Знанието, че балансираната разнообразна диета е сред най-важните елементи на здравословния начин на живот невинаги е достатъчно, за да предразположи към правилно хранене. За тези, нуждаещи се от допълнителен тласък, съществуват групи храни, които стимулират метаболизма и подтикват организма към по-бързо изгаряне на калории.
Лютите храни, като чесън, семена от синап или приготвената от тях горчица, кимион и лютите червени чушки ускоряват метаболизма и засилват храносмилането. Изследване от 2012 г., публикувано в журнала "Phytotherapy Research" заключва, че съединения на сярата в екстракти от чесън проявяват силен ефект в борбата със затлъстяването – те понижават количеството телесни мазнини, понижават количествата триглицериди в кръвта и нормализират кръвната захар при необходимост. Продължителният и контролиран прием на чесън силно ограничава натрупването на липиди от черния дроб, както и потиска на ензими, промотиращи производство на мазнини.
Куркумата е друго растение, което допринася за бързия метаболизъм. Според изследване от януарския брой на журнала "Biofactors", в билката се намира позната активна съставка –куркумин, която е известна със способността си да потиска развитието на адипозни клетки, изграждащи мастните тъкани. Куркумина има и антиоксидантен ефект изразен в защитата на сърдечносъдовата система. Самият куркумин води до положителен стрес в клетките на някои тъкани, стимулирайки ги да изгарят повече мастни запаси.
Загряващите подправки джинджифил и канела също насърчават по-усилено изразходване на енергия от клетките. Канелата има и регулиращ ефект върху метаболизма на въглехидратите, потиска производството и отлагането на мазнинни запаси от енергия и забавя храносмилането, което води до засищане с по-малки порции храна.
Друго януарско проучване от 2013 г., публикувано в „European Review for Medical and Pharmacological Sciences“ разкрива, че консумацията на джинджифил в количество около 5% от общото тегло на поетата за деня храна, постига значително понижаване на телесното тегло и кръвния холестерол. Не само това – успява да повиши нивата и на високоплътностния липопротеин – „добрия” HDL холестерол.
Още полезна здравна информация може да намерите на Puls.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Стартът на търговията със SpaceX даде тласък на Wall Street в последния ден от седмицата
Кадър на деня за 12 юни
Rolex вдига глобалните цени на златните си часовници
Рекордни премии на Мондиал 2026: Световният шампион ще спечели 50 млн. долара
Френският стартъп Mistral AI води преговори за набиране на около 3 млрд. евро
„Стара планина холд“ разпределя дивидент в размер на 3,34 млн. евро
Венера в квадрат с Хирон носи промяна за 3 зодии от 13 юни 2026
Рецепта за тесто за диетична пица
Късна емисия
НА ЖИВО: Канада – Босна и Херцеговина 0:1, греда за домакините
Ще има ли бомбастичен трансфер? Янев реши за Десподов
ЦСКА с исторически ход
Пропада огромен трансфер на Левски в последния момент
Левски с важна новина
Левски пред трансферен удар за 2.5 млн. евро: Взима "мозъка" на Астана
Таро карта за 13 юни, събота
Дневен хороскоп за 13 юни, събота
30 цитата на Уейн Дайър, които ще направят деня ви по-добър
Класика за вечеря: Пилешко с гриловани зеленчуци
Орехов щрудел по австрийска рецепта
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от филма „Играта на играчките 5“
Глобите за телефон зад волана не работят
Глобиха няколко фирми за бързи кредити
Евростат: Eдва 41% от родните фирми залагат на онлайн присъствие
Европейска държава въвежда режим на тока заради електромобилите
ЕЦБ: Дръжте кеш у дома за кризи
Китай: Чужди разузнавания шпионират с костенурки и риби
Учени дават обяснение на странен шум, който милиони хора по света чуват късно вечер
Опровергано: Пирамидата в Индонезия не е толкова стара, колкото се твърдеше
SpaceX излиза на борсата с най-голямото първично публично предлагане в историята
Астрономи са напът да разрешат мистерията на „малките червени точки“
Рядка акула-гоблин бе заснета на изумителна дълбочина в океана
Рекордна жега може да повтори катастрофата от 1877 г. и да погуби 4% от населението на Земята