Дрямката е приятен начин да се презаредите с енергия, когато следобед се почувствате изтощени. Изтощителното ежедневие, недостатъчният сън през нощта, стресът, работата, нездравословното хранене са само част от факторите, които влияят на нивата на енергия. Следобедната дрямка може да се окаже вашето спасение.
Вижте 5 ползи от следобедната дрямка.
1. Повишава когнитивните способности.
Според изследване от 2021 година, публикувано в International Journal of Environmental Research and Public Health, цитирано от lovetoknowhealth.com, следобедната дрямка може да подобри когнитивните резултати, паметта, усвояването на информация и използването ѝ ефективно. Ако взимате следобедна дрямка за 1 час всеки ден, това може да повиши бдителността и енергията ви.
2. Подобрява настроението и емоциите.
Недостатъчният сън и липсата на енергия могат да повлияят сериозно на емоциите, владеенето им, както и на общото настроение. Недоспиването може да доведе до раздразнителност, избухливост, лошо настроение и ниски нива на енергия в тялото. Изследванията сочат, че хората, които редовно си поспиват следобед, имат много по-добър контрол над емоциите и се чувстват в добро настроение през по-голямата част от времето.
3. Подобрява дългосрочната памет.
С напредване на възрастта съществува риск паметта да започне да отслабва. При недостатъчен сън и почивка за мозъка и нервната система проблемите с дългосрочната памет могат да се появят по-рано и да се задълбочат. Ако си подремвате редовно и си взимате качествена почивка, този риск може да намалее.
Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Европейските пазари затвориха с разнопосочни слаби движения
С 334 млн. евро ще бъдат компенсирани енергоемки потребители на ток за три години
Услугата за роботаксита на Tesla не успява да отговори на големите очаквания
Тръмп отново заплаши Иран: Ще ги ударим много тежко
Държавата отпуска 2,7 млн. евро за компенсации за детски градини и ясли
3 зодии ще открият любовта през следващите месеци
Модернизират жп терминалите във Варна и Бургас с евросредства по Програма "Транспортна свързаност"
Жегата изкара туристи около и в Охридското езеро (СНИМКИ)
Цончо Ганев: България не е спирала да захранва Украйна с оръжия
Мартин Димитров, ДБ: Радев върви по пътя на Орбан и вреди на българския оръжеен износ
Бленджини: Не бяхме готови да страдаме
Ден преди Мондиал 2026 американските бумъри питат „Кой е Меси?“
Вицешампионът България стартира Лигата на нациите с обрат и загуба от дебютанта Белгия
ВИДЕО: Аржентина – Исландия
Челси готви оферта от 100 млн. паунда за Арда Гюлер по настояване на Чаби Алонсо
Санкция без прецедент: феновете на Ювентус и Торино без гостувания за 10 мача
Дневен хороскоп за 11 юни, четвъртък
6 зодии с много късмет до края на юни
Експлозия от десени за лято 2026 (+Снимки)
Погрижете се за домашния уют с шест ТОП сезонни оферти от HomeMax
Коста Каракашян завършва юбилейния пети сезон на Karakashyan & Artists с наградени спектакли и международни участия
Най-доброто упражнение за гърба това лято не е във фитнеса
До 2035 г. България ще увеличи разходите за отбрана на до 5% от БВП
"Коперник": Преживяхме вторият най-топъл май в историята
Как реагира светът на новината, че спираме да пращаме оръжия на Украйна
Фен събра бири от всички страни на Световното първенство и предизвика сензация
Забраниха да се вдигат цените без ясна обосновка
Митът за гностиците: Kак едно археологическо откритие промени историята на християнството
Ледникът на Страшния съд се топи все по-бързо
Откриха ген, устойчив на антибиотици, в Средиземно море
В Слънчевата система може да е имало още две планети гиганти
Започнаха първите изпитания на „еликсир на младостта“ върху човек
Край Шанхай заработи първият подводен център за данни, захранван от вятър
Планетата е заплашена от екстремни горещини и хаос