Съвместно изследване на американски и китайски учени установи, че всекидневната консумация на порция ядки намалява риска от инфаркт с една трета, съобщава в."Дейли мейл".
Екипи от Харвардския институт за обществено здраве в Бостъни от университета в град Ухан в провинция Хубей анализирали данни от 18 предишни обширни изследвания. Те обхващали над 12 хиляди случая на диабет от тип 2, 15 хиляди случая на инфаркт и над 50 хиляди смъртни случая.
От направения анализ проличало, че всекидневната консумация на ядки снижава риска от инфаркт между 28 и 29 процента, а опасността от преждевременна смърт от други заболявания със 17 процента. При все това ядките не намаляват риска от развиване на диабет и на мозъчен инсулт.
Специалистите съветват на всяка цена хората да включат ядки в всекидневното си меню, което ще импомогне да избегнат редица хронични болести.
При предишни проучвания бе установено, че ядките, включени вхранителния режим, намаляват риска от рак с 11 на сто. Благотворното им въздействие върху човешкия организъм се обяснява с богатото им съдържание на ненаситени мастни киселини, на витамини, минерали и други съставки, които снижават нивата на лошия холестерол и потискат възпалителните процеси.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Dow се срина с над 900 пункта, разпродажбите в сектора на чиповете се засилиха
САЩ тайно са помогнали за износа на над 100 млн. барела петрол през Ормузкия проток
OpenAI се присъединява към IPO манията за изкуствен интелект за 3,6 трлн. долара
Porsche няма да произвежда изцяло електрическа версия на 911
Експерт: До 2030 г. AI и центровете за данни може да консумират ток колкото цяла Япония
Правителството осигури над 25 млн. евро по бюджета на Фонд „Земеделие“
5 зодии с най-голям шанс за повишение през юни 2026
Рецепта по турски: Плачещ сладкиш
Късна емисия
Рибите, които трябва да ядем по-често
Нови възможности за съвместни проекти в киното между Индия и България
Тайсън Фюри избесня
ЦСКА ще играе първите си мачове в Лига Европа на стадион "Васил Левски"
Дунав Русе пусна абонаментни карти по 120 и 160 евро
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
Испанска рецепта за хрупкави чушлета Падрон (pimientos de Padrón)
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Ново европейско проучване: Българите са против приемането на Украйна в ЕС
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос