като краен резултат. Самата киселина е потентен антиоксидант, който възпрепятства туморообразуващата дейност на някои естери, допринася за превенцията надиабет тип 2 и на сърдечносъдови заболявания, понеже има добре изразени свойства да понижава кръвното налягане.
В изследването на проф. Винсън на участниците са приемали между 700 мг до 1050 мг дневно хлорогенна киселина, като хранителна добавка към избрано по лични предпочитания меню. Средно, всички участници отслабват с около 7 килограма за месец: някои са стопили едва 3, докато други – над 11 кг. Според обобщените данни участниците са загубили по 10,5% телесна маса и 16% мазнини.
Нито един от десетките участници в изследването не е съобщил за странични ефекти, такива не са били отчетени и от учените при детайлните прегледи на кръвните проби. Единственото оплакване, което е било подадено е, че капсулите са били изключително горчиви и тръпчивото усещане влияело леко на вкусовите рецептори при хранене.

Иран отхвърли твърдението на Тръмп, че ще подпише мирно споразумение в неделя
АІ може да анализира кризи, но не можа да договаря мир
Кадър на деня за 14 юни
Полша търси нови двигатели на растеж, за да се конкурира с големите играчи
Brexit направи Великобритания по-бедна
Италиански компании настъпват в Германия
Чипс от тиквички с дзадзики сос по гръцка рецепта
България отстъпи с 0:3 пред Сърбия в Лигата на нациите
Късмет и отлични финанси за 6 китайски зодии на 15 юни 2026
Пускат предсрочно метрото при станции "Театрална" и "Хаджи Димитър"
Рецепта за домашна лимонада с цели лимони и мед
Уемби: Ще използвам това разочарование за мотивация
„Самураите“ не позволиха на „лалетата“ да разцъфнат на старта на Мондиал 2026
Нидерландия – Япония 2:2
Спортът по телевизията днес, 15 юни
Мачовете по телевизията днес, 15 юни
Швеция – Тунис
Таро карта за 15 юни, понеделник
13 мисли, с които да намалите бързо напрежението
Дневен хороскоп за 15 юни, понеделник
Лесен и здравословен кекс без захар и брашно
Цветове, които отиват страхотно на сини дънки
Зодията ви издава какво ви държи будни през нощта
Германия разгроми Кюрасао със 7:1
Илияна Йотова откри официално Световното първенство за спортисти със синдром на Даун в София
Бебе се роди в линейка
Ударна акция: Арестуваха 36 души по обвинение, че са част от "Калашниците"
Демерджиев: Мръсните пари ще бъдат изкарани на светло
Люис Хамилтън спечели първата си победа с Ферари
Открит ли е извънземен живот? Какво всъщност мислят учените
„Хъбъл“ засне рояк от галактики
Мъж, изпаднал в клинична смърт, разказва за срещата си с Бог в рая
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята